6 צפייה בגלריה
רסיסי הטיל שנפלו סמוך לג'נין
רסיסי הטיל שנפלו סמוך לג'נין
חלקי הטיל שנפלו סמוך לג'נין
חלקים מטיל הנ"מ הסורי שחדר הלילה לישראל נפלו בכפר הפלסטיני ג'בע שבפאתי ג'נין. הטיל מסוג SA-5 שוגר הלילה משטח סוריה סמוך לשעה 01:00. אזעקות נשמעו באזור אום אל-פחם מחשש ששאריות ממנו ייפלו לקרקע אחרי שהוא התפוצץ באוויר בגובה רב.
מקורות במנגנוני הביטחון הפלסטינים אמרו ל-ynet כי את הטיל מצאו תושבי הכפר ג'בע כבר במהלך הלילה וצילומים של חלקיו שנפלו ליד הכפר מתפרסמים כאן לראשונה. המקורות ציינו כי לא היו נפגעים כתוצאה מנפילת הטיל אך הבהירו כי אם היה נופל על אזור בנוי - הוא היה יכול לגרום לנזק רב בשל גודל החלקים שנפלו מגובה רב.
6 צפייה בגלריה
רסיסי הטיל שנפלו סמוך לג'נין
רסיסי הטיל שנפלו סמוך לג'נין
אחד השברים הגדולים שנפלו בכפר ג'בע

טיל הנ"מ, ששוגר לעבר מטוסי חיל האוויר במהלך תקיפה שהסורים ייחסו לישראל, זוהה במערכות הגילוי של חיל האוויר והיה תחת מעקב של צה"ל, עד שהתפוצץ באוויר. מטוסי הקרב של חיל האוויר התגוננו מפניו ולא היו תחת סכנה.
זמן קצר לאחר חדירת הטיל והאזעקות, החל גל התקיפה השני של צה"ל, כתגובה לירי הנ"מ. כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי מערכות הנ"מ הסוריות הופעלו נגד יעדים עוינים בשמי דמשק. בטלוויזיה הממלכתית של סוריה ציטטו מקורות צבאיים שמסרו כי חייל סורי אחד נהרג וחמישה נפצעו בתקיפה. עוד נמסר כי נגרם נזק לרכוש.
6 צפייה בגלריה
נזק למבנה ולרכב בעקבות תקיפת חיה"א בסוריה
נזק למבנה ולרכב בעקבות תקיפת חיה"א בסוריה
ההרס בסוריה, בעקבות פגיעת טיל מיירט
לפי הדיווחים מסוריה, בעיר קודסיא שנמצאת מצפון-מערב לדמשק פגעו חלקי טיל מיירט במבנה ובכמה כלי רכב, אך צוין שלא היו נפגעים. יעדי אחת התקיפות היו ככל הנראה מתקנים של צבא סוריה, שבהם יש גם נוכחות איראנית או כוחות מטעמם.
רוסיה גינתה בחריפות את המתקפות הישראליות בסוריה ואמרה כי הן מנוגדות לחוק הבינלאומי. שגריר רוסיה בדמשק, אלכסנדר אפימוב, אמר ל"ספוטניק" כי "רוסיה קוראת לסיום המתקפות האוויריות של ישראל".
באפריל האחרון אירע מקרה דומה, ואז טיל הנ"מ הסורי התפוצץ באזור דימונה. כחצי שנה לאחר מכן, בספטמבר אשתקד, אחד מטילי הקרקע-אוויר ששיגרו הסורים בעקבות תקיפה באזור דמשק חדר גם כן לישראל והתפוצץ בגובה רב מערבית לשרון, מעל הים. כמה מרסיסי טיל ה-SA-5 אותרו בתל אביב, בתגובה צה"ל תקף סוללת SA-5 סורית והשמיד אותה.