חמאס טוען החל מהצהריים (שלישי) כי לפחות 50 נהרגו וכ-350 נוספים נפצעו בתקיפה של צה"ל במחנה הפליטים ג'באליה, שבה חוסל איברהים ביארי, מפקד גדוד מרכז ג'באליה של חמאס, שהיה ממובילי מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר. צה"ל עדכן כי במהלך הקרבות במחנה הפליטים, בקרקע ומהאוויר, חוסלו כ-50 מחבלים - בהם ביארי.
הוא חוסל בהפצצה של מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ. צה"ל ציין כי "בתקיפה נפגעו גם מחבלים רבים של החמאס". מאז כניסת כוחות צה"ל לרצועת עזה בשישי האחרון ניהל ביארי את כלל הלחימה בצפון. ביארי היה מעורב בשילוח המחבלים בפיגוע בנמל אשדוד בשנת 2004, שבו נרצחו 10 ישראלים והיה אחראי על אכוונת ירי רקטי לעבר ישראל במשך שני עשורים וקידום פיגועים רבים נגד כוחות הביטחון. בצה"ל ובשב"כ מבהירים כי הבניין הותקף רק אחרי שהם הודיעו והזהירו את האזרחים שהיו במקום בדקות שלפני התקיפה - וקראו להם להתפנות.

6 צפייה בגלריה
אברהים ביארי, מחבל חמאס שחוסל
אברהים ביארי, מחבל חמאס שחוסל
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
בהודעת צה"ל על החיסול נמסר כי החיסול בוצע במסגרת תקיפה נרחבת של מחבלים ותשתיות טרור של גדוד מרכז ג'באליה, אשר השתלט על מבנים אזרחיים בעיר עזה. "התקיפה פגעה קשות בפיקוד והשליטה בגזרה ובהכוונת פעילות טרור נגד כוחות צה"ל הפועלים ברצועה. במסגרת התקיפה חוסלו מחבלים רבים של החמאס. לאחר התקיפה קרסה תשתית צבאית תת-קרקעית של החמאס מתחת למבנים אלו", מסרו בצה"ל.
דובר צה"ל הודיע כי במהלך הפעילות, הכוחות בפיקוד חטיבת גבעתי השתלטו על מעוז צבאי של חמאס בג'באליה שבצפון הרצועה. המעוז שנכבש נמצא במערב ג'באליה ומשמש את מפקד הגדוד האזורי של חמאס לאימונים לקראת פעולות טרור והוצאתן לפועל. "במקום קיימות תשתיות ירי ומנהרות טרור המשמשות בין היתר למעבר של המחבלים למרחב החוף. כמו כן, במעוז אמצעי לחימה רבים המשמשים את המחבלים", נמסר.
בקרבות נהרגו לוחמי סיירת גבעתי סמ"ר רועי וולף, בן 20 מרמת גן, וסמ"ר לביא ליפשיץ, בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות. השניים נפגעו מ-RPG שפגע במבנה שבו שהה הכוח, ושני חבריהם נפצעו באורח קשה.
6 צפייה בגלריה
ג'באליה לאחר תקיפת צה"ל
ג'באליה לאחר תקיפת צה"ל
ג'באליה לאחר תקיפת צה"ל
(צילום: Fadi Alwhidi / AFP)
"במהלך הלחימה במעוז הכוחות ניהלו קרבות עם מחבלים וחיסלו רבים מהם, כלי טיס חיסלו מחבלים נוספים. הכוחות בשטח איתרו והשמידו פירי מנהרות, אמצעי לחימה וציוד צבאי. בנוסף, הלוחמים בשטח איתרו במתחם חומר מודיעיני. בסיום הפעילות הכוחות השתלטו על המתחם", נמסר עוד.
