כוחות החירום בקליפורניה חשפו סרטון וידאו המתעד את הרגעים הדרמטיים שבהם נערה בת 15 שנחטפה על-ידי אביה יצאה מרכבו בתום מרדף שניהלה אחריו המשטרה – אבל נורתה בטעות למוות על-ידי השוטרים.
הסרטון שפרסמה המשטרה:

3 צפייה בגלריה
ארה"ב קליפורניה שוטרים ירו בטעות למוות בחטופה סבאנה גרציאנו
ארה"ב קליפורניה שוטרים ירו בטעות למוות בחטופה סבאנה גרציאנו
סבאנה משתטחת על הרצפה, שניות לפני שנורתה למוות
האירוע התרחש בספטמבר 2022, והרשויות פרסמו כעת את התיעוד שלו מטעמי שקיפות: באותו יום רצח אנתוני גרציאנו את אמה של בתו ואז חטף את הבת, סבאנה גרציאנו בת ה-15. הוא פתח במנוסה בכביש מהיר ממזרח ללוס אנג'לס, כשכוחות הביטחון מנהלים מרדף אחריו והנערה במושב שלידו.
בסרטון, שצולם ממסוק, נראה רכבו של האב דוהר במהירות של 175 קמ"ש, תוך שהוא יורה פעמים רבות לעבר השוטרים. המרדף הסתיים אחרי שגרציאנו לקח פנייה לא נכונה ונתקע בצד הדרך. בתיעוד נראית בתו סבאנה יוצאת מהמכונית והולכת לעבר שוטר, שנשמע בהקלטה קורא לעברה.
ברשת הקשר נשמע אחד המעורבים במבצע מזהיר את השוטרים, כנראה מהמסוק, שסבאנה נמצאת שם. "הילדה יצאה. הילדה יצאה. אוקיי, הילדה יצאה, חבר'ה. האישה, היא יצאה. היא בחוץ, בצד של מושב הנוסע". בסרטון נראית סבאנה משתטחת על הקרקע לכמה שניות, ואז קמה על רגליה והולכת לעבר השוטרים. לאחר מכן נשמעת ירייה, ודמותה של סבאנה מיטשטשת. ברשת הקשר נשמע קול אומר: "אוי, לא".
"בואי אליי! בואי, בואי, בואי. תלכי, תלכי, תלכי", נשמע שוטר אומר, כשברקע קולות של ירי כבד. "היי! תפסיקו! תפסיקו לירות בה!", הוא קורא לעבר עמיתיו, "הוא ברכב!". כמה יריות נוספות נשמעות אחר כך.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב אנתוני ו סבאנה גרציאנו אב חטף את בתו נהרגה בחילוץ
ארה"ב אנתוני ו סבאנה גרציאנו אב חטף את בתו נהרגה בחילוץ
האב אנתוני והבת סבאנה. גם הוא נהרג, במכוניתו נמצאו כלי נשק ומאות קליעים
3 צפייה בגלריה
ארה"ב קליפורניה שוטרים ירו בטעות למוות בחטופה סבאנה גרציאנו
ארה"ב קליפורניה שוטרים ירו בטעות למוות בחטופה סבאנה גרציאנו
"תנו למשרד לחקור לפני שתסיקו מסקנות". המכונית של גרציאנו אחרי שנעצרה במרדף
הנערה הועברה פצועה לבית החולים, ושם נקבע מותה. ברכבו של האב, שנהרג גם הוא, נמצאו כמה כלי נשק ומאות קליעים. שמותיהם של השוטרים המעורבים באירוע לא פורסמו. התקרית נמצאת כעת בחקירה של משרד המשפטים של קליפורניה, והשריף של מחוז סן ברנרדינו שבו אירעה הטרגדיה, שאנון דיקוס, מסר כי אנשיו מתנהלים בשקיפות מלאה מול המשרד.
"אני מקווה שאנשים יצפו בסרטון הזה במלואו ושהוא יאפשר להבין את האירועים המצערים שאירעו באותו היום", אמר השריף. "אני מבקש מהציבור להניח למשרד המשפטים להשלים את החקירה העצמאית שהוא מנהל לפני הסקת מסקנות".
פרסום הסרטון בא שבועות אחדים בלבד אחרי ששוטרים מאותו אזור ירו למוות בנער אוטיסט בן 15 שסבל מהתקף כלשהו. שני האירועים עוררו דיון ציבורי בנוגע לשימוש שעושה המשטרה בארה"ב בכוח. לפי נתונים שאסף העיתון "וושינגטון פוסט", יותר מ-1,100 בני אדם נורו למוות על-ידי שוטרים ברחבי ארה"ב בשנה האחרונה.את הבעיה מחריפה התפוצה האדירה של כלי הנשק בארה"ב – מדינה שבה יש יותר רובים ואקדחים מאשר תושבים. אלפי אמריקנים נהרגים מדי שנה מירי, בין שכתוצאה מרצח, תאונה או התאבדות.