אלפים התאספו הערב (שבת) בכיכר הבימה בתל אביב, הפגינו נגד ממשלת נתניהו וקראו להדחתו - בשעה שבמסיבת עיתונאים הבהיר ראש הממשלה כי אין בכוונתו לקחת אחריות אישית בתום המלחמה: "להתפטר? אני מתכוון להיפטר רק מחמאס".
ירון פרטוק, אב לשישה ילדים ועצמאי מקריית שמונה, קרא על הבמה: "ביבי, לא להאמין שהגנתי עליך בחירוף ועמדתי מאחוריך כל כך הרבה שנים. התפכחתי וכמוני עוד רבים. הרסת, החרבת. אתה וממשלת הזדון וההרס, לכו. אנחנו נתקן. עם ישראל יסתדר מצוין בלעדיכם. המנדט חייב לחזור לעם - ואנחנו איתכם סיימנו, בחירות עכשיו".
המחאה בת"א נגד ממשלת נתניהו
(צילום: Satview, רעיה ברקן, אביב אטלס, שב״פ sha_b_p@)

2 צפייה בגלריה
הפגנה בהבימה נגד התנהלות הממשלה
הפגנה בהבימה נגד התנהלות הממשלה
ההפגנה בכיכר הבימה
(צילום: שב״פ sha_b_p@)
גם האלוף במילואים גיא צור, מפקד זרוע היבשה לשעבר, נאם בהפגנה: "הנהגה אחראית תבנה את התנאים המדיניים שימצו את המעשה הצבאי המפואר לניצחון ועתיד לאומי. זו חובתנו כלפי הדורות הבאים. מי שהחליש והפקיר אותנו על מזבח הצרכים הפוליטיים ואהבת השררה אינו ראוי ואינו כשיר להביא אותנו לניצחון".
"נתניהו מיתג את עצמו כמר ביטחון, אבל האמת היא שהוא מר ביטחון של החמאס", האשים אלוף במיל' צור. "הוא זה שבנה את חמאס לתלפיות,כדי לשמור על הקואליציה והבייס. נתניהו עשה ועושה הכול כדי לפרק את החברה הישראלית. והוא כמעט הצליח".
עופרי צור שכלה את אחיה סרן אמיר צור ז"ל ששירת בסיירת מטכ"ל ונפל בשבעה באוקטובר בפעולות החילוץ בכפר עזה. בהפגנה היא דיברה על מושג "הגבורה": "אמירי וחבריו התגברו על הפחד שבטח חשו והתגברו על העלבונות והמילים הרעות שהטיחה הנהגתנו החלולה והפופוליסטית ברבים מהם.
2 צפייה בגלריה
הפגנה בהבימה נגד התנהלות הממשלה
הפגנה בהבימה נגד התנהלות הממשלה
אלפים בהפגנה בתל אביב
(צילום: אביב אטלס)
"אמירי, כמו רבים אחרים שנלחמו במסירות ובאומץ בתוך כאוס גדול, כששלום האזרחים עומד לנגד עיניהם, הוא גיבור. וכל מי שהתעלה על עצמו תוך סיכון חיים והתגבר על הרצון הטבעי ביותר למלט את נפשו, הוא גיבור. אנשי העוטף שהגנו בגופם על משפחותיהם וקהילותיהם - הם גיבורים. מתנחלים וימנים, לוחמים בגבורה כתף אל כתף עם שמאלנים וקיבוצניקים, כולם מבינים ביחד את גודל השעה - הם כולם גיבורים".
בדמעות חנוקות הוסיפה: "במי שמתעקש להיות אזרח אכפתי ואוהב, שאוהב את המדינה ושעושה למענה ולמען עתידה, גם כאשר היא לוקחת לו בהפקרותה וביהירותה את היקר לו מכל, יש יסוד של גבורה. אני מחפשת ניצוצות גבורה כאלו בהנהגתנו ושואלת - האם התנהגות הממשלה משרתת את מטרות המלחמה? קשה לי לראות ניצוצות של גבורה בנבחרי הציבור שלנו שקראו לאחי אהובי בוגד, אנרכיסט, מי שחבר לאיראן. הלב שלי נקרע, כשאני רואה את הפער בין מידותיו האנושיות של אמירי ושלנו כציבור שעומד יחד בגבורה, למול הנורמות הנמוכות של הנהגתנו".
ההפגנות להדחת נתניהו מתקיימות כבר כמה שבועות רצופים בתל אביב, אך ארגוני המחאה הבולטים ממחאת קפלן - דוגמת "כוח קפלן", "אחים לנשק" או "מחאת ההייטק", לא לוקחים בהן חלק.