רס"ב ד', לוחם מג"ב הוותיק שחיסל את המחבל שביצע את הפיגוע אמש (יום חמישי) בצומת שילת ליד מודיעין, סיפר כי בזמן שהאט ברמזור אדום המחבל ניסה לפתוח את דלת הרכב שבו נסעו הוא ואשתו - וניסה לדקור אותה. "נתתי גז כדי לברוח ממנו, ואחרי 30-20 מטר עצרתי וירדתי מהר מהרכב", אמר הלוחם, שבכלל היה בחופשה.
"הלכתי לכיוון שלו, לא שלפתי את הנשק עדיין", אמר הלוחם. "ראיתי שהוא רץ לכיוון שלי במהירות, וכשהיה כמה מטרים ממני יריתי כמה כדורים לכיוון שלו. ראיתי שהוא ממשיך, הלכתי אחורה כדי לשמור מרחק ממנו והוא המשיך לרוץ. נפלתי, ואז כשהוא כבר היה כמעט עליי, יריתי בו עוד כמה כדורים". ככל הנראה, המחבל לא הגיע למקום באופן עצמאי, וכעת מתנהלות סריקות ומצוד אחר חשוד נוסף שהוריד אותו בזירה.
5 צפייה בגלריה
   ניצב אמיר כהן עם השוטר ואשתו
   ניצב אמיר כהן עם השוטר ואשתו
הלוחם זמן קצר אחרי האירוע עם מפקד מג"ב ירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
"בשעות הקרובות נתפוס את החשוד הנוסף". זירת הפיגוע
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: נדב אבס)
לדברי הלוחם, הוא ואשתו היו בדרך מתל אביב לכיוון ירושלים. "הלכנו לטייל קצת וחזרנו", אמר הלוחם, שמשרת כבר 38 שנים בגזרת ירושלים.
המפכ"ל יעקב שבתאי ומפקד מג"ב אמיר כהן שיבחו את הלוחם. כהן אמר לו כי "פעלת בנחישות ומקצועיות וחתרת למגע תוך סיכון ואיום ממשי לחיים שלך, חיי בת זוגתך ואזרחים נוספים. גילית אחריות רבה גם בחופשה. חתרת למגע ונטרלת את המחבל, זה משקף באופן ברור את הפעילות סביב השעון של לוחמי משמר הגבול ושוטרי משטרת ישראל 24/7 לאורך כל ימות השנה".

המחבל הוא ערבי-ישראלי ממזרח ירושלים, עם עבר של פח"ע עממי. לפי החשד, הוא היה חמוש בגז מדמיע וניסה לדקור אזרחים. שמונה נפצעו באורח קל, בהם גבר בן 39 וגבר בן 23 שסבלו מחתך שטחי. בנוסף ריסס המחבל גז מדמיע לעבר הנהגים והנוסעים.
מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הדגיש בזירת הפיגוע כי "ההערכה היא שהמחבל לא הגיע עצמאית אלא עם רכב נוסף - ואנחנו עורכים סריקות ומנהלים מצוד אחריו. אני מעריך שבשעות הקרובות נעצור גם אותו".
"מדובר במענה מקצועי ונחוש של שוטר מג"ב, שנטרל את המחבל ובכך מנע פגיעה קשה ורבה יותר", הוסיף ביטון. "המחבל ניסה לדקור כמה אזרחים שנסעו על הציר, הגיעו לצומת ועצרו. הוא ניסה לפתוח כמה כלי רכב, והחזיק בידו סכין וגז מדמיע. לאחר מכן הוא ריסס גז מדמיע וניסה לדקור כמה אזרחים".
הוא הוסיף: "פעולתו של השוטר, שנהג בקור רוח, מנעה נפגעים רבים בנפש בלילה הזה. אני רוצה לברך אותו". ניצב ביטון ציין כי "מפכ"ל המשטרה הודיע היום שאנחנו נמצאים בימים הקרובים בכוננות עליונה. אלפי שוטרים פרוסים ברחובות, בשווקים, בקניונים ובמרכזי הבילוי על מנת לתת מענה ותגובה לכל אירוע פח"ע שמתפתח".
לדבריו, "תראו מה קורה בתקופה האחרונה - זיהינו כמה פיגועים באיו"ש וכמה ניסיונות פיגוע פה - כולל סיכול של פיגוע בתל אביב ופיגוע שבו נרצחה אישה בת 85 בחולון. אנחנו מזהים את המגמה לקראת ערב החג. לפיכך, אנחנו מוכנים, פרוסים, וניתן את המענה הדרוש".
פורסם לראשונה: 22:52, 22.09.22