שעות לאחר כתבי האישום שהוגשו בפרשת רצח מור טויזר, שנורה למוות בגלל טעות בזיהוי, נחשף הערב (שני) תיעוד חדש מזירת האירוע בקריית אתא. הנאשמים ברצח, שנסעו ברכב מסוג מיצובישי, עקבו אחרי טויזר וחברו שרכבו על קטנוע כל אחד, אותו הגיעו לאסוף מהמקום. השלושה, כך לפי האישום, היו בטוחים שמדובר ביעד המקורי לחיסול, א', תושב שפרעם, שהיה מסוכסך עם מורן - בת זוגו של אחד הנאשמים - זכריא אבו גאנם.
עם א' הם קבעו להיפגש בקרבת מקום, וטויזר נקלע ל"כיפה אדומה", שכלל לא תוכננה נגדו. בסרטון החדש שמתפרסם הערב מתועד מסלולה של הרכב בו נסעו הנאשמים. הם עקבו אחר שני רוכבי הקטנוע ושמרו איתם על קשר עין, בסיום הסרטון, שמתעד את שאירע לאחר הירי בטויזר, נראה המיצובישי נמלט במהירות מהמקום.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מרצח מור טויזר ז''ל
תיעוד מרצח מור טויזר ז''ל
מור טויזר וחברו, רכובים על אופנוע
3 צפייה בגלריה
תיעוד מרצח מור טויזר ז''ל
תיעוד מרצח מור טויזר ז''ל
הנאשמים נמלטים לאחר הירי
הפרשה נחקרה ופוענחה בידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז חוף והבוקר כאמור, כחודש לאחר הרצח בקריית אתא, פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר. נגד שלושה מהנאשמים - זכריא אבו גאנם (28), כנען אבו גאנם (20) וסברי אבו גאנם (27), תושבי רמלה - הוגש כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון לרצח, עבירות בנשק ועוד.
נגד איברהים אל רך מקריית אתא הוגש כתב אישום בגין סיוע לרצח בנסיבות מחמירות, סיוע לניסיון רצח ושיבוש הליכי משפט. לטענת הפרקליטות, הארבעה "רצחו את מור טויזר". בנוסף הוגשו אישומים נגד בנות זוגן של חלק מהנאשמים, מורן עטיה דמרי (41) ונעמי פטאו (47), בגין סיוע לאחר מעשה, שיבוש הליכי משפט ואיומים.
לפי כתב האישום שהגישה עו"ד שונית קדם נימצן, השישה החליטו לפגוע בא', תושב שפרעם. דמרי, שהייתה מסוכסכת עימו, גם איימה על א' בפגיעה בגופו ובשמו הטוב, והבטיחה "לבוא עמו חשבון". ב-31 באוקטובר זכריא ביקש מא' להיפגש איתו בקריית אתא, והתכוון לירות בו למוות. לכן, לפי הפרקליטות, "הוא קשר קשר עם כנעאן וסברי בכדי להוציא לפועל את ההחלטה".
3 צפייה בגלריה
תיעוד מרצח מור טויזר ז''ל
תיעוד מרצח מור טויזר ז''ל
המכונית בה נסעו שלושת הנאשמים ברצח
לפי כתב האישום, "חלק מהנאשמים יצאו ברכב מרמלה ונסעו לקריית אתא, כשהם נושאים ומובילים נשק וחיכו שא' יגיע למפגש. אותה עת, עמד המנוח ועם עוד שני אנשים, סמוך למקום המפגש שנקבע עם א'. הוא הגיע למקום על מנת לקחת מבית המלאכה את הקטנוע שלו. הנאשמים חלפו עם הרכב על פני המנוח וחברו וסברו כי המנוח היא מי שחיפשו - והחלו לנסוע בעקבותיהם. בהמשך ירו לעבר המנוח וחברו, בסברם כי אחד מהם הוא האדם שחיפשו".
"הקליע שירו פגע בראשו של המנוח. בשלב זה פגעו הנאשמים בעוצמה, באמצעות הרכב, בקטנוע ששימש את חברו של המנוח ואף ירו לעברו לפחות שני כדורים", נכתב בכתב האישום. "המנוח הובהל באמבולנס לחדר הלם בבית החולים רמב"ם בחיפה ולאחר מספר ימים נקבע מותו". בכתב האישום צוין כי "לאחר שהנאשמים נמלטו מהצומת, סיכמו עם הנאשמים האחרים להסתיר את הרכב ששימש לביצוע הירי. בהמשך, חלק מהנאשמים הסיעו את מבצעי הירי חזרה לרמלה, ובאותו לילה הסתירו את הרכב שביצע את הירי בחניון במטרה להכשיל הליך שיפוטי".
 עו״ד אביעד חייט עו"ד אביעד חייטצילום: אלעד גרשגורן
עו"ד אביעד חייט, המייצג את משפחת טויזר, אמר: "ככל שיתברר בביהמ"ש שאכן המתואר בכתב האישום הוא שהתרחש בפועל, הרי שמדובר בעליית מדרגה חסרת תקדים. מור היה אדם נורמטיבי שכל חטאו היה לצאת באותו הערב ולהביא את האופנוע שלו מהמוסך. הוא רצה לחזור לביתו וסיים את היום במקום אחר. המקרה הזה הוא מקרה מזעזע וחמור מאוד".