פולינה וייסמן, אם לארבעה ילדים, היא האישה שנרצחה באשדוד. כך הותר אחר הצהריים (יום ד') לפרסום. וייסמן, בת 41 במותה, אותרה אמש בביתה בעיר במצב קשה ופונתה לבית החולים אסותא בעיר - שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. לפי החשד, היא הוכתה למוות בפטיש. טרם נקבע מועד להלווייתה של וייסמן, עולה מרוסיה שאין לה משפחה בארץ.
בעלה של האישה והגרוש שלה נעצרו אתמול בחשד למעורבות במעשה, והבוקר דווח על מעצר של חשוד שלישי, בן 23, ובשעות האחרונות גבר החשד שהוא זה שהלם בוייסמן בפטיש. בהמשך, שוחרר הגרוש, שהוא גם אבי ילדיה, אחרי שהמשטרה הבינה שאינו מעורב ברצח. במשטרה ציינו כי כל כיווני החקירה נבדקים.
4 צפייה בגלריה
פולינה וייסמן
פולינה וייסמן
פולינה וייסמן. הותירה אחריה ארבעה ילדים
4 צפייה בגלריה
זירת אירוע האלימות באשדוד
זירת אירוע האלימות באשדוד
זירת הרצח באשדוד, אמש
(צילום: רועי עידן)
מהפרטים שידועים עד כה עולה כי בעלה הנוכחי של האישה ניסה להודיע למשטרה על מצבה, אך חייג בטעות 102. בכיבוי אש קישרו את השיחה מיד למשטרה. הבעל נעצר בזירה, ובהמשך נעצר גם הגרוש, שלו ילדים משותפים עם הנרצחת. לשני החשודים עבר פלילי עשיר, ושניהם ריצו מאסרים ממושכים.
וייסמן התלוננה בעבר במשטרה נגד בעלה לשעבר בגין מעשי אלימות. הוא ריצה 15 חודשי מאסר לאחר שהיכה אותה חמש פעמים לפחות, והמשיך לאיים עליה גם מהכלא וגם לאחר שהשתחרר במרץ אשתקד. במקרה אחד אף התפרץ לביתה וגרם נזק לרכוש. במהלך תקופת המאסר הוצע לו לעבור שיקום בכלא, אך הוא סירב. במשטרה מסרו אמש כי לא היו נגדו תלונות נוספות לאחר ששוחרר.
הקורבן הייתה מוכרת לשירותי הרווחה, וגורמים שם טענו כי היא לא ביקשה צו הגנה וכי לא נענתה להפצרות לקבל טיפול באחת מהמסגרות למניעת אלימות, אבל כן הוכנסה למעקב של המשטרה כאישה בדרגת איום. שני ילדיה הקטנים נמצאים במשמורת אצל הסבא והסבתא שלהם (מצד האב), עוד מלפני הרצח.
4 צפייה בגלריה
זירת אירוע האלימות באשדוד
זירת אירוע האלימות באשדוד
זירת הרצח. הבעל לשעבר כבר ישב בכלא על תקיפת האישה
(צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
זירת אירוע האלימות באשדוד
זירת אירוע האלימות באשדוד
(צילום: רועי עידן)
על רקע הרצח אמש, שלחו היום ארגוני הנשים מכתב לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובו קראו לו לקדם בדחיפות את תזכיר החוק למניעת אלימות במשפחה, הצעה שאושרה כבר בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה ומאפשרת לפקח בעזרת צמיד אלקטרוני על גברים שהורחקו ממשפחותיהם ועדיין מהווים עליהן איום. "מקרי הרצח האחרונים מחייבים אותנו לעצור ולהפנים שקיים היום כשל מערכתי חמור, ושישראל זקוקה לחקיקה שהוכחה כיעילה במדינות אחרות כדי להבטיח לנשים וילדים במדינה סביבת חיים בטוחה", מסרו הארגונים.
"אנו דורשות ודורשים ממך לקחת אחריות על מאות אלפי נשים וילדים החיים היום בישראל תחת טרור פיזי, כלכלי ורגשי ולעשות כל שביכולתך כדי למנוע את הרצח הבא - על שולחנך יושבת הצעת החוק הממשלתית של משרדך לאיזוק אלקטרוני שעברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. בכוחך להעלות כבר בשבוע הבא את הצעת החוק לדין רציפות. האיזוק האלקטרוני לא רק יגן על נשים אלא יהפוך את המשוואה ומנשים שמסתתרות וחוששות לחייהן הוא יאפשר לרשויות אכיפת החוק להגן עליהן".