יעל (שם בדוי), אמו של הילד שעל פי החשד הותקף בגן עירייה ברעננה על ידי גננת ששטפה בכוח את פיו עם מים וסבון, האשימה הבוקר (ראשון) בריאיון לאולפן ynet כי "משרד החינוך גונן עליה ולא היה מוכן לפטר אותה". בית המשפט, נזכיר, התיר לגננת להמשיך לעבוד בגנים אחרים ואסר על פרסום זהותה. חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים: "גננות בגני עירייה הן ארגון מאוד חזק, אז משרד החינוך מגבה אותן. בגנים האלה אין מצלמות, אז המשטרה נאלצת להסתמך על מה שהיא והילד מספרים". לאחר הפרסום ב-ynet הודיעה הנהגת הורי הגנים העירונית כי היא לא מוכנה שהגננת תשמש כמחליפה בשלושה גנים אחרים בעיר.
מתי את מבינה שמשהו לא בסדר קורה בגן? "מתחילת השנה, מהרגע שפגשנו את אותה גננת לראשונה. אי אפשר לפספס, היא לא נראית דמות חינוכית או מישהי שמסוגלת לגדל ילדים. פניתי כבר בתחילת השנה לאחת המפקחות בעיר והבעתי את החששות שלי אבל השתיקו אותי".
והסיפור עם הסבון – איך זה קורה? ואיך את בכלל מגלה את זה? "הילד שלי הגיע בבוקר לגן ושיחק עם חברים שלו. הוא דיבר איתם ואמר להם מילים שהרבה ילדים בגיל שלו משתמשים בהם. מבחינת הגננת המילים האלה נחשבו לניבול פה חמור מאוד, והיא לא הצליחה לרסן אותו, ילד בן 3. היא החליטה שהיא שוטפת לו את הפה במים וסבון כדי לחנך אותו וללמד אותו לדבר בצורה נאותה מה שנקרא, מול כול ילדי הגן. אימהות התקשרו אליי כדי לספר לי מה התרחש, והילד שלי הגיע הביתה באותו יום בוכה ופצוע ותיאר את מה שעשתה. היא כמעט חנקה אותו, הוא כולו הכחיל עם בועות מהפה. הוא ביקש ממנה להפסיק, ברח ממנה והיא רדפה אחריו בגן. כשהתעמתתי איתה היא אמרה שהיא פשוט איבדה את זה לחלוטין והודתה במעשה".
מה קרה אחרי שהודתה בפניך? "פניתי לכל הגורמים הרלוונטיים, גם למשרד החינוך וגם לעיריית רעננה. קיבלתי חיבוק מאוד חם מעיריית רעננה, אבל ידיהם כבולות - הם לא יכולים לפטר אותה. משרד החינוך גונן עליה, נתן יד למעשה הנפשע שלה ולא היה מוכן לפטר אותה. אמרנו למשרד החינוך שחלה חובת דיווח על המקרה, ורק לאחר 'מלחמת חורמה' וההתעקשות שלי, החליטו להשעות אותה מהגן הספציפי הזה, אבל היא עדיין במערכת.
לדברי האמא, היא "מתראיינת כדי להגן על ילדים אחרים, שלא יקרה להם מה שקרה לבן שלי. אני מתראיינת בעילום שם כי אני לא רוצה שהסיפור הזה ילווה את הבן שלי לאורך החיים שלו. אני כן רוצה למנוע את ההעסקה שלה, להוריד את צו איסור הפרסום שיש על השם שלה. אני חושבת שזו הזכות הבסיסית של כל ההורים, לדעת מי זו הפושעת הזו ומה עשתה".
חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים, התראיינה גם והוסיפה כי הגננת יכולה להמשיך לעבוד בתפקיד זה "בחסות משרד החינוך": "בגני עירייה לצערנו יש להם כוח, הם ארגון מאוד חזק אז משרד החינוך מגבה אותה. בגני עירייה אין מצלמות, אז אותה אימא יכולה לגשת ולהגיש תלונה במשטרה, ואז המשטרה נאלצת להסתמך על מה שהיא והילד מספרים".
לדבריה, "לצערנו, בכל מה שמגיע אלינו למטה המאבק, אנחנו יודעים ש-90% מהתיקים בעקבות תלונות במשטרה על גני עירייה נסגרים ללא אישום. אנשים אומרים שאין התעללות בגני עירייה - הנה, זה לא נכון. יש למטה מאות מכשירי הקלטה שפזורים ברחבי הארץ, וחוזרים אלינו מגני עירייה דברים מזעזעים, שלפעמים לא מספיקים למישור הפלילי. במקרה הזה יש פה מערכת שלמה של משרד החינוך שלא מוקיעה את האישה אלא מעבירה אותה למקום אחר כדי שילדים אחרים יסבלו. ההורים הם אלה שצריכים לשבות, לעשות את הרעש, ובמטה אנחנו עושים את העבודה שמשרד החינוך נכשל בה".
עיריית רעננה מסרה בתגובה: "העירייה מצרה מאוד על אופן התנהגותה של הגננת, שהינה עובדת של משרד החינוך, ורואה את המקרה בחומרה. ראש העיר חיים ברוידא, ומנהלת אגף החינוך בעירייה, רויטל שפירא, פנו בדחיפות למנהלת מחוז משרד החינוך ולמנכ"לית משרד החינוך בבקשה חד משמעית לדאוג כי הגננת המדוברת לא תשובץ בעיר".
משרד החינוך מסר בתגובה: "המשרד פעל מיד עם קבלת הדיווח בחודש מאי בשנת הלימודים הקודמת תוך ביצוע הפרדה מיידית ווידוא כי הוגשה תלונה במשטרה. כעת, המשרד ילמד את החלטת בית המשפט בהליך הפלילי אשר טרם התקבלה באמצעות נציבות שירות המדינה. עם קבלתה, המשרד יפעל בהתאם לחומרת המקרה ולשם הבטחת מוגנות קטינים".
מארגון הגננות לא נמסרה תגובה עד כה.