הותר לפרסום כי הילד שנהרג באסון מפולת הסלעים בעין גדי הוא יהודה לוי ז"ל (8), שמתגורר ביישוב חמדת בבקעת הירדן.
המפולת שגבתה את חייו של יהודה ופצעה תשעה אנשים נוספים, הובילה לסגירת נחל דוד, וגם לסגירת נחל ערוגות הסמוך. מרשות הטבע והגנים נמסר כי הסגירה התבצעה בהמשך להנחיית המשטרה שלא להגיע לאזור, ותהיה בתוקף "עד לביצוע בדיקה גיאולוגית בשטח". סגן מפקד מרחב נגב ניצב-משנה אייל אזולאי אישר את הדברים, ואמר כי "נמנע כניסת מטיילים עד שתנוח דעתנו ונדע שהמקום בטוח. ככל שנבין שיש רשלנות מצד גורם כלשהו, נפתח בחקירה".
המשרד להגנת הסביבה יקים ועדת בדיקה לאסון בשמורה. השרה להגנת הסביבה עידית סילמן אמרה כי הוועדה תבדוק את סוגיית הבטיחות גם באתרים נוספים של רשות הטבע והגנים.
5 צפייה בגלריה
מפולת אבנים בעין גדי
מפולת אבנים בעין גדי
פינוי פצועים בזירת האסון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
5 צפייה בגלריה
מיקום האירוע בנחל דוד בו התרחשה המפולת
מיקום האירוע בנחל דוד בו התרחשה המפולת
מיקום האירוע בנחל דוד בו התרחשה המפולת
(צילום: ליאור לב רשות הטבע והגנים)
5 צפייה בגלריה
חילוץ של 669 בעין גדי
חילוץ של 669 בעין גדי
לוחמים מ-669 מגיעים בחילוץ
(צילום: דובר צה"ל)
לדברי נצ"מ אזולאי, "האירוע הזה הוא מאוד חריג והביא לתוצאה קשה. אנחנו מרכזים מאמץ בניסיון להבין האם ניתן היה למנוע את האירוע. כפי שאנחנו מבינים כעת מדובר בתופעת טבע". גם מנכ"לית רשות הטבע והגנים רעיה שורקי הסכימה כי "מדובר באירוע מאוד חריג", אך ציינה כי "כשמשפחה יוצאת לטייל בטבע יש סיכון מסויים. אבנים יכולות להידרדר, עצים יכולים ליפול. אבל הרשות עושה כל מאמץ למנוע זאת".
שורקי פירטה, וציינה כי לפני חודש וחצי רשות הטבע והגנים ביצעה דוח בטיחות מקיף. "נתקלנו בעבר במצב של אבנים מידרדרות בעין גדי, ולכן עשינו סקר ועל פי דעת מומחה מיגנו את המסדרונות הצפויים לסכנה. יש רשתות בטיחות שסופגות את האבנים המידרדרות, אבל באזור שבו המפולת קרתה אין רשתות. אנחנו לא מבינים איך האירוע קרה. במקרה הזה הגיע סלע שאנחנו לא יודעים איך הגיע ואיך ניתק. זה יכול להיות אולי עדר של יעלים שרץ למעלה או משהו סיסמולוגי או שינויי האקלים".
המפולת התרחשה בשעות הבוקר המוקדמות, בזמן ששתי משפחות טיילו במקום, כנראה באופן עצמאי. בשעת המפולת, לא היו הרבה מטיילים נוספים באזור. חלק מהפצועים טופלו בחניון הכניסה לשמורה ואחרים בתוך ערוץ הנחל. חלק מהפצועים פונו במסוקי חיל האוויר לבתי החולים סורוקה בבאר שבע והדסה עין כרם בירושלים, וחלק פונו במסוק מד"א לבית החולים שיבא תל השומר. שתיים מהפצועות באסון סובלות מפציעות אורתופדיות בגפיים. לאחר קבלת טיפול רפואי הן שוחררו מבית החולים סורוקה.
מפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן הכריז על אירוע רב נפגעים ולמקום הוזנקו מסוקים של מד"א ושלושה מסוקים של חיל האוויר לסיוע בחילוץ ופינוי. כוחות מד"א נוספים, כוחות משטרה ויחידות החילוץ ערד, עין גדי ומגילות הוזעקו. המסוקים של חיל האוויר הוזנקו יחד עם יחידת החילוץ 669.
5 צפייה בגלריה
הערכת מצב באתר נחל דויד, בראשותם של השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז הדרום יחד עם צה"ל, מד"א, רט"ג, כב"ה, יחידות החילוץ והצלה ועוד
הערכת מצב באתר נחל דויד, בראשותם של השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז הדרום יחד עם צה"ל, מד"א, רט"ג, כב"ה, יחידות החילוץ והצלה ועוד
הגיע לאזור נחל דוד להערכת מצב. שבתאי
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
מפולת אבנים בעין גדי
מפולת אבנים בעין גדי
מסוק פינוי לבית החולים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהגיע למקום, אמר כי "הגעתי כדי לראות מקרוב ולוודא שהאירוע אכן מתנהל בצורה טובה ולמנוע אסונות כאלו בעתיד - על ידי תגבור כוחות נוספים באזורי הסכנה. קיבלתי סקירה מקיפה מהמפכ"ל ומשאר גורמי הביטחון. אני מודה לכלל גורמי הביטחון וההצלה על עבודת קודש כעת ובמהלך כל השנה באזורים הללו, משתתף בצער המשפחה על הילד המתוק שאיבדנו ומתפלל להחלמת הפצועים".
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי מסר: "משתתף בצער המשפחה ומאחל החלמה מהירה לפצועים, ההחלטה של מפקד המחוז להכריז על אירוע רב נפגעים הייתה נכונה, מכיוון שתמונת המצב לא הייתה ברורה בהתחלה וכל דקה חשובה. ההזרמה המהירה של כוחות המשטרה, חילוץ והצלה, צה"ל, מד"א וכלל הגופים היא קריטית. המקום ייסגר עד לבדיקה גיאולוגית שמומחי קרקע יעבירו אלינו. בשלב הבא תתבצע חקירה משטרתית לגבי האירוע עצמו לבדוק אם היה ניתן למנוע זאת. האירוע הוא קשה אבל אני רוצה לתת מילה טובה לכוחות המשטרה, צה"ל, חילוץ והצלה".
מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, אמר כי "האירוע הקשה הסתיים באובדן של ילד שיצא לטייל עם משפחתו. נעשו פה פעולות מהירות והכרזתי מיד על אירוע רב נפגעים מתוך הבנה בשלב הראשוני שהתמונה לא הייתה כל כך ברורה. כוחות גדולים של משטרה מיחידות החילוץ שלנו יחד עם סיוע אווירי גם של צה"ל וגם של משטרה, כוחות חילוץ והצלה, מד"א, רט"ג וכלל המערכות נכנסו לדריכות מלאה ובצורה מהירה ונחושה טיפלו באירוע הקשה. בזכות הטיפול המהיר והמקצועי של כלל הכוחות נמנע אירוע קשה יותר.
"אנחנו נבצע סריקה מלאה נוספת בכל המקום מהקרקע ומהאוויר ונוודא שכולם הגיעו הביתה בשלום. אני מנחה על סגירת המקום עד לביצוע בדיקה גיאולוגית. אנחנו נבצע תחקיר מסודר בשביל להיות טובים יותר וגם כמובן במידת הצורך תפתח חקירה משטרתית. אני משתתף בצער המשפחה ומאחל החלמה לפצועים".