בת 77 המתגוררת בדיור מוגן בגני תקווה גילתה אום ממתכת בתוך גלידת מגנום. בתה של האישה סיפרה בריאיון לאולפן ynet על ההלם שחוותה אמה, אלקה, כאשר אירע המקרה לפני שלושה שבועות – וגם על הזעם שלה בשל מה שלטענתה הינו עיכוב ממושך בתשובת החברה לדרישת הפיצויים שהגישה.
"היא הייתה בשוק", סיפרה הבת, אביבית שכטר. "היא חיכתה לי שאחזור מחו"ל כדי שאטפל בזה. מגנום זה הפינוק שלה בשעת לילה". לדבריה, אמה "ראתה בליטה קטנה וחשבה שזה עודף שוקולד. היא אוהבת להתחיל לאכול את זה מהשוקולד. היא הרגישה שמשהו קר נדבק לה לשפתיים. ואז היא הבינה מזה ופשוט הייתה בשוק. היה כאן נס שלא קרה כאן כלום, מעבר להלם".
1 צפייה בגלריה
גלידת מגנום של שטראוס
גלידת מגנום של שטראוס
אום המתכת בתוך הגלידה. "זה נדבק לה לשפתיים"
הבת פנתה ליצרן בדרישה לפיצוי, גם על קופסאות גלידה שזרקה אמה בעקבות המקרה, אך לטעתנה לא קיבלה תשובות. "כל הזמן אמרו לי בטיפול, בלי לתת שום מידע", אמרה. "המתנתי בסבלנות, נתתי להם את ההזדמנות לבדוק ולחזור אליי עם תשובות, אבל לא חזרו אליי עם כלום".
-גם מבחינת היחס לצרכן, איפה החברה? "אין יחס. מדובר באמא שלי שאוהבת מתוקים וזה הכיף שלה. מן הראוי היה להרים טלפון ולשאול אותה מה קרה. זה לא דבר רגיל מה שקרה לה והיא הייתה בהלם. קודם כל להתעניין בבן אדם ברמה הבסיסית ולשאול מה איתו. וגם זה לא היה".
הבת התייחסה גם לפרשה שכעת מטלטלת את חברת שטראוס-עלית, בעקבות זיהום הסלמונלה שאותר במפעל השוקולד שלה בנוף הגליל. בהתייחסות לעיכוב בדיווח לציבור על החשד הראשוני שהתגלה כבר לפני כשבוע, אמרה הבת: "אני ממש לא הופתעתי. כאזרח הפרטי שהתמודדתי עם הדבר הזה, אני מבינה שזו ההתנהלות והיא לא מקובלת עליי".
מיוניליוור, שמחזיקה במותג גלידת שטראוס, נמסר בתגובה: "כל מוצרי החברה נבדקים לפני יציאתם מהמפעל באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, כדי למנוע מקרים כמו זה. נציין כי לא נתקלנו עד היום במקרה דומה לזה שתיארה המתלוננת. כמשנה זהירות, ביצענו סימולציה באמצעות אותו העצם שמסרה לנו המתלוננת, כדי לוודא שמערכות הבקרה מזהות אותו ומתריעות עליו, והוא אכן זוהה בסימולציה ואותר בכל פעם.
"לצערנו, המתלוננת לא שמרה על אריזת המוצר ולכן אין בידינו פרטים אודות תאריך ייצורו המדויק של המוצר, מידע שיכול היה לייעל את הבדיקה ולאמת את הממצאים. מוצרי גלידת שטראוס מיוצרים בכפוף לכללי בקרת איכות מהמחמירים בעולם שהופכים את מוצריה לבטוחים לצריכה. עם קבלת התלונה יצרנו קשר עם המתלוננת, אספנו את המוצר וביצענו שורה ארוכה של בדיקות במפעלנו. אלו ארכו זמן והתעכבו גם בשל חג הפסח, ואנו מתנצלים על כך שלא עדכנו את המתלוננת על התקדמות התהליך".