חשד לפיגוע ליד מודיעין: שמונה בני אדם נפצעו הערב (חמישי) באורח קל מאוד בצומת מודיעין מערב שבכביש 443, לאחר שמחבל, ערבי-ישראלי ממזרח ירושלים, ניסה לפתוח דלתות של מכוניות שחיכו בצומת, הוציא סכין וריסס לעבר הנהגים והנוסעים גז פלפל.
לוחם מג"ב בן 57 שהיה במקום שלא בתפקיד ירה למוות במחבל. ההערכה היא שהמחבל לא הגיע למקום באופן עצמאי, וכעת מנהלים כוחות המשטרה סריקות ומצוד אחר רכב נוסף.
המחבל פתח את הדלת של שני כלי רכב, ובמהלך מאבק פצע קלות ביד גבר בן 39 וגבר בן 23. בנוסף הוא ריסס גז מדמיע לעבר הנהגים והנוסעים.
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
הכוחות בצומת מודיעין מערב
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
תקף, ניסה לדקור וריסס גז מדמיע
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: נדב אבס)
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: נדב אבס)
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: נדב אבס)
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: נדב אבס)
מלבד שני הגברים שסבלו מחתך שטחי, צוותי מד"א שהוזעקו לזירה טיפלו גם בחמישה שנפגעו מגז מדמיע. שני כלי רכב המשיכו בנסיעה עד לתחנת דלק ליד צומת שילת, ורכב אחד נשאר בצומת מודיעין מערב.
לוחם מג"ב, שהיה עם אשתו ברכב שלא בתפקיד, שם לב להתרחשות החריגה ועצר בצד הדרך. הוא זיהה את המחבל מרסס גז פלפל, שלף אקדח וירה בו למוות. מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, שיבח את פועלו של הלוחם, שנפצע קלות מסכין המחבל.
פרמדיק מד"א ישי ראוכברגר סיפר: "נוסעים בכביש 443 עצרו ברמזור. מחבל מגיע, פותח דלת רכב, הנהג הודף אותו ונחבל בידו - ואז המחבל מרסס גז פלפל. המחבל פותח עוד דלת ומרסס גז לעבר צעיר שגם נשרט ביד. המחבל ממשיך לרכב השלישי ומרסס לעברם גז פלפל. שוטר מגב מנטרל אותו וככל הנראה נופל ונחבל בפנים".
מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הדגיש בזירת הפיגוע כי "מדובר במענה מקצועי ונחוש של שוטר מג"ב, שנטרל את המחבל ובכך מנע פגיעה קשה ורבה יותר". לדבריו, "המחבל ניסה לדקור כמה אזרחים שנסעו על הציר, הגיעו לצומת ועצרו. הוא ניסה לפתוח כמה כלי רכב, והחזיק בידו סכין וגז מדמיע. לאחר מכן הוא ריסס את הגז וניסה לדקור כמה אזרחים".
הוא הוסיף: "שוטר מג"ב ירושלים שהיה בדרכו מהשפלה לכיוון ירושלים זיהה אותו ועצר. בשלב זה ניסה המחבל לדקור את זוגתו של השוטר. לאחר מכן יצא השוטר מרכבו, דרך את נשקו, ירה לעבר המחבל כמה כדורים ונטרל אותו. פעולתו של השוטר, שנהג בקור רוח, מנעה נפגעים רבים בנפש בלילה הזה. אני רוצה לברך אותו".
ניצב ביטון ציין כי "לגבי זיהוי ודאי של המחבל, אנחנו נמצאים כרגע בשלב החקירה הראשונית. מדובר בהערכות בלבד כמו שאמרתי. מפכ"ל המשטרה התראיין היום והודיע לכם שאנחנו נמצאים בימים הקרובים בכוננות עליונה. אלפי שוטרים פרוסים ברחובות, בשווקים, בקניונים ובמרכזי הבילוי על מנת לתת מענה ותגובה לכל אירוע פח"ע שמתפתח".
לדבריו, "תראו מה קורה בתקופה האחרונה - זיהינו כמה פיגועים באיו"ש וכמה ניסיונות פיגוע פה - כולל סיכול של פיגוע בתל אביב ופיגוע שבו נרצחה אישה בת 85 בחולון. אנחנו מזהים את המגמה לקראת ערב החג. לפיכך, אנחנו מוכנים, פרוסים, וניתן את המענה הדרוש".

9 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
הזירה בחווארה
הפיגוע בצומת מודיעין מערב אירע זמן קצר לאחר נאומו של ראש הממשלה יאיר לפיד באו"ם, שבו אמר כי פתרון שתי המדינות הוא "הדבר הנכון". לצד זאת אמר כי התנאי להקמת מדינה פלסטינית הוא שהפלסטינים יניחו את נשקם. מחר ינאם בעצרת הכללית בניו יורק יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.
מוקדם יותר הערב חייל צה"ל נפצע באורח קל, לאחר שנדרס בצומת עינבוס שבחווארה, דרומית לשכם. לוחמים פתחו באש לעבר הרכב הדורס ופצעו את הנהג באורח בינוני. בתחילה העריכו בצה"ל שמדובר בפיגוע, אבל לאחר מכן התברר כי ככל הנראה מדובר בתאונה.