עשרות נהגים התפרעו הלילה (בין חמישי לשישי) בכביש 5 סמוך לאזור התעשייה ברקן, במה שהמשטרה הגדירה "מרוץ מכוניות לא חוקי". שישה כלי רכב הורדו מהכביש בעקבות המרוץ, ושני המארגנים נעצרו. עשרות משתתפים נוספים עוכבו לחקירה, ונרשמו גם דוחות. עם זאת, עד להגעת הכוחות מי שנאלץ להתמודד עם המתפרעים היה ראש מועצת שומרון יוסי דגן, לצד קב"ט מרכז השומרון.
5 צפייה בגלריה
מעצר החשודים
מעצר החשודים
מעצר החשודים
(צילום: TPS)
5 צפייה בגלריה
מעצר החשודים
מעצר החשודים
ההתפרעות כללה השלכת אבנים לעבר כלי רכב ישראליים. מעצר החשודים
(צילום: דוברות המשטרה )
מהמשטרה נמסר כי "הלילה התקבלו דיווחים אודות כלי רכב אשר מבצעים עבירות תנועה בדמות מירוץ מכוניות סמוך לתחנת הדלק תן באזור התעשייה ברקן. כוחות משטרה גדולים, בשיתוף פעולה עם כוחות צה"ל, הגיעו למקום ותפסו כמה פלסטינים וישראלים הנוהגים בכלי רכב בצורה המסכנת את משתמשי הדרך. הכוחות עצרו שני חשודים במעורבות וביצעו אכיפה אינטנסיבית כנגד אותם נהגים שנתפסו.
"במהלך האכיפה הורדו מהכביש שישה כלי רכב ע"י בוחן תנועה, ניתנו שבעה דוחות תנועה ותשעה דוחות על הקמת רעש ואיכות הסביבה. משטרת ישראל תמשיך כל העת בפעילות עיקשת ובלתי מתפשרת במסגרת מאבקה הנחוש בתאונות הדרכים, זאת לצד פעילות אכיפה נגד עבירות תנועה חמורות המסכנות את כלל ציבור משתמשי הדרך".
5 צפייה בגלריה
יוסי דגן בזירה
יוסי דגן בזירה
יוסי דגן ומח"ט אפרים בזירה
(צילום: מועצת שומרון)
5 צפייה בגלריה
מעצר החשודים
מעצר החשודים
כוחות המשטרה בברקן, הלילה
(צילום: דוברות המשטרה )
לפי מוקד הביטחון של מועצת שומרון, בהתפרעות השתתפו יותר מ-100 כלי רכב. המתפרעים במחלף ברקן גם חסמו כלי רכב ישראליים תוך "צעקות לאומניות" והעלו לטיקטוק. חלקם אף השליכו אבנים ממחלף ברקן על כלי רכב שנסעו בכביש 5, וירו זיקוק לעבר רכב של תושבת.
מהמוקד נמסר כי "ראש המועצה שעבר במקום וכן קב"ט מרכז השומרון שנכח באירוע הבריחו מהמקום את המתפרעים - עד להגעת כוחות גדולים של צבא ומשטרה בפיקוד מח"ט אפרים. במקום היו עשרות מעוכבים ושני עצורים שנמצאו בטלפונים שלהם תמונות עם נשק".
דגן עצמו מסר כי "השומרון לא יהיה המזרח הפרוע, אנחנו אזרחים כמו כל אזור אחר ולא ניתן לאף אחד לסכן את חיי התושבים כאן. אני מודה למח"ט אפרים, מפקד מרחב שומרון ולכל הכוחות הגדולים שהגיעו של צבא מג"ב ומשטרה שטיפלו בחומרה בנושא. אנחנו נעמוד על כך ונחיה כאן תמיד בביטחון ובראש מורם".
זה תקופה ארוכה ש-ynet ו"ידיעות אחרונות" מנהלים מעקב צמוד אחר הנעשה בכבישי יו"ש, שסובלים מתשתיות רעועות, נהיגה פרועה, היעדר אכיפה ויידוי אבנים שהופכים את הנסיעה בהם לסכנת חיים. לכך יש להוסיף את יכולות האכיפה המאוד מוגבלות של המשטרה לגבי הנהגים הפלסטינים, שלרוב אין דרך להגיע לכתובתם ולשלוח להם דוחות.