בקיץ 2011 הקימה חבורת צעירים אוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב - במה שהפך בהמשך לאחת המחאות החברתיות הגדולות ביותר שידעה ישראל. כמה ממובילי אותה מחאה, יוזם מחאת הקוטג' איציק אלרוב, שיר נוסצקי ורועי נוימן, דיברו הבוקר (יום רביעי) באולפן ynet על גל ההתייקרויות הנוכחי - והבהירו כי מה שמתרחש כעת ברשתות הוא "נורת אזהרה לממשלה".
2 צפייה בגלריה
הפגנת המיליון
הפגנת המיליון
"הפגנת המיליון" ב-2011
(צילום: עמית מגל)
לדברי נוסצקי, "יכול להיות שהמחאה ברשתות תסתיים במחאה ברחובות, ויכול להיות שהיא תסתיים במחאה צרכנית - שלדעתי היא כלי יותר אפקטיבי, בטח מול השוק הפרטי שבעיניי הוא האשם העיקרי במצב הנוכחי ובעליית המחירים. נדרשת החזרה של ההרתעה הצרכנית, שהציבור יצביע ברגליים ובארנק שלו. אנחנו כבר רואים את הפחד של חברות המזון הגדולות, זה מעולה, הן אמורות לפחד".
אלרוב אמר כי "הממשלה הבטיחה לשנות ולא לעשות מה שעשו הממשלות הקודמות. בעיניי כל מה שאנחנו רואים בשבוע האחרון זה נורת אזהרה לממשלה. לפני כמה חודשים אמרתי לשר בכיר שהאתגרים הכי משמעותיים שיכולים להזיק לממשלה הם הידרדרות במצב הביטחוני או אי-טיפול ביוקר המחייה. הם צריכים להתחיל לטפל בזה ברצינות, נוח להם להיכנס לסיסמאות של 'רק לא ביבי' אבל בסופו של דבר זו לא תוכנית עבודה. הם צריכים להתחיל לטפל בנושא זה, כי אם לא, זה יחזור אליהם כמו בומרנג".
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
"את מה שהוא לא עשה, כדאי לשרים לעשות עכשיו". ישראל כץ
(צילום: שלו שלום)
נוימן הוסיף: "מה שקורה עכשיו מזכיר לי את 2011. זה התחיל בקוטג', הציבור הוציא לממשלה כרטיס צהוב - ואחרי שלא טיפלו בשום דבר הגענו למחאה הרבה יותר רחבה, כי הציבור לא היה מסוגל לספוג את זה. הציבור הישראלי אחרי שלוש שנים מאוד קשות של בחירות וקורונה, בקיץ עלו מחירי הפירות והירקות, ולא נמשיך לספוג את זה".
לדברי נוימן, "העצה שלי לממשלה - תיכנסו לעובי הקורה עכשיו. זה לא רק בסופרים אלא בכל מה שקשור לארנק של הציבור הישראלי". לאחר מכן תקף נוימן את חבר הכנסת ישראל כץ שהתראיין לפניו, וטען: "הוא אחראי לחלק גדול מאוד מהבעיות של עכשיו, מדהים שהוא מטיף לממשלה הזאת מה לעשות. את מה שהוא לא עשה אז כדאי לשרים לעשות עכשיו, להתחיל להזיז דברים גם בתחבורה, גם בדיור וגם בסופרים. בכל מקום. אם הם לא ייכנסו לזה הם כנראה יקבלו בראש".
נוסצקי חיזקה את דבריו והוסיפה: "המבחן של הממשלה, אחרי חצי שנה, הוא באמת לעמוד מאחורי המילים של חבריה. יש מספיק צעדים גם בטווח הארוך בשביל להוריד מחירים, ועכשיו זה רגע המבחן שלהם".