1 צפייה בגלריה
יום חיפושים נרחב בהר מירון אחר מוישי קליינרמן
יום חיפושים נרחב בהר מירון אחר מוישי קליינרמן
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה עצרה היום (רביעי) שני חשודים נוספים בחשד למעורבות בהיעדרות הנער מוישי קליינרמן, שנעדר כבר 130 ימים - מאז שנראה לאחרונה בהר מירון ב-25 במרץ. כך נודע ל-ynet. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצר אחד החשודים עד יום ראשון, ואילו את החשוד השני החליט לשחרר. בתוך כך, מעצרו של סלומון אברמוב, שנעצר לפני כשבועיים בחשד למעורבות בפרשה, הוארך היום בחמישה ימים.
מאז הועברה החקירה בהוראת המפכ״ל לידי ימר שי נעצרו חמישה חשודים במרוצת הזמן. שלושה מהם שוחררו ללא תנאים כאשר נשלל החשד בעניינם. במשטרה ממשיכים לנסות להפוך כל אבן וכל פיסת מידע על מנת להתחקות על עקבותיו של הנער הנעדר.
בשבוע שעבר נעצרו שני חשודים במעורבות בפרשת היעלמותו של קליינרמן. אחד מהם הוא כאמור סלומון אברמוב (35), תושב ירושלים, כשהחשוד השני שוחרר מאז ללא תנאים מגבילים. בית המשפט השלום בירושלים התיר לפרסם את זהותו של אברמוב, אך הותיר את שאר פרטי החקירה תחת צו איסור פרסום. מעצרם של שני החשודים הוגדר כ"התפתחות משמעותית בחקירה".
אמו של מוישי קליינרמן: "אין עדיין קצה חוט"
(צילום: נוויל)

עו״ד שחף אולמן, סנגוריתו של אברמוב
(צילום: חיים גולדיטש)

הנער בן ה-16 ממודיעין עילית נראה לאחרונה בהר מירון לפני 130 ימים, ומאז נעלמו עקבותיו. לפני כחודש אמר המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי: "לא נרפה עד שנבין מה עלה בגורלו של מוישי". במסגרת חקירת ההיעלמות כבר נעצרו בעבר חשודים, ושוחררו.
עורכת הדין שחף אולמן ממשרדה של עו"ד תמי אולמן, שמייצגת את אברמוב, מסרה כי "אנחנו משוכנעים שלמרשנו אין כל קשר לחשדות נגדו ואין לו כל קשר להיעלמות של מוישי. אנחנו מקווים מאוד שגם המשטרה הבינה את זה וביום ראשון הוא ישוחרר".
חיפושים נרחבים אחר קליינרמן, לפני כשבועיים
(צילום: שמיר אלבז )

עו"ד דותן דניאליעו"ד דותן דניאלי
עו"ד דותן דניאלי מהסנגוריה הציבורית, שמייצג את החשוד החדש שמעצרו הוארך עד יום ראשון, מסר: "לא נוכל להתייחס לדברים שעלו בחקירה והטענות שנשמעו בדיון בבית המשפט בשל צו איסור הפרסום. במסגרת הצו נוכל לומר כי מרשי שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים והוא מכחיש כל מעורבות בפרשה".
הסנגור של החשוד השני ששוחרר, עו"ד עאטף פרחאת מהסנגוריה הציבורית, מסר כי "כפי שטענו מההתחלה, אין לו כל קשר לפרשה. בית המשפט קיבל את עמדתנו והורה על שחרורו".
משפחתו של קליינרמן מסרה היום לאחר שני המעצרים הנוספים כי "היחידה החוקרת נמצאת בקשר רצוף עמנו ומעדכנת אותנו אודות ההתקדמות בחקירה. אנו רואים מחויבות עמוקה של כל העוסקים בפרשה החל מרמת המפכ"ל, מפקד המחוז ,ראש הימ"ר ועד אחרון שוטרי היחידה החוקרת. אנו סומכים על המשטרה שתבצע כל פעולה שצריך על מנת לאתר את מוישי הנעדר מזה 130 יום ולהשיבו הביתה, ובהתאם אנו דורשים כי הנושא לא ירד מסדר היום.
"כידוע, קיים צו איסור פרסום ואנו מכבדים אותו ופועלים בהתאם להוראות החוק. אנו עדיין ממתינים לתגובת שר הביטחון לגביי סיוע של הכוחות והגורמים בצבא שיכולים לסייע באיתור מקום הימצאו של מוישי שלנו".