4 צפייה בגלריה
לא שוחחו מהשבוע שעבר. סמוטריץ' ונתניהו
לא שוחחו מהשבוע שעבר. סמוטריץ' ונתניהו
לא שוחחו מהשבוע שעבר. סמוטריץ' ונתניהו
(צילום: אלי מנדלבאום, מוטי קמחי)
בתוכנית האופטימית ביקש יו"ר הליכוד בנימין נתניהו להשביע ממשלה כבר השבוע, סמוך להשבעת הכנסת מחר. אלא שבפועל המשא ומתן תקוע וחלק מהצוותים מספרים על מריחה של השיחות.
בנוסף, שורר נתק בין נתניהו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שלא שוחחו ולא נפגשו מיום רביעי האחרון. אתמול התקיימה שיחה בין הצוותים של שתי המפלגות אולם היא הסתיימה ללא התקדמות. סמוטריץ' נפגש היום עם יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף בירושלים.
4 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
הדרישה לתיק האוצר מסייעת לנתניהו. דרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
דרישתו של סמוטריץ' לאחד משני התיקים הגדולים – ביטחון או אוצר – עדיין לא מתעכלת טוב בליכוד. ברקע ישנה גם דרישתו של אריה דרעי לקבל את תיק האוצר.
גורמים פוליטיים המעורבים במשא ומתן משוכנעים שדרעי מסייע לנתניהו עם הדרישה לתיק האוצר. זאת על מנת לייצר מצב שבו שני השותפים הבכירים ייאבקו על התיק הבכיר ואז יוותרו עליו - דבר שיסייע להוריד את סמוטריץ' מהדרישה.
בליכוד שוקלים ברצינות בעקבות המשא ומתן התקוע להחליף כבר השבוע את יו"ר הכנסת. יריב לוין, מקורבו של נתניהו, צפוי לכהן בתפקיד תחילה כיו"ר זמני.
4 צפייה בגלריה
יריב לוין
יריב לוין
יהיה יו"ר כנסת זמני. לוין
(צילום: קובי קואנקס)
4 צפייה בגלריה
שרה נתניהו עם נשות ראשי הקואליציה
שרה נתניהו עם נשות ראשי הקואליציה
שרה נתניהו עם נשות ראשי הקואליציה
בשיחות שייערכו היום, וכפי שפורסם ב-ynet, מתכוון יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לדרוש להכניס להסכמים חוק עונש מוות למחבלים ולאתגר את הליכוד.
כל עוד אין התקדמות בשני התיקים הגדולים, נראה גם כי לא ניתן להתקדם ביתר ההסכמים. בינתיים בציונות הדתית הכריזו על עוצר ראיונות.
בזמן שהמו"מ בין ראשי הקואליציה המסתמנת נמצא בקיפאון - דווקא נשותיהם נפגשו היום ל"גיבושון" ראשון במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. הפגישה התקיימה בהזמנתה של שרה נתניהו, רעייתו של יו"ר הליכוד, והגיעו אליה יפה דרעי רעייתו של יו"ר ש"ס, רבקה גולדקנופף רעייתו של יו"ר יהדות התורה, גלית מעוז רעייתו של יו"ר נעם וגם אילה בן גביר, רעייתו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. בן גביר משכה את תשומת הלב באירוע אחרי שהגיעה חמושה באקדח שהוצמד למותנה.