כבר כארבע שנים בכל רגע שבו אני עוצמת את העיניים אני נמצאת שם ביער עם אורי: כך אמרה הבוקר (יום רביעי) נעאה, אמה של אורי אנסבכר, בדיון הטיעונים לעונש של המחבל שרצח את בתה, ערפאת רפאעיה. המחבל הורשע בחודש שעבר בבית המשפט המחוזי בירושלים ברציחתה של אנסבכר כמעשה טרור ביער עין יעל שבעיר, וכן באונס ובכניסה שלא כדין לישראל.
אמה של אורי, שבכתה בדיון, ביקשה כי רפאעיה יוצא מהאולם לפני שאמרה את דבריה. "אני שומעת בתוכי את הצעקות שלה, ואיזה עיניים היא ראתה מעליה וכמה היא סבלה וכמה פחדה. זה לא אנושי, ההתמודדות עם האובדן והכאב והגעגוע, אבל ההתמדדות עם מה שקרה לה זו ההתמודדות עם הסיוט, לילות שבהם אי אפשר לישון. חשוב לי להשמיע את הקול של אורי למרות שהיא לא פה. היא הייתה ילדה של אור, של אמת, של אהבה, של אמון בטוב של העולם", אמרה.
2 צפייה בגלריה
המחבל ערפאת רפאעיה שרצח את הנערה אורי אנסבכר ז"ל מגיע למחוזי ירושלים לשלב הטיעונים לעונס
המחבל ערפאת רפאעיה שרצח את הנערה אורי אנסבכר ז"ל מגיע למחוזי ירושלים לשלב הטיעונים לעונס
רפאעיה מובא לבית המשפט הבוקר
(צילום: עמית שאבי)
נעאה סיפרה: "לפני כמעט ארבע שנים אורי שלחה לי סמס שהיא חוזרת מהשירות הלאומי ושהיא מתגעגעת וצריכה קצת אמא וקצת בית. לקחתי אותה הביתה, וזה בדיעבד התברר כערב האחרון שלנו. ערב פשוט אך ממש מיוחד. היא אמרה שהיא למדה מהמסע הזה וכמה צריך חמלה בעולם. היא דיברה על החלומות שלה, מה היא תעשה שהיא תסיים את השירות במרכז יעלים וכמה הוא משמעותי. היא אהבה אדם באשר הוא אדם, בלי שום הגדרות.
"היא גם אהבה מאוד את האדמה, לא בעניין אידיאולוגי אלא במובן של ריפוי. היא אהבה לשים אוזניות ופשוט ללכת. ביום חמישי בבוקר נפרדנו בחיבוק חזק. באותו היום חרב עלינו העולם. אין דבר יותר נורא מאשר לאבד ילדה שילדת וגידלת. כשמישהו בא בכוונה ונוטל את החיים, אין על זה מחילה. מאז אותו יום אנחנו בכאב בלתי פוסק. זה פוגש אותנו בכל חג, בכל שבת, בכל יום הולדת של אורי, בכל יום הולדת של האחים שלה.
"ההתמודדות עם האובדן היא התמודדות עם האפשרות לאבד את השפיות. יש לילות שבהם אנחנו לא מצליחים לישון. חשוב לי לומר שאנחנו בוחרים בחיים למרות הכל, אנחנו עוברים בטיפולים. עבדתי כיועצת בבית ספר במשרה מלאה, אך מאז אותו היום אני לא מסוגלת לחזור לעבודה. אבל את האור של בתי הרוצח לא ניצח, התפקיד של בית המשפט הוא להגיד שאין קיום לדבר הזה בשביל שנוכל ללכת עם הצוואה של אורי להוסיף אור בעולם ולתקן אותו".
2 צפייה בגלריה
אורי אנסבכר ערפאת ארפאעיה
אורי אנסבכר ערפאת ארפאעיה
אורי אנסבכר ערפאת ארפאעיה
(צילום: באדיבות המשפחה, AP, יואב דודקביץ )

התובע בתיק מפרקליטות מחוז ירושלים, עו"ד יובל קדר, ביקש לגזור על הנאשם מאסר עולם, 20 שנות מאסר על עבירת המין, שנת מאסר נוספת, וכן מאסר על תנאי ופיצוי מקסימלי למשפחתה של אורי. "האובדן כאן הוא כפול, גם אובדן החיים עצמם וגם הדרך שבה סיימה אורי את חייה", אמר עו"ד קדר.
רפאעיה בן ה-30, פלסטיני מחברון, רצח את אנסבכר בפברואר 2019, וכחודש לאחר מכן הוגש נגדו כתב האישום, לאחר שבדיקה פסיכיאטרית מצאה שהוא כשיר לעמוד לדין. אמה של אורי סיפרה לאחר הרשעתו בריאיון לאולפן ynet כי המשפחה חשה הקלה מסוימת. "המשפט הזה היה ארוך מדי. אני לא יכולה להגיד שאנחנו שמחים, אבל לפחות ההכרעה הזו היא טובה. אנחנו בהחלט מחכים לגזר הדין ולסיום האירוע הזה".