במה שנראה כיישום הלקח שנלמד אחרי פרשת הפיצוץ בבית החולים ברצועת עזה, כלי תקשורת בעולם דיווחו בזהירות על התקרית. כך, בעוד בפעם הקודמת כלי תקשורת כדוגמת BBC הסתמכו תחילה על הטענות של חמאס ולפיהן בית החולים בשכונת זיתון שבעיר עזה הותקף על ידי צה"ל, ובהמשך התברר שהוא נפגע משיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי - הפעם רשת החדשות הבריטית, כמו גם אתרי חדשות גדולים כגון ה"גרדיאן" ו-CNN, זהירים יותר. הם מדגישים בכותרות שלהם כי לעת עתה ידוע רק על "פיצוץ" שהתרחש בזירה.
6 צפייה בגלריה
דיווחים ב-BBC  על הפיצוץ בג'באליה
דיווחים ב-BBC  על הפיצוץ בג'באליה
הכותרת ב-BBC
(צילום: BBC)
6 צפייה בגלריה
דיווחים בגרדיאן על הפיצוץ בג'באליה
דיווחים בגרדיאן על הפיצוץ בג'באליה
מתוך הגרדיאן
(צילום: גרדיאן )
למרות זאת, בעולם הערבי - שם מיהרו לגנות את ישראל גם אחרי הפיצוץ בבית החולים - זעמו עוד לפני ההתייחסות של צה"ל. הפגנה המונית מתקיימת ברמאללה.
משרד החוץ המצרי גינה את התקיפה שעליה דיווחו הפלסטינים. "מצרים רואה בכך הפרה בוטה של המשפט הבינלאומי. מצרים הזהירה מהשלכות ההתקפות חסרות ההבחנה וקוראת לכל הגורמים הבינלאומיים לגנות את ההתקפות ולהביא לעצירתן המיידית", מסר המשרד. "על הקהילה הבינלאומית לקחת אחריות, לספק את ההגנה הדרושה לאזרחים הפלסטינים ולהקל על המצב ההומניטרי בעזה".
גם משרד החוץ הירדני פרסם גינוי להפצצה לכאורה, ומסר כי "ישראל אחראית להתפתחות המסוכנת הזאת". דובר המשרד בעמאן קרא לקהילה הבינלאומית "לקחת אחריות, להרתיע את ישראל מלבצע פשעים נוספים ולעצור את המלחמה". הוא הוסיף כי "הפלישה הקרקעית הישראלית לעזה והמצור הם ענישה קולקטיבית של יותר מ-2 מיליון פלסטינים".
6 צפייה בגלריה
ג'באליה לאחר תקיפת צה"ל
ג'באליה לאחר תקיפת צה"ל
המכתש בזירה בג'באליה
(צילום: Fadi Alwhidi / AFP)
ההפצצה בג'באליה קיבלה תשומת לב רבה יחסית בתקשורת הבינלאומית, וברשת BBC כבר מדווחים בכותרת הראשית על עשרות הרוגים בזירה במחנה הפליטים, שלפי חמאס צה"ל תקף. במשרד הבריאות בעזה, שנמצא תחת שלטון חמאס, טענו כי בזירה יש 400 "הרוגים ופצועים".
בתמונות משם נראה מכתש גדול, היכן שככל הנראה שכן המבנה שנפגע, ותושבים נראו מחלצים מההריסות גופות ופצועים. צוות של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווח כי הבחין כי לפחות 47 גופות פונו מההריסות. תושבת האזור אמרה כי במהלך הפיצוץ היא הרגישה כאילו רעידת אדמה פקדה את המקום.
דובר משרד הבריאות בעזה, שנשלט בידי חמאס, אמר כי מספר הנפגעים בהפצצה בג'באליה צפוי לעלות בהמשך, כשבמקום נערכות פעולות חילוץ. הוא טען כי לפי שעה ידוע על יותר מ-400 הרוגים ופצועים במה שכינה "טבח ג'באליה", וכי עוד עשרות נהרגו או נפצעו בהפצצה בזירה נוספת במחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה.
ראש לשכת התקשורת הממשלתית בעזה אמר לרשת אל-ג'זירה: "הכיבוש לא נתן כל אזהרה לפני ביצוע הטבח בג'באליה, שבו נעשה שימוש ב-5 פצצות". בזירה השנייה, בנוסייראת, הופצץ לפי הדיווחים מגדל רב-קומות.