יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, התייחסה הבוקר ל"זובור" על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, והקריאות הגלויות לפיטוריה בקרב שרים וחברי קואליציה, ואמרה כי "כשהממשלה הזאת באה ורוצה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה היא בעצם מכריזה מלחמה על מדינת ישראל, על החברה הישראלית ומסכנת את הקיום של כולנו כאן".
בריאיון ל-ynet Live טענה מיכאלי כי היא אינה מאמינה להכחשות מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר ששרים בליכוד אמרו כי בהרב-מיארה תודח לאחר ביטול עילת הסבירות. "אני לא מאמינה לנתניהו, נקודה. אין שום סיבה", התעקשה.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וגלי בהרב מיארה
בנימין נתניהו וגלי בהרב מיארה
"פיטורי היועמ"שית? הכרזת מלחמה. לא מאמינה לנתניהו"
(צילום: AP, מישל אמזלג, לע״מ)
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"השיחות בבית הנשיא הן מריחת זמן"
(צילום: רפי קוץ)
מיכאלי אינה מצטערת על כך שלא שיתפה פעולה עם השיחות בבית הנשיא, אך הבהירה כי היא בטוחה שכוונותיו של יצחק הרצוג, שיצא אמש נגד "ההשתלחות", כלשונו ביועמ"שית, טובות. "זו סתם מריחת זמן, זה מאפשר להם (לממשלה) להעביר את החוקים במה שנקרא 'שיטת הסלמי'. זה נותן להם את הקרש, את הסכין, את הצלחות הגשה, את כל הדברים האלה".
לקראת ההפגנות הצפויות מחר במסגרת "יום ההתנגדות", עליו הודיעו מארגני המחאה לקראת אישורו הצפוי של ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה, אמרה יושבת ראש העבודה כי "המחאה חייבת להתרחב, בדרכים לא אלימות".
"בכל שלב, אם הם גונזים את החקיקה וחוזרים להתנהל כמו ממשלה שאמורה לדאוג למדינת ישראל , אז אני בטוחה שהמחאה תארוז את חפציה ותלך הביתה", העריכה מיכאלי, "בגלל שאנשים משלמים פה בימי עבודה, בחיי משפחה". היא טענה כי מדובר במחאה "הכי צודקת": "זו מלחמת עצמאות".
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי מתעמתת עם שוטר
מרב מיכאלי מתעמתת עם שוטר
מיכאלי מתעמתת עם שוטר, בשבוע שעבר
היא התייחסה גם להתנהלות השוטרים בהפגנות, לאחר שביקרה כמה מהם בהפגנה שכללה את חסימת נתיבי איילון בשל הצהרת ניצב עמי אשד, ואמרה כי היא "קוראת להם לזכור אצל מי הם עובדות ועובדים - אצל החברה הישראלית ואצל הציבור הישראלי ולא אצל ממשלה מושחתת".
"אני אף פעם לא קוראת לסירוב פקודה, אבל המשטרה אמורה להיות גוף עצמאי ומקצועי. ככה היה בימי עומר בר-לב כשר לביטחון פנים, הוא לא ביקש להכפיף את המשטרה למרותו. המשטרה אמורה לקבל את ההחלטות המקצועיות שלה. היא אמורה להחליט מתי צריך להפעיל איזה כוח".

חבר הכנסת מאיר כהן מיש עתיד התראיין אף הוא ל-ynet Live ואמר כי לתפיסתו אין בעיה עם מחאות בנתב"ג, כמו זו שצפויה מחר אחר הצהריים: "אף אחד לא נפגע, זאת המחאה. זו מדינה דמוקרטית, ליברלית. אנשים יוצאים להפגין על נפשם".
על הנוסח הלא-מרוכך שמובא להצבעה היום במליאת הכנסת אמר כי "עילת הסבירות, כמו שהיא מוצעת, אף אחד לא יקבל אותה. זה כוח בלתי-מוגבל". עם זאת, הוא לא שלל לחזור לשיחות ההידברות גם אחרי הקריאה הראשונה.