2 צפייה בגלריה
מפגינים ברמת גן
מפגינים ברמת גן
הצעדה הקודמת שהסתיימה בבני ברק. בחודש מרץ
(צילום: יאיר שגיא)
במוצאי השבת האחרונה הכריזו מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית על הבמה בהפגנה המרכזית קפלן על "יום השוויון הלאומי", שייערך מחר (חמישי), עם מסר להנהגה החרדית: "זה נגמר". המארגנים פרסמו את לוח האירועים המתוכננים, הכולל בין היתר "שיבושים, חסימות ומחאות במוקדים מרכזיים ברחבי הארץ", וכן מיצגי "סיפורה של שפחה" מול הרבנות הראשית בתל אביב ובירושלים.
לאורך היומיים האחרונים קיימו ראשי המחאה ישיבות, וסגרו את הלו"ז הצפוי למחר. לפי לוח האירועים הרשמי, לא צפויות הפגנות בערים החרדיות - אך ל-ynet נודע כי יתקיימו בהן צעדי מחאה שונים. עם זאת, חלק מראשי הארגונים במטה נגד המהפכה המשפטית ביקשו אתמול לשקול אופציות להפגנות במעוזים של הציבור החרדי, בין היתר בבני ברק. תשומת הלב העיקרית תוקדש לפעולות מחאה שנשמרות בסוד, חלקן יופנו לחברי הקואליציה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
מיצג השפחות יגיע לרבנות הראשית. ההפגנה בקפלן, יום שבת האחרון
(צילום: רויטרס)
בחודש מרץ התקיימו כמה הפגנות בעיר, בין היתר סמוך לביתו של יו"ר דגל התורה משה גפני. אז אמרו המארגנים כי מדובר ביריית פתיחה למהלך רחב היקף "נגד מעורבותם של חברי הכנסת החרדים בקידום חוקי ההפיכה המשטרית".
מטה המאבק המשותף של ארגוני המחאה ציין: "הימים שבהם צד אחד משרת את המדינה וגם מממן את הישיבות - בזמן שהוא מנסה לייסד פה דיקטטורת הלכה - נגמרו. ביום השוויון הלאומי נצא לעשרות פעולות מחאה ברחבי הארץ, עם מחאות מצומת הגומא ועד אילת. ביום זה נודיע רשמית להנהגה החרדית - זה נגמר".

"יום השוויון הלאומי" יתקיים מחר על פי מסורת ימי השיבוש שהתקיימו במשך כמה שבועות, והופסקו עם תחילת השיחות בין הקואליציה לאופוזיציה בחסות הנשיא יצחק הרצוג. במהלך היום יתקיימו עשרות אירועי מחאה ברחבי הארץ, ולדברי המארגנים יכללו "שיבוש בסדר היום במקומות העבודה ובאקדמיה, כשחלק לא קטן מהם מתבצע ללא פרסום מוקדם".
ביום השיבוש הקודם, שנערך בסוף מרץ, נחסמו נתיבי איילון למשך שעות ארוכות. מאז, ובניגוד לשבועות קודמים, תופעת חסימת איילון שחזרה על עצמה אחת לכמה ימים, בין היתר לאחר ההפגנות במוצאי השבת, הופסקה או לכל הפחות הצטמצמה משמעותית. מטרת "יום השוויון", בין היתר, למחות נגד חוק הגיוס שמבקשת הממשלה לקדם, כמו גם מאמץ לסמן את הפוליטיקאים החרדים כמי שמובילים את "ניסיון ההפיכה", כלשון המוחים, מאחורי הקלעים.

האירועים המרכזיים ב"יום השוויון הלאומי"

ראשי המחאה ציינו כי מחר מתוכננים שני גלים של שיבושים ברחבי הארץ, בשעות הבוקר - והחל משעות אחר הצהריים. יום השיבוש יחל כבר ב-07:30, עם מיצג "אבני הדומינו" של מחאת ההייטק ברחבת הבימה בתל אביב. ב-08:00 יתקיימו מחאות וצעדות של הורים וילדים בעשרות מוקדים, ובמקביל יחלו שיבושים וחסימות במוקדים שונים. כמו כן, באותה שעה תתקיים הפגנת "שוויון בנטל", עם מיצג לשכת גיוס בצומת נהלל.
ב-08:30 יפגינו פעילים במחאת המילואימניקים "אחים לנשק" מול בית הנשיא בירושלים, תחת הכותרת: "מציבים קו אדום להידברות - מערכת משפט עצמאית". במקביל, תתקיים צעדת סטודנטים ומרצים שתצא מכיכר אנטין שמחוץ לאוניברסיטת תל אביב. ב-09:00 יתקיימו מחאות מול הרבנות הראשית בתל אביב ובירושלים. ב-10:00 ייערך מיצג מול הבקו"ם בתל השומר, שבו יוצגו אימהות לצד עגלות תינוק שבתוכן ארונות קבורה עטופים בדגל ישראל. ב-10:30 תחל צעדה מהרבנות לבית המשפט בתל אביב, שם תתקיים "חתונה ורודה". במקביל, צעדת שוויון של סטודנטים מאוניברסיטת בר אילן תצא משער האוניברסיטה.
ב-11:00 יפגינו פעילים במחאת ההייטק ברחבי הארץ, המוקד המרכזי יהיה במתחם שרונה בתל אביב. מחאות סטודנטים יתקיימו בשעות הבוקר בין היתר בתל חי, תל אביב ובירושלים. הפגנת סטודנטים מתוכננת גם בבאר שבע, שם תתקיים גם מחאה של אנשי מערכת הבריאות. ב-12:00 תיערך הפגנה במשכן לאומנויות הבמה בעיר. ב-12:30 תיערך "הפגנת השוויון והדמוקרטיה של יהודים וערבים" מול קריית הממשלה בנצרת.
ההפגנות יתחדשו שוב ב-15:30, עם "הפגנת שוויון" בצומת צמח שבכינרת. ב-17:00 תתקיים צעדת סטודנטים בכמה מוקדים במקביל - בין היתר מפארק המדע ברחובות לעבר בית המשפט בעיר. צעדה נוספת תצא מרחבת המדעטק בחולון. במקביל תיערך הפגנה גם בצומת הגומא, סמוך לכפר בלום שבגליל העליון. ב-17:30 יתקיים "מסדר אימהות בכומתות" מול ישיבת "קול התורה" בירושלים.
ב-18:00 תגיע המחאה ליישובי הערבה, שם יתקיימו הפגנות במוקדים רבים לאורך כביש הערבה. במקביל ייערך "מסע שוויון בנטל" בעמק יזרעאל, וכן הפגנה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין, המוביל את המחנה בליכוד המעוניין לקדם את המהפכה המשפטית גם אם לא תושג פשרה בבית הנשיא.
ב-19:00 תיערך "צעדת שוויון" של קהילת הלהט"ב, שתחל בכיכר הבימה בתל אביב. כרבע שעה לאחר מכן תתקיים הפגנה בצומת כרכור.
ראשי המחאה מסרו: "נתניהו חזר להסית והשרים הודיעו שמטרתם להעביר אתה חוקי הדיקטטורה עוד במושב הזה. רק המחאה יכולה למנוע מממשלת החורבן להרוס את צבא העם, הכלכלה ולמנוע את הקרע בעם".