יוכבד ליפשיץ (85) ששוחררה משבי חמאס והצהרתה עוררה סערה הופיעה הבוקר (יום רביעי) על שערי העיתונים בבריטניה. חרף הטענות שדבריה "פגעו בהסברה הישראלית", דבריה של ליפשיץ - וגם מעשיה - הובאו בכותרות בהקשר חיובי לישראל, ולא לחמאס.
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
כך למשל, בכותרת הראשית של הדיילי אקספרס הובאה תמונתה מושיטה יד לאיש חמאס ששחרר אותה, ונכתב: "מחווה של שלום מחטופה ששוחררה מול פני הרשע". בדיילי מייל הובאה אותה תמונה עם הכיתוב "יד של שלום מבת ערובה ישראלית, שמביישת את רוצחי חמאס".
בעיתון הגרדיאן הבריטי, שנוטה מסורתית לצד השמאלי של המפה, הובאה גם כן התמונה - עם הכיתוב "שלום: חטופה נותנת יד לחמוש". בגרדיאן שיבחו את המעשה, וכתבו גם שליפשיץ סיפרה על התופת שעברה. את מעשיה הם כינו "רגע נדיר של אנושיות" בסכסוך המדמם בין ישראל לפלסטינים.
עיתונים נוספים הציגו את יוכבד ליפשיץ בכותרת הראשית, וכולם בחרו להדגיש את תיאוריה על ה"גיהנום" שעברה. ליפשיץ בת ה-85, נזכיר, סיפרה במסיבת העיתונאים בבית החולים איכילוב שעברה תופת, ושהוכתה בדרך למנהרות של חמאס. עם זאת, היא ציינה כי בשבי עצמו היא והשבויים שהיו איתה קיבלו יחס הוגן וטופלו כראוי.
עדותה הובילה לביקורת על מערך ההסברה הישראלי שנראה שלא תדרך אותה לפני ולא מנע את האירוע, מחשש שמחבלי חמאס יוצגו כאנושיים. עם זאת, ליפשיץ - שבעלה עדיין נמצא בשבי חמאס - סיפקה אולי מעט תקווה לרבים שקרוביהם עדיין בשבי, בהם ילדים וקשישים, שאולי זוכים ליחס דומה לזה שתיארה בעדותה.