על רקע התפשטות זן האומיקרון ולקראת ישיבת קבינט הקורונה, קיים הערב (יום ג') ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים שבה הסביר את אופן התמודדות הצפוי עם ממדי המגפה. לדבריו, הממשלה פועלת לפי שלושה עקרונות: "הראשון, המשק יישאר פתוח ככל שניתן והכלכלה תמשיך לתפקד. השני, אנחנו מגינים על הפגיעים ביותר. השלישי: שומרים על הילדים שלנו גם אם קשה ולא נחריג את מערכת החינוך מההנחיות". צפו בשידור הישיר ממסיבת העיתונאים.
בפתח דבריו אמר בנט: "אנחנו ניצבים מול גל הידבקות שמכה בכל העולם. המספרים הם בגובה שלא הכרנו עד כה. האומיקרון מידבק יותר מכל הזנים האחרים ביחד. האולפנים שמשדרים עכשיו היסטריה מוחלטת, קראו לי היסטרי לפני כמה שבועות. התחלואה בעולם היא במיליונים וגם פה נגיע לכמה מיליוני נדבקים".
על הסוגייה הכלכלית הוא אמר: "אני לא רוצה שאנשים יאבדו את מקום העבודה שלהם. קל לפטר, אני יודע את זה, ניהלתי עסקים. את העסקים הנטושים של הגלים הראשונים אנחנו עדיין זוכרים. אנחנו לא נשאיר את האזרחים להתמודד לבד. כל העובדים במשק יקבלו שכר מיום הבידוד הראשון ויהיה מענה גם לעצמאים".
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
נפתלי בנט, הערב. "הווריאנט לא פוסח על ילדים"
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
לאחר מכן הוסיף: "אנחנו מגינים על הפגיעים, קבוצות הסיכון והמבוגרים בחברה. אנחנו שומרים על בתי החולים הגריאטריים. לגבי הילדים: הווריאנט הזה לא פוסח עליהם. המיעוט מבין הילדים הלא מחוסנים יחטוף את זה חזק. זה מדאיג אותי מאוד. אני מסתכל על הגרפים של המאושפזים בכל העולם והלב כואב. לא יהיו פה הקלות. מערכת החינוך כפופה לאותם כללים ואני קורא להורים שעדיין לא חיסנו את ילדיהם - לכו לחסן אותם".
בנט הזכיר שהמדינה מממנת שלוש בדיקות לכל תלמיד וציין: "שאר המשפחה יכולה להשתמש בבדיקות. לגבי התלונות על התורים – אני מבין את זה. אם יש משהו שאני שונא באופן אישי זה לעמוד בתורים. התאמנו את הבדיקות לעומס במעבדות ובקרוב יהיו עוד הקלות בעניין הזה. אני מבקש: מי שלא חייב לגשת ל-PCR - לא לגשת. אנחנו רוצים לשמור את ה-PCR למבוגרים, כי כשמבוגר הוא נשא של קורונה - אנחנו יכולים לשלוח אותו לתרופה".


הוא סיכם ש"אלה יהיו שבועות קשים ואנחנו נעבור את זה. כל אחד מאיתנו חייב לקחת אחריות ולא להתקהל שלא לצורך. אין מקום לפניקה ואין מקום להיסטריה. הצונאמי בא ועובר".
על הביקורת שהוא סופג בנושא מראש האופוזיציה בנימין אמר בנט: "שום דבר שנתניהו יעשה כבר לא יפתיע אותי בשלב הזה. ראיתי סרטון שלו שבו הוא בעצם מכרסם באמון של הציבור באנטיגן. זו התנהגות בלתי אחראית ובלתי פטריוטית, לחבל במאמצי הממשלה בזמן מערכה".
בנט התבקש להתייחס להתבטאות של השר עיסאוי פריג' באולפן ynet, שלפיה ישראל הולכת דה-פקטו לחסינות עדר, וענה: "אנחנו הולכים לניהול של גל בלתי נמנע. אין מדינה דמוקרטית בעולם שיכולה להימנע מהגל הזה. אני רואה את מחוללי הכאוס, פוליטיקאים מסוימים וכלי תקשורת. סבתא בבית האבות תצטרך לקבל מבקר אחד בלבד בשבועות הקרובים. המצב בישראל מנוהל יותר טוב כמעט כל העולם".

עוד לפני מסיבת העיתונאים וכינוס קבינט הקורונה, הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, כי הוחלט על קיצור ימי הבידוד למאומתים לשבעה ימים - זאת כאשר שלושת הימים האחרונים ללא סימפטומים.
כדי למנוע הדלפות והקלטות מזכירות הממשלה החליטה להעביר את הדיון בקבינט הקורונה מהזום לווידאו קונפרנס (VC) - כאשר השרים יתחלקו במספר מוקדים בכמה חדרים במשרד ראש הממשלה בירושלים ובבסיס הקריה בתל אביב. השרים התבקשו להודיע למזכירות הממשלה בדחיפות מהיכן הם רוצים לעלות לדיון. בממשלה הקודמת נעשה שימוש באופן דיון זה, אבל זו הפעם הראשונה שדיונים בממשלת בנט יתקיימו כך.
הערב עדכן משרד הבריאות את הנתונים, ולפיהם יותר מ-41 אלף ישראלים אובחנו אתמול (שני) כחיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו כ-375 אלף בדיקות לגילוי הנגיף ושיעור החיוביים עמד על 10.97%. מדובר בשילוב של בדיקות PCR ובדיקות אנטיגן מוסדיות. מקדם ההדבקה עומד על 2.05 - דבר המעיד על התפשטות נרחבת מאוד של המגפה.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 700 חולי קורונה, 247 מהם במצב קשה. מדובר בעלייה נוספת במספר החולים קשה. לשם השוואה ביום שלישי שעבר היו 117 חולים קשים, כך שהמספר יותר מהכפיל את עצמו. 59 חולים קשה מחוברים למכונות הנשמה. גם כאן מדובר בעלייה של כ-100%.שיעור החיוביים אתמול בכ-204 אלף בדיקות PCR עמד על 12.9% ובכ-108 אלף בדיקות אנטיגן מוסדיות אחוז החיוביים היה 10.7%. לא נמסרו פרטים על עוד כ-20 אלף בדיקות.
במערכת החינוך 62,645 תלמידים מוגדרים כחולים פעילים, לאחר שלפני שבוע בדיוק עמד מספרם על 21,445. כלומר, מדובר בזינוק של כמעט פי 3. מספר התלמידים הנמצאים בבידוד עומד על כ-94 אלף. במערכת הבריאות 2,858 חולים מאומתים, 483 מהם רופאים, 797 אחיות ו-1,578 מסקטורים אחרים. בנוסף 885 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד, 59 מהם רופאים ו-211 אחיות.