בית משפט השלום בחיפה התיר היום (שני) לפרסום כי אשת ראש העיר מהצפון שנעצרה לפני כשבועים בחשד לסחיטה באיומים היא עו"ד סוזי קונינסקי, אשתו של ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי. לפי החשד, קונינסקי שכרה את מפקד תחנת זבולון לשעבר, ניצב משנה בדימוס אילן סרדל המשמש חוקר פרטי, כדי להשיג חומרים על אלון אזולאי, איש עסקים ופעיל ציבור שידוע כמתנגד לבעלה וכמתמודד עתידי מולו במירוץ לראשות העיר במטרה לסחוט אותו. במהלך הדיון, הודיעה קונינסקי לשופט זאיד פלאח כי היא חוזרת בה מסירובה לפרסום שמה.
לאחר הדיון, אמרה קונינסקי כי היא "לא מסתירה כלום. כל מה שמחפשים זה את בעלי. כשלא מצליחים לסחוט ראש עיר, אז תג המחיר לצעיר במדינת ישראל זה המשפחה שלו". היא הוסיפה כי "להיות אשת ראש עיר זה לא פשוט. אני קמה כל בוקר בחרדות נוראיות, ואני באמת מרחמת על משפחות ראשי ערים וראשי מועצות".
2 צפייה בגלריה
סוזי קונינסקי
סוזי קונינסקי
קונינסקי בבית המשפט, היום
(צילום: אביהו שפירא)
עו"ד תמי אולמן, המייצגת את קונינסקי יחד עם עורכי הדין שאדי סרוג'י ושחף אולמן, אמרה כי "אשת ראש העיר היא זו שנסחטת ומאוימת". לדבריה, "מדובר באשת חוק מכובדת ופעילה בלשכת עורכי הדין. אין לה קשר לפרשה, והמתלוננים עשו לה תרגיל עוקץ כשטענו שהיא עוקבת אחריהם וסוחטת אותם".
הסנגורית ציינה כי היא התנגדה לפרסום שמה של אשת ראש העיר, אך "מי שרצתה לחשוף את היותה חפה מפשע ואת העובדה שאפילו בעלה לא נחקר בפרשה היא מרשתי". אולמן אמרה כי קונינסקי "לא מתביישת ואין לה מה להסתיר, ולכן היא ביקשה לפתוח את הפרסום. גם היום ראינו שהמשטרה לא הצליחה להציג שום ראיה שקושרת אותה לביצוע מעשה הסחיטה".
איש העסקים והפעיל החברתי אזולאי, אמר ל-ynet היום כי "הפרסום חושף טפח משורה של אירועים חמורים שחלקם עוד ייחשף בקרוב. בחודשים האחרונים משפחתי ואני נסחטנו על ידי בעלי כוח, שנהגו כעבריינים, מטעמו של איש ציבור בכיר בכרמיאל. אותם עצורים, ביקשו לא רק להכפיש את שמי ולפגוע בתא המשפחתי שלי, אלא להתערב במערכת הבחירות הקרובה בכרמיאל ולמנוע את התמודדותי לראשות העיר".
"מדובר בסחיטה פלילית חמורה ביותר, שנועדה לפגוע ברצון הבוחר ולשמר אינטרסים כלכליים ופוליטיים בעיר כרמיאל. משפחתי ואני בחרנו שלא להיסחט, שלא להירתע ופעלנו להגשת תלונה מיידית למשטרת ישראל, שפעלה במהירות וללא דופי".
2 צפייה בגלריה
סוזי קונינסקי תמי אולמן שאדי סרוג'י
סוזי קונינסקי תמי אולמן שאדי סרוג'י
"אשת ראש העיר היא זו שנסחטת ומאוימת". קונינסקי עם עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י
(צילום: ליאור אל-חי)
חוץ מקונינסקי וסרדל, המשטרה עצרה עוד שני חשודים - צבי בראון, מתמחה במשרדו של סרדל, וחוקר פרטי נוסף שגם הוא קצין משטרה לשעבר והראיות נגדו נחשבות לקלושות. כל המעורבים שוחררו ממעצר לאחר כמה ימים והם מכחישים את החשדות המיוחסים להם.
על פי החשד, שניים מהחשודים צילמו את איש העסקים יושב בקזינו בחו"ל, מחובק עם נשים ומנשק נשים. לאחר מכן, הם חשודים שאיימו עליו שאם לא יחדל מעיסוקו ומעורבותו בפוליטיקה המקומית ולא יסיר את מועמדתו לראשות העיר - ישלחו לאשתו את התמונות. בהמשך, לפי המשטרה, האיום אף מומש ותמונות נשלחו גם למקורביו של איש העסקים חבר תנועת הליכוד ואף לחברי הכנסת ניר ברקת, מירי רגב ואלי כהן. כדי לפגוע בשמו, החשודים יצרו את הרושם שאיש העסקים היה מעורב באורגיות ובמסיבות סקס.
קונינסקי, הפעילה בלשכת עורכי הדין במחוז חיפה, הגיעה ללימודי משפטים לאחר קריירה של 30 שנה בתחום ההוראה. לאחר שהפכה לעורכת דין, היא הייתה שותפה במשרד עורכי דין גדול בכרמיאל עד שפרשה ועברה לשמש כיועצת משפטית במרכז הארץ.
עורכי הדין עמית חדד ונעה מילשטיין, המייצגים את אילן סרדל, מסרו בתגובה: "מרשנו קצין משטרה בכיר לשעבר שעושה חיל בתחום החקירות, תוך שהוא מקפיד קלה כבחמורה בהוראות הדין. אין ולא נטענה נגדו טענה כלשהי על פעולה לא חוקית ועד לרגע זה לא ברור כלל מדוע הוא נחקר באזהרה. אין לנו ספק כי לאחר שהמשטרה תבחן את התמונה הראייתית במלואה, היא תגלה כי בפועלו של מרשנו לא נפל כל רבב".