ד"ר מעין שרמן, אמו של סמל רון ז"ל, שנחטף לעזה לפני 100 ימים, דורשת תשובות ומסבירה את הכיתוב החריג על קברו של בנה: "נחטף, הופקר, והוקרב בעזה על ידי ממשלת המחדל באסון 7 באוקטובר 2023".

גופתו של רון שרמן הוחזרה לישראל עם גופתו של רב"ט ניק בייזר בחודש שעבר. השניים תועדו בסרטון של חמאס כשהם מובלים החוצה בחיים מתוך המיגונית שבה הסתתרו. "אנחנו עדיין לא יודעים מה בדיוק קרה שם, לא קיבלנו הסבר מניח את הדעת מעבר להסבר שרון נרצח על ידי החמאס - שבזה כנראה צה"ל עמד לסגור את הסיפור", אמרה האם ל-ynet Live.
שלשום עלתה משפחתו של רון לקברו בבית העלמין בלהבים לציון 30 יום להירצחו. שם, בנאום כואב, האשימה אמו את הממשלה והעומדים בראשה במחדל שהביא למותו של בנה. "אמרו לנו במשך יותר מחודשיים שאתם האתרוגים, שהחמאס ישמור עליכם מכל משמר כי הרי נחטפתם בחיים והוחזקתם בחיים שבועות ארוכים כדי לקבל משהו בתמורה", אמרה.
בריאיון התייחסה הבוקר ד"ר שרמן לדברים שנשאה, והסבירה כי היום משפחתה יודעת "די בוודאות" שרון לא נרצח על ידי החמאס. "השאלה היא מה ההגדרה 'נרצח על ידי החמאס'", הסבירה. "החשש שלנו הוא שהם פשוט ננטשו באחד הפירים. הם היו שלושה ואף אחד לא הגיע לחלץ אותם, הם מתו מחוסר חמצן או מים. המחבלים השובים שלהם לא היו שם, או שהם נהרגו או שהם ברחו, ואף אחד פשוט לא בא להוציא אותם".

היא אמרה בכאב כי החשש הוא שרון מת בייסורים נוראיים. "אנחנו מבססים את הטענות על זה שהפתולוג שבדק את הגופה, אחרי שאנחנו לא אישרנו את הנתיחה, אמר שאין סימני ירי. לא היו שום סימנים פיזיים של מכות או חניקה או משהו שיכול להעיד על אזישהי סיבת רצח הגיונית - ואין לנו תשובות".

"אמרנו לנו שהוא בחיים, ידעו איפה הוא נמצא"

שרמן אמרה כי במשך חודשיים וחצי משפחתה קיבלה מסרים חד-משמעיים על כך שבנה בחיים. "לא הייתה שום סיבה אחרת לחשוב שהוא לא בחיים. קיבלנו סרטונים מהחמאס שראו אותו חי, ידענו גם שלא ירו בו, ידענו שהוא בריא ושלם. גם בשבעה, האלופים שהגיעו אליי הביתה אמרו לי שכל הזמן ידעו איפה הם נמצאים, ומהבחינה הזאת היינו רגועים שצה"ל יודע איפה הם ושיחלצו אותם או שינסו לחלץ אותם". היא הדגישה: "עבר חודש, אנחנו מחכים לתוצאות הנתיחה של ניק, שהיה עם רון ומעבר לזה שאין שום סימן חיצוני, הם לא יודעים מה סיבת הרצח אבל הוא נרצח וזה מה שאמרו לי עד עכשיו".
1 צפייה בגלריה
רון שרמן
רון שרמן
רון שרמן ז"ל. "מיטוט חמאס יותר חשוב לממשלה מהחזרת החטופים"
ד"ר שרמן סיפרה כי איבדה אמון בדרג הצבאי והמדיני מהרגע הראשון. "אני חייבת תודה אדירה למטה החטופים, אני לא יודעת מה היינו עושים בלעדיהם, גם מבחינה נפשית, מזל שיש אותם. מהרגע הראשון של החטיפה היינו לבד, לא הייתה שום תחושה של סיוע אמיתי, לא סתם מישהו שבא ויושב, לא הייתה תחושה שמישהו עושה משהו", שיתפה. "הייתי בכל כך הרבה פגישות קבינט וכל כך הרבה פגישות עם שר הביטחון וגל הירש ומעולם לא האמנתי למילה אחת שהם אמרו. אני מבקשת מההורים של החטופים שעדיין שם, שהם חיים - אל תאמינו להם - מיטוט החמאס חשוב להם הרבה יותר מהחזרת החטופים".
היא הסבירה שכששמעה "במסיבת העיתונאים את שר הביטחון וראש הממשלה מתארים איך הם הולכים להרוג ולחסל את בכירי החמאס, כשהילדים שלנו שם עדיין, חיים, זה נראה לנו כל כך חסר אחריות. כשיש שם חטופים אי אפשר פשוט להתבטא בצורה כל כך רברבנית, ועובדה שצדקתי, במקרה שלנו הבן שלנו שילם את המחיר ולצערי נסיבות המוות שלו הן הרבה יותר גרועות ממה שחשבתי. הייתי מאוד שמחה שהוא היה נהרג מכדור בראש".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברי האמא: "צה״ל עומד בקשר רציף עם משפחתו של סמל רון שרמן ז״ל ומלווה אותה. כל מידע מהימן שיש ברשותנו הוצג למשפחה באופן ישיר ושקוף, וכך נמשיך לעשות".