שני לוחמי סיירת גבעתי נהרגו הבוקר (יום שלישי) בקרבות הקשים שהתחוללו בפעולה הקרקעית של אוגדה 162 (עוצבת הפלדה), שמתקרבת לעיר עזה. כך הותר הערב לפרסום. הלוחמים נהרגו מטיל RPG שפגע במבנה שבו שהה הכוח של סיירת גבעתי.
ההרוגים הם סמ"ר רועי וולף, בן 20 מרמת גן, וסמ"ר לביא ליפשיץ, בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות. באירוע נפצעו קשה עוד שני לוחמים של סיירת גבעתי. משפחות הלוחמים עודכנו.
סמ"ר לביא ליפשיץ ז"לסמ"ר לביא ליפשיץ ז"לצילום: דובר צה"ל
סמ"ר רועי וולף ז"לסמ"ר רועי וולף ז"לצילום: דובר צה"ל
מוקדם יותר היום דיווח צה"ל כי כוחות משולבים של הצבא, בהובלת הלוחמים שעל הקרקע, ניהלו "קרבות עזים" בעומק הרצועה וכי במסגרתם הם תקפו גם מוצב של חמאס. בקרבות, כך נמסר, חיסלו הכוחות עשרות מחבלים ותקפו חוליות שיגור נ"ט, עמדות לשיגור נ"ט ועמדות תצפית. כמו כן, הם תפסו אמצעי לחימה רבים, בהם מטענים וכלי נשק.
כבר בבוקר רמז דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי לתקריות הלחימה הקשות, ובהצהרתו היומית אמר כי לוחמי צה"ל נלחמים במסגרת התמרון הקרקעי "באומץ ובגבורה" וכי בחלק מהמקרים מדובר בקרבות פנים-אל-פנים: "צריך להבין שהלחימה הזו היא לחימה מסוכנת – זה מורכב, ויש לזה מחירים – אך היא הכרחית ביכולת לשנות ולהשיג את מטרות המלחמה".
שר הביטחון יואב גלנט התייחס לנפילתם של שני הלוחמים ואמר: "אנחנו מפעילים כוחות בהיקף גדול, בעומק הרצועה, יש קרבות נגד הכוחות שפועלים והתוצאות וההישגים בשדה הקרב הם גבוהים מאוד. לצערנו, במלחמה יש גם מחירים, והמחירים ביממה האחרונה היו מחירים כבדים". גלנט אמר את הדברים בביקור שערך בבסיס פלמחים שבמהלכו נפגש עם לוחמי צוות אוויר, לוחמי יחידת "זיק" של חיל התותחנים ולוחמי היחידות המיוחדות "שלדג" ו-669.
הוא הדגיש כי למרות המחיר הכבד, "אנחנו נחושים גם להמשיך ולנצח. אני מאמין בכם, אני רואה את הפנים שלכם, פנים של לוחמים, במקרה שלכם, לוחמים שעברו קרבות קשים בימים האחרונים". עוד הוסיף שר הביטחון: "אנחנו בוטחים בכם, כי אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לנצח את המלחמה הזאת בזכותכם, זה לא יהיה קל, זה לא יהיה קצר, יהיו מחירים, אבל אנחנו ננצח".
1 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בשטח הרצועה
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בשטח הרצועה
תיעוד שפרסם צה"ל מפעילות הכוחות בתוך הרצועה
(צילום: דובר צה"ל)
מדובר בקרבות הקשים ביותר עד כה במסגרת הפעילות הקרקעית ברצועה, ובפעם הראשונה שבה נופלים בהם לוחמי צה"ל. התקריות הראשונות שבהן נפצעו לוחמים במסגרת התמרון אירעו שלשום, ובמהלכן נפצע קצין באורח קשה מפגיעת פצמ"ר בצפון הרצועה, לוחם נוסף נפצע בינוני בהיתקלות עם מחבלים.
הקרבות היום התחוללו כאמור במסגרת העמקת הפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועה, שהחלה בסוף השבוע וצברה אט-אט תאוצה. ביממה האחרונה הכוחות חיסלו מאות מחבלים, בעיקר מהאוויר, כאשר לפי צה"ל הכוחות שעל הקרקע מסייעים לחיל האוויר ועובדים עם הטייסים בשיתוף פעולה הדוק. בהודעת צה"ל הבוקר נמסר כי בתוך יממה אחת הותקפו, בהכוונת שב"כ ואמ"ן, כ-300 מטרות, בהן פירי עמדות שיגור נ"ט ורקטות, פירי מנהרות ומתחמים צבאיים של חמאס.
הכוחות שפועלים בתוך רצועת עזה, שתוגברו בצוותי קרב חטיבתיים, הלכו והתקדמו בלילה שבין שני לשלישי לעבר העיר עזה, שם עדיין נותרו כמה מאות אלפים, מתוך מיליון ו-200 אלף תושבי העיר. צה"ל פועל בתמרון מתוך ידיעה ונקודת הנחה שכל סמטה, רחוב ובית ממולכדים – ולכן כניסה רגלית אליהם מתבצעת רק לאחר שהופצצו.

CNN: מספר משמעותי של טנקים בצפון-מזרח הרצועה

התקדמות כוחות השריון והחי"ר מתבצעת בחיפוי אש ארטילרית ואווירית כבדה. לפני כל צעד של הכוחות הקרקעיים מומטרת אש כבדה לפניהם. לצד עשרות מטוסי קרב וכטמ"מים חמושים שזמינים תוך דקות אחדות לתקוף עבור צוות קרב חטיבתי משולב, גם ספינות הטילים של חיל הים מחפות באש לכוחות הקרקעיים ורקטות הרומח של חיל התותחנים משוגרות למטרות גבוהות מעל הכוחות.
בתוך כך, הערב דיווחה רשת CNN על "מספר משמעותי" של טנקים ישראליים שנעים בחלק הצפון-מזרחי של רצועת עזה. לפי הדיווח מדובר בהיקף גבוה במידה ניכרת מאשר זה שהיה לפני כמה שעות בלבד. בנוסף נשמעים קולות ירי ספורדי של מקלעים מהאזור, מה שמעיד על לחימה מטווח קצר בתוך הרצועה - כשבמקביל צה"ל יורה ארטיליריה ממרחק.