הפעולה בשכם, הבוקר

כוחות הביטחון עצרו הבוקר (יום שישי) בשכם את אחמד חראז, אחד מפעילי גוב האריות. בחילופי האש שהתפתחו במהלך המעצר נפצע אנושות אחד החמושים, ופונה לבית החולים בעיר. לפי החשד, חראז היה מעורב בירי על כוחות צה"ל במהלך הפעולות שהיו בשכם בחודשים האחרונים.
המעצר הבוקר התרחש על רקע היחלשות משמעותית של גוב האריות בשכם, אחרי החיסולים והמעצרים של כמעט כל הפעילים שהנהיגו את חבורת הצעירים החמושה. לא היו נפגעים בקרב הכוחות.
1 צפייה בגלריה
אחמד חראז
אחמד חראז
אחמד חראז שנעצר והכוחות בשכם
מצה"ל נמסר כי "לוחמי צה"ל, שב"כ וימ"ס מג"ב איו"ש פעלו הבוקר בשכם ועצרו את אחמד חראז (22), שנכלא בעבר בגין מעורבות בפעילות צבאית בשל ייצור מטענים וסחר באמצעי לחימה. חראז היה מעורב מזה חודשים בביצוע פיגועי ירי לעבר כוחות הצבא במרחב העיר שכם. במהלך מעצרו אותרו אקדח וציוד צבאי".
לפי צה"ל, "במהלך הפעילות נשמעו קולות ירי במרחב, הלוחמים ירו לעבר מקור הירי. כמו כן, מספר חשודים השליכו מטענים לעבר הכוחות שהגיבו בירי לעברם. זוהתה פגיעה. בנוסף, הכוחות עצרו מבוקש נוסף בחרבת שייח אחמד שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים ובין היתר פעלו בכפר ואדי סימן שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה".
בפעילות אחרת אתמול חיסל כוח מסתערבים של יחידת דובדבן, יחד עם שב"כ וסיירת חרוב של חטיבת כפיר, את המחבלים מוחמד אל-סעדי ונעים זביידי. במהלך המבצע נעצרו שלושה מבוקשים, בהם פעיל הג'יהאד האיסלאמי ואסם פאיז שתכנן לפוצץ מכונית תופת באזור מבוא דותן לפני שבוע וחצי. המכונית התפוצצה לפני הזמן המיועד וכובתה על ידי צוות כיבוי פלסטיני. בהמשך התגלו בה בלוני גז - שרק אחד מהם התפוצץ.
אל-סעדי היה מפקד שטח בחטיבת ג'נין וחבר הג'יהאד האיסלאמי, וזביידי היה בן דודו של המחבל זכריא זביידי ופעיל בגדודי אל-אקצא בג'נין. סעדי היה מפקד מוכר שאחראי לחימוש פעילים ולפיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון, וגם זביידי היה מעורב בפיגועי ירי. חוץ מהם, נפצעו יותר מ-10 פלסטינים בחילופי האש.
במערכת הביטחון פעלו לעצור את פאיז באופן מיידי משום שתכנן לבצע שורה של פיגועים משמעותיים מאוד בשטחי יהודה ושומרון. פעיל נוסף של הג'יהאד האיסלאמי שנעצר הלילה הוביל פיגועי ירי בשומרון לצד פאיז ותכנן גם הוא פיגועים נוספים.