יותר מ-400 נופלים מתחילת המלחמה: הבוקר (שני) הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה לוחמים שנפלו אתמול בקרבות ברצועה. בכך עלה מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה ל-401.
שלושת הנופלים אתמול הם: רס"ם (מיל') נריה שאער, בן 36 מיבנה, לוחם בגדוד 6655 בחטיבה 55; רס"ל (מיל׳) בן זוסמן, בן 22 מירושלים, לוחם במחלקת הסיור של גדוד 601 בחטיבה 401; וסמל בנג'י יהושע נידהם, בן 19 מזכרון יעקב, לוחם בגדוד 601 בחטיבה 401. שאער נפל בקרב במרכז רצועת עזה, זוסמן ונידהם נהרגו בקרבות בצפון הרצועה.

8 צפייה בגלריה
 בנימין יהושע נידהם
 בנימין יהושע נידהם
בנג'י יהושע נידהם
(צילום: דובר צה"ל)
8 צפייה בגלריה
בן זוסמן
בן זוסמן
בן זוסמן
(צילום: דובר צה"ל)
בן זוסמן היה שחקן טניס שולחן. באגודתו, הפועל ירושלים, ספדו לו: "אסון כבד! בצער רב מאד ובלב שבור, בן זוסמן, שחקן האגודה, מלח הארץ, גיבור ישראל, הטוב שבטובים, נפל בלחימה בעזה". דודתו כתבה: "האחיין האהוב שלנו. היפה והאמיץ, הטוב שבטובים - אין גבול לעצב".
דודיק אלטרץ אימן את זוסמן בקבוצת טניס השולחן שבה שיחק יותר מ-10 שנים. "תמיד אמרתי שהלוואי שהיו לי הרבה 'בן זוסמנים', שתמיד תורמים לאווירה הקבוצתית, מתמידים, משקיעים והכול ברוח טובה. הכול אצלו היה טוב והוא תמיד הפיץ אור. לא מכיר אחד שיש לו משהו רע להגיד על הבחור הזה. הבן שלי היה חבר שלו קרוב והתאמן איתו בקבוצה. גם הבן שלי משרת כרגע בעזה".
אלטרץ אמר על נפילתו של זוסמן: "אנחנו אף פעם לא נצליח להתגבר על האובדן הזה, הוא בחור כל כך מיוחד. כל הזמן הייתי איתו בקשר וגם לפני כמה ימים, בזמן שהוא היה בעזה, דיברנו בטלפון. שאלתי אותו מה קורה והוא אמר לי 'אל תדאג, אני שומר על עצמי'".
8 צפייה בגלריה
דודיק אלטרץ ובן זוסמן ז"ל
דודיק אלטרץ ובן זוסמן ז"ל
דודיק אלטרץ ובן זוסמן ז"ל
(צילום: שמוליק בן עשור)
8 צפייה בגלריה
שיירה לפני הלוויתו של בן זוסמן
שיירה לפני הלוויתו של בן זוסמן
שיירה לפני הלוויתו של זוסמן
זוסמן הוא החלל החמישי מתיכון הימלפרב בירושלים. חברו ספד לו ברשת: "הוא היה איש של הומור, איש של עבודה קשה, תמיד השקיע ולא משנה על איזו משימה מדובר. אמש, תוך כדי שיחה עם אימו של חברי סמ"ר שחר פרידמן ז"ל, היא סיפרה לי את הבשורה הקשה. בן זוסמן חבר טוב שלי ושל שחר ז"ל נהרג. בכך עלה לחמישה מספר החברים שלי שנהרגו מתחילת הלחימה. יהי זכרו ברוך".
8 צפייה בגלריה
נריה שאער
נריה שאער
נריה שאער
(צילום: דובר צה"ל)
בשיחה האחרונה עם אמו ביום שישי האחרון, לפני שנכנס לעזה, אמר לה נריה שאער: "אמא אני נכנס לעזה, ולא אהיה זמין שבועיים. אל תדאגי, הכול יהיה טוב". נריה השאיר אחריו את ההורים ענת וראובן, אח בכור שגם הוא במילואים ואחות צעירה ממנו.
שאער למד בישיבת הדרום, והמשיך לישיבה בהסדר בשדרות. דודתו, דינה בני משה, אמרה עליו: "הוא עשה המון מילואים, ילד למופת, בן למשפחה מסורתית". דינה סיפרה שנריה היה אדם צנוע. "אם הוא היה פה עכשיו הוא היה אומר 'מספיק, לא צריך לדבר עליי".
8 צפייה בגלריה
נריה שאער ז״ל מיבנה שנפל בעזה
נריה שאער ז״ל מיבנה שנפל בעזה
"עשה המון מילואים, ילד למופת"
(באדיבות המשפחה)
אחותו של נריה שאער, הדר, ספרה לו: "אחי היקר והאהוב, הצנוע באדם, בעל לב הזהב, עם נתינה גדולה ואהבת הארץ. נלחם בגבורה ואומץ רב, נפל בקרב בעזה. לא ניתן להבין ולהכיל את גודל האבידה". אחותו שרה כתבה: "נריה האהוב, הלב מסרב לעכל ולהאמין. היית יחיד ומיוחד, הארץ שלנו ספוגה בדם של לוחמים. ברוך דיין האמת".
חבר משפחה ספד אף הוא: "נריה יקר שלנו, קשה הבשורה, קשה המחשבה, לא נתפס שככה נלקחת מאיתנו ברגע. כמה כוחות נפש היו בך, כמה צניעות, דרך ארץ, אכפתיות ודאגה לזולת". ראש העיר יבנה, רועי גבאי, אמר כי הציבור מוזמן להגיע עם דגלים בשעה 13:00 ולחלוק כבוד אחרון לשאער. הלווייתו תתקיים בשעה 14:00 בבית העלמין ביבנה.
8 צפייה בגלריה
נריה שאער ז״ל מיבנה שנפל בעזה
נריה שאער ז״ל מיבנה שנפל בעזה
שאער ז"ל
(באדיבות המשפחה)
אורלי פריס, אחותו של בנג'י יהושע נידהם, סיפרה שאחיה עלה עם המשפחה לישראל בגיל שמונה ו"הסתגל כמו כפפה ליד". על שירותו הצבאי אמרה אחותו: "הוא רק סיים את ההכשרה הבסיסית שלו. הוא היה כל כך גאה ושמח להיות בצבא ולהגן על העם היהודי והמולדת שלו". אורלי סיפרה על השיחה האחרונה עם אחיה: "אמרתי לו שאני אוהבת אותו מכל הלב שלי, כל המשפחה שלנו אוהבת אותו מכל הלב ואנחנו כל כך גאים בו, ושישמור על עצמו, ושהוא עושה דבר מדהים עבור כולם".
8 צפייה בגלריה
בנימין יהושע נידהם
בנימין יהושע נידהם
"היה גאה להגן על העם היהודי"
(באדיבות המשפחה)
במועצת זכרון יעקב ספדו לנידהם ואמרו: "בנג'י, בוגר תיכון המושבה, היה חלק מרכזי מחברת בני הנוער במושבה ואהוב על חבריו והצוות החינוכי. בנג'י התאמן באגרוף וזכה להישגים רבים בתחום זה. ליבנו עם המשפחה, משפחה ציונית אוהבת ישראל, שהשתקעה בזכרון יעקב. יהי זכרו ברוך".
מדובר צה"ל נמסר כי בנוסף לוחם צה״ל מגדוד 601 בחטיבה 401, חיל ההנדסה הקרבית, נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.