הטלת המטבע של יו"ר האופוזיציה שהובילה למתקפת נגד חריפה מצד ראש הממשלה: במסיבת העיתונאים שלו אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי הסרטון של בנימין נתניהו על בדיקות האנטיגן הוא "מעשה לא אחראי ולא פטריוטי".
בנט התכוון לסרטון שהעלה יו"ר הליכוד בנימין נתניהו באינסטגרם שלו, שבו הוא משוחח עם יועצו טופז לוק. "שמעת שבדיקות האנטיגן הם 50-50?", אומר היועץ לנתניהו, שעונה: "מה אתה אומר, זה כמו עץ או פלי".

"אתה יודע מה טופז, בוא נבדוק אם יש לך קורונה", אומר נתניהו וזורק מטבע. התוצאה, לפי ראש הממשלה לשעבר: "חיובי. טופז, הביתה". ברקע הסרטון בן 15 השניות - הלהיט "קלאס באפס מאמץ" של נטע ברזילי וסטטיק ובן אל.
בנט זעם על כך ואמר: "מה שמר נתניהו עשה זו פשוט התנהגות לא אחראית ולא פטריוטית, חבלה במאמצי הממשלה ובמערכה, הוא פוגע בכולנו. אני קורא לציבור כן להאמין ולהשתמש באנטיגן בצורה נכונה. ה-PCR זה מצרך שאנחנו צריכים לפגיעים ביותר כי אם אף אחד לא יסמוך על אנטיגנים שבכל העולם משתמשים בהם - אז לא נוכל לתפקד".
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
בנט במסיבת העיתונאים
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
לדבריו, "ה-PCR עונה על השאלה האם אתה נושא את הווירוס או לא, האנטיגן עונה על שאלה אחרת - האם אתה מדבק כרגע או לא. הייתי רוצה שיהיו בדיקות PCR לכולם, אבל אין מספיק ולכן אנחנו נאלצים להשתמש באנטיגן שאותו יש לעשות ביום השלישי מהחשיפה. הוא פחות רגיש מה-PCR, צריך לבדוק גם בגרון גם באף ואז הוא די אמין לשאלה אם אתה מידבק או לא".
מהליכוד נמסר בתגובה לדברי בנט: "הוא איבד שליטה על הקורונה, הפקיר את אזרחי ישראל לגורלם ושלח אותם לקנות על חשבונם בדיקות ביתיות שהמעבדות קבעו שאינן אמינות. לעומתו, אנחנו הבטחנו לישראל את החיסון הראשון, השני והשלישי ודאגנו לבדיקות PCR מדויקות בחינם לכל אזרחי ישראל וללא תורים אינסופיים".