1 צפייה בגלריה
יום חיפושים נרחב בהר מירון אחר מוישי קליינרמן
יום חיפושים נרחב בהר מירון אחר מוישי קליינרמן
קליינרמן והחיפושים אחריו
(צילום: דוברות המשטרה)
הותר לפרסום כי סלומון אברמוב (35), תושב ירושלים, הוא אחד משני החשודים שנעצרו בפרשת היעלמותו של הנער מוישי קליינרמן. בית המשפט השלום בירושלים התיר אמנם לפרסם את זהותו של אברמוב, אך הותיר את שאר פרטי החקירה תחת צו איסור פרסום. מעצרם של שני החשודים הוגדר "התפתחות משמעותית בחקירה". עם זאת, החשוד השני, שנעצר רק השבוע, שוחרר היום ללא תנאים מגבילים.
סנגורו של אברמוב, עורך הדין רועי אטיאס, מסר כי "למען הסר ספק אף אחד לא יכול לחשוד במרשי, גם לא היחידה החוקרת, בכך שגרם להיעדרותו של הנער. אין לי צל של ספק שבסוגיית ההיעדרות מרשי ינוקה מכל חשד בזמן הקרוב". גם החשוד השני מכחיש קשר למעורבות בהיעדרות הנער.

עורך דינו מטעם הסנגוריה הציבורית של החשוד ששוחרר, חן הולנדר, מסר בתגובה כי "כפי שטענתי בפני בית המשפט ובתגובותיי בתקשורת, למרשי אין ולא היה כל קשר לפרשה. כראיה לכך, הוא שוחרר היום ממעצר ללא כל תנאי. התעקשותי לאסור את פרסום שמו גם היא הוכחה כצודקת, שכן אם היה מפורסם שמו, הדבר היה מוביל לפגיעה אנושה ומיותרת בו שאינה ניתנת לתיקון. סוף דבר, חרף מעצר מיותר, האיש כעת בביתו".
עו"ד חן הולנדרעו"ד חן הולנדרצילום: יואב דודקביץ'
הנער בן ה-16 ממודיעין עילית נראה לאחרונה בהר מירון לפני 124 ימים, ומאז נעלמו עקבותיו. לפני שלושה שבועות אמר המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי: "לא נרפה עד שנבין מה עלה בגורלו של מוישי". במסגרת חקירת ההיעלמות כבר נעצרו בעבר חשודים, ושוחררו.
משפחתו של קליינרמן מסרה כי "היחידה החוקרת נמצאת בקשר רצוף עימנו ומעדכנת אודות ההתקדמות בחקירה, והכול במסגרת המותרת בהתאם לצו איסור הפרסום שבתוקף עד 10 באוגוסט. אנו רואים מחויבות עמוקה של כל העוסקים בפרשה החל מרמת המפכ"ל, מפקד המחוז, ראש הימ"ר ועד אחרון שוטרי היחידה החוקרת. אנו סומכים על המשטרה שתבצע כל פעולה שצריך על מנת לאתר את מוישי הנעדר זה 124 יום ולהשיבו הביתה, ובהתאם אנו דורשים כי הנושא לא יירד מסדר היום.
"במקביל, אנו שוב פונים לשר הביטחון ולרמטכ"ל שיאפשרו ליחידות המיוחדות לאיתור נעדרים של הצבא לסייע באיתור מקום הימצאו של מוישי. טרם קיבלנו התייחסות כלשהי לפנייתנו לשר הביטחון גנץ שנעשתה לפני יותר משלושה שבועות לסייע למשטרה באמצעים שבידיהם. אנו מודים לעם ישראל ומבקשים שימשיך להתפלל לחזרתו של מוישי שלנו הביתה".
פורסם לראשונה: 19:11, 28.07.22