צה"ל תקף בצהריים (יום חמישי) מסלול תעופה ששימש את חיזבאללה בקלעת ג'אבור שבדרום לבנון, כ-20 ק"מ מהגבול עם ישראל. מדובר באותו שדה תעופה איראני ששר הביטחון יואב גלנט חשף בחודש ספטמבר האחרון, והציג כיצד מתנוסס דגל איראן מעל מסלולי הטיסה.

2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט מציג בסיסים של איראן בכנס ICT
שר הביטחון יואב גלנט מציג בסיסים של איראן בכנס ICT
שדה התעופה, כפי שחשף גלנט בספטמבר האחרון
( צילום: דוברות שר הביטחון)
לדברי גלנט, משדה התעופה "תכנן משטר האייתוללות לפעול נגד אזרחי ישראל". הוא ציין כי "האדמה - לבנונית, השליטה - איראנית, היעד - ישראל". לפי גורם לא-ישראלי שצוטט אז בסוכנות הידיעות רויטרס, שדה התעופה יכול להכיל מל"טים גדולים - חלקם עם כלי נשק הבנויים מתרשים איראני. הוא אמר כי מל"טים ששוגרו מהאתר יכולים לשמש לפעילות מבצעית פנימית וחיצונית כאחד.
מצה"ל נמסר כי "מטוסי קרב תקפו שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צור ובמעירה שבשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו ישנם מבנים ואתרים צבאיים בשימוש היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. באחד האתרים, נמצא מסלול תעופה צבאי ותשתיות צבאיות המשמשות את הארגון להכוונת טרור לעורף מדינת ישראל".
בנוסף, מסר הצבא, "מוקדם יותר היום שתי מטרות אוויריות עוינות (כטב"מים, י"ז) של ארגון הטרור חיזבאללה נפלו סמוך לכפר בלום. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. צה"ל תקף בירי ארטילרי ובמרגמות גם במספר מרחבים נוספים בדרום לבנון".
לפי חיזבאללה, המטרה שאליה כיוון בכפר בלום הייתה אחד מאתרי מערכת ההגנה האווירית, ופלטפורמות של כיפת ברזל ליד כפר בלום. הארגון מסר כי נצפתה פגיעה.