הפיצוץ בבית החולים בעזה, שבו לטענת חמאס נהרגו מאות פלסטינים, הוא לא האירוע היחיד שבו נהרגו פלסטינים כתוצאה משיגור כושל של ארגוני הטרור ברצועה. כמו בפעמים הקודמות, גם הפעם הטילו ארגוני הטרור את האשמה על ישראל - שהתקשתה לשכנע את העולם שאינה אחראית.
הפיצוץ הקטלני בבית החולים אל-אהלי בעזה היה ביממה האחרונה בראש הכותרות של אתרי החדשות בעולם. אם אמש עוד אימצו כלי תקשורת רבים את גרסת חמאס, לפיה הפיצוץ נגרם כתוצאה מתקיפה ישראלית, הרי שבמהלך היום חל שינוי בגישה - והדיווח על "תקיפה" עודכן ל"פיצוץ" בבית החולים. לאימוץ הגרסה של צה"ל תרם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שבמהלך ביקורו הקצר בישראל אמר כי קיבל מידע מהפנטגון לפיו ישראלית אינה אחראית לפיצוץ בבית החולים.

4 צפייה בגלריה
חרבות ברזל פוקס ניוז סיקור בעולם של פיצוץ בית חולים ב עזה
חרבות ברזל פוקס ניוז סיקור בעולם של פיצוץ בית חולים ב עזה
הכותרת של "פוקס ניוז". הפיצוץ בבית החולים היה בראש הכותרות בעולם
בשנה שעברה, במבצע "עלות השחר", נהרגו חמישה פלסטינים כשטיל של הג'יהאד האיסלאמי פגע בבית ברצועת עזה. חלק מההרוגים היו ילדים. בסרטון שפורסם אז נראה הטיל פוגע בבניין מגורים, וגורם לפיצוץ. יום קודם לכן, במהלך ירי של הג'יהאד האיסלאמי מעזה ליישובי העוטף, נהרגו ארבעה ילדים משיגור כושל של רקטה שפגעה בבית בג'באליה שבצפון הרצועה.
כמו היום, גם ב-2022 ניסו הפלסטינים לטעון שמדובר בתוצאה של תקיפה ישראלית, למרות שברשתות החברתיות פרסמו גולשים פלסטינים סרטונים שמראים את האמת. כמו במקרה של בית החולים, גם חשיפת העובדות לא גרמה לפרו-פלסטינים רבים להאמין לגרסה הישראלית - במיוחד בהיעדר הסברה ישראלית משמעותית, וגורמים מדיניים שמספרים את האמת לעולם המערבי.

4 צפייה בגלריה
חרבות ברזל סי אן אן CNN סיקור בעולם של פיצוץ בית חולים ב עזה
חרבות ברזל סי אן אן CNN סיקור בעולם של פיצוץ בית חולים ב עזה
פיצוץ בבית החולים בעזה: הכותרת של CNN
במהלך המבצע בקיץ שעבר בעזה, בשידור של רשת אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה, תועד שיגור רקטות מהרצועה, שאחת מהן עשתה את דרכה דווקא לאזור מאוכלס ברצועה. השדר, שראה היטב במו עיניו את השיגור הכושל, קרא: "הרקטות משוגרות לעבר הים, אולי לאסדות". מגיש אחר הביע זעזוע כשהוא מבין שהרקטה הולכת לפגוע באזור מאוכלס ונשמע אומר ברקע "אוי, אוי", בזמן שהשדר ממשיך לצעוק לצלם - שהמשיך ותיעד את הירי הכושל: "אחמד, הרקטות עושות את דרכן לים". זאת, ככל הנראה, משום שבאל-מיאדין לא רצו להראות פגיעה של רקטה באזור מאוכלס בעזה.
לפי צה"ל, במבצע "עלות השחר" היו לג'יהאד האיסלאמי יותר מ-170 שיגורים כושלים של רקטות. צה"ל טען כי אחת מכל חמש רקטות שנורו על ידי הג'יהאד האיסלאמי נפלה בתוך רצועת עזה.

4 צפייה בגלריה
חרבות ברזל בי בי סי BBC סיקור בעולם של פיצוץ בית חולים ב עזה
חרבות ברזל בי בי סי BBC סיקור בעולם של פיצוץ בית חולים ב עזה
הסיקור ברשת BBC הבריטית
השיגורים הכושלים לא היו רק בעזה, אלא גם בגדה המערבית. רק בחודש שעבר מחבלים מאזור ג'נין, שמזדהים כ"גדוד אלעיאש" השייך לחמאס, שיגרו רקטה לעבר מושב רם און בגלבוע. המחבלים אף פרסמו תיעוד מניסיון השיגור. בצה"ל אישרו כי "בוצע שיגור כושל של רקטה מאולתרת במרחב חטיבת מנשה. המשגר אותר בשטח פלסטיני בסמוך לכפר סילת א- חרתיה".
דובר צה"ל מעיד על מגמת עלייה בשיגורים הכושלים מרצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס ממשיך להציב את אזרחי רצועת עזה כמגן אנושי, ולהשתמש במתחמים אזרחים רגישים לשימושים צבאיים. מתחילת הלחימה, ארגון חמאס משגר מטחי רקטות על בסיס קבוע ומשתמש במתחמים אזרחים רגישים לשימושים צבאיים".
4 צפייה בגלריה
ניו יורק טיימס חרבות ברזל סיקור בעולם של פיצוץ ב בית חולים ב עזה
ניו יורק טיימס חרבות ברזל סיקור בעולם של פיצוץ ב בית חולים ב עזה
הדיווחים באתר ניו יורק טיימס
חמאס והג'יהאד האיסלאמי יורים ללא הבחנה לעבר ישראל, וביממה האחרונה חלה עלייה בכמות השיגורים הכושלים שפגעו בשטח הרצועה. ארגוני הטרור ברצועה לא מהססים לסכן את חייהם של אזרחים פלסטינים, ובסבבי הלחימה מול ישראל נוהגים לפתוח באש מבתי ספר ומתקנים של האו"ם.
במבצע "עמוד ענן" ובמבצע "צוק איתן" החביא חמאס רקטות בבתי ספר ומתקנים של אונר"א, ושיגר רקטות ופצמ"רים מחצרות של בתי ספר. ב-22 ביולי 2014 פרסם דובר צה"ל סרט המתעד מחבלים נמלטים מאתר שיגור באמצעות אמבולנס. חמאס גם השתמש בבית החולים וופא שבשכונת סג'עיה להפעלת חדרי מלחמה וכמפקדה, ואף אוחסנו בו אמצעי לחימה ובפרט רקטות.