הצטרפו למשדר הבוקר


שרי הממשלה תקפו את היועצת המשