התפתחות בפרשת האונס הקבוצתי באיה נאפה: עורכי דינם של שניים מהנאשמים באונס הבריטית בת ה-20 בחודש ספטמבר בשנה שעברה - עורך הדין ניר יסלוביץ' ושותפו הקפריסאי פאריס אילואיזו - קיבלו מבית המשפט בקפריסין אישור לנהל משפט זוטא (הליך של דיון על שאלה משפטית צדדית שנוגעת במשפט הגדול - א"א).
הסיבה: בדיקות ה-DNA שנלקחו מהנאשמים קבעו כי שני הנאשמים שמיוצגים ע"י עו"ד יסלוביץ' ושותפו קיימו מגע מיני עם המתלוננת - אולם לא ניתן לקשור אותם לעבירה, משום שכרומזום אחד (Y) שנמצא משותף לשניהם עם נאשם שלישי - והדבר עשוי לנבוע מכך שמדובר קרובי משפחה. חוות דעת בעניין זה תוגש לבית המשפט, במקביל להגשת הסיכומים של התביעה וההגנה בבית המשפט המחוזי בפאראלימני.
2 צפייה בגלריה
5 הערבים הישראלים מובאים לדיון בעניין האונס הקבוצתי בבית המשפט בקפריסין
5 הערבים הישראלים מובאים לדיון בעניין האונס הקבוצתי בבית המשפט בקפריסין
בית המשפט בקפריסין. המשפט עדיין לא החל,
(צילום: AFP )
2 צפייה בגלריה
 עו"ד ניר יסלוביץ' ועו"ד פאריס אילואיזו
 עו"ד ניר יסלוביץ' ועו"ד פאריס אילואיזו
טוענים כי ה-DNA נלקח בצורה לא חוקית מהנאשמים. עורכי הדין פאריס אילואיזו וניר יסלוביץ'
מעבר לכך, ההגנה טוענת כי בדיקות ה-DNA נלקחו מהנאשמים שלא כדין, מאחר ולא הובהר להם שהם יכולים לסרב לבדיקה, ואף לא ניתנה להם הזכות להיוועץ בעורך דין בטרם ביצוע הבדיקה, מה שעומד בניגוד לחוק הקפריסאי. בנוסף, יסלוביץ' ושותפו חשפו כי החוקרים שלקחו את הבדיקות מהחשודים אמרו להם שמדובר בבדיקות קורונה, כך שה-DNA התקבל באופן לא חוקי, וכי הדבר עשוי לפגוע בזכויות הנאשמים. הם סבורים שיש לפסול את תוצאות הבדיקה ביחס לשני הלקוחות שלהם, שמכחישים קיום יחסי מין עם התיירת הבריטית.
עו"ד יסלוביץ' טען ביחד עם שותפו כי אסור ששומרי החוק יהפכו למפרי החוק תוך פגיעה בלתי מידתית בזכויות הנאשמים, וכי אם הדבר הזה יוכשר - הוא יהווה כמתן הרשאה חוקית לשומרי החוק לפגוע בזכויות נאשמים.
נזכיר כי בית המשפט בקפריסין דחה בחודש אוקטובר דיון במסגרת המשפט עד להגשת ראיות מרכזיות על ידי התובעים. בתחילת חודש ספטמבר בשנה שעברה, כארבע שנים לאחר התפוצצות פרשה דומה, עצרה המשטרה הקפריסאית את חמשת הישראלים, בני 20-19, משום שהצעירה הבריטית התלוננה כי הם אנסו אותה לכאורה לאחר שהכניסו אותה בכוח לחדר במלון ב-3 באוגוסט. מאז, חמישתם שוהים במעצר במדינה.
כל חמשת הישראלים עומדים בפני שישה אישומים של חטיפה, תקיפה ואונס. המשפט, שאמור היה להתחיל באוקטובר, נדחה כאמור משום שראיות מרכזיות לא גובשו והוצגו לעורכי דינם של הנאשמים. מאחר שהראיות לא הוצגו, החמישה לא יכלו להגיב לטענות.