1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, טליה איינהורן
נפתלי בנט, טליה איינהורן
בנט ואיינהורן
(צילום: רויטרס, Gary Yohler)
פרופ' טליה איינהורן יוצאת למאבק נגד הכוונה של ראש הממשלה נפתלי בנט להדיח אותה מהוועדה למינוי בכירים (ועדת גולדברג). במכתב חריף ששלחה למזכיר הממשלה, שלום שלמה, אחרי שקיבלה ממנו זימון לשימוע, היא כתבה בין היתר: "אני רואה בניסיון להדיח אותי מהוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה ניסיון השתקה והטלת אימה כנגד כל אזרח ישראלי המבקש להביע ביקורת עניינית, גם אם נוקבת, במסגרת זכות היסוד לחופש הביטוי השמור לו".
כפי שנחשף לראשונה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", בנט הורה להדיח את איינהורן מהוועדה, שאמורה בין היתר לאשר את מינויו של ראש השב"כ החדש ר'. הסיבה, לדברי מקורות בכירים: איינהורן נתפסת כמוטה פוליטית נגד הממשלה, והיא אף שיתפה לכאורה פוסטים שלפיהם ניתן להתרשם שהממשלה אינה לגיטימית בעיניה. כך, למשל, בעבר היא כתבה בטוויטר: "שום מתכון יח"צ לא יצליח להכיל את ממשלת 'ריפוי' שבאפס מעש מדרדרת מיום ליום את בריאות הציבור הבריא שקיבלה לידיה".
במכתבה למזכיר הממשלה ציינה איינהורן: "באוקטובר 2018 מוניתי על ידי ממשלת ישראל לכהן כחברה בוועדה למשך תקופה של שמונה שנים. ראש הממשלה דהיום, מר נפתלי בנט, היה בין חברי הממשלה שהצביעו בעד מינויי כשומרת סף. תקופת הכהונה נועדה להבטיח שהוועדה המייעצת תהיה בלתי תלויה ומנותקת משיקולים פוליטיים. הניסיון לסלק אותי מהוועדה משקף רצון להפוך אותה לוועדה פוליטית ולחותמת גומי".
עוד התלוננה איינהורן על כך שקראה ב"ידיעות אחרונות" על ההחלטה לקיים לה שימוע לפני שההזמנה הגיעה לידיה. "על פי חוק העונשין, הדלפת מידע שהגיע לידיעת עובד ציבור במסגרת עבודתו היא עבירה. למכתבך שלושה מכותבים - ד"ר אביחי מנדלבליט היועמ"ש, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד רה"מ, ורה"מ נפתלי בנט. אשמח לדעת מי הדליף את הידיעה לתקשורת", הוסיפה.
עם זאת, פרופ' איינהורן הבהירה כי בכוונתה להגיע לשימוע ו"להשקיע כל מאמץ שיידרש כדי להבטיח שהוועדה המייעצת תמשיך לתפקד באופן ענייני וללא לחצים פוליטיים משום צד שהוא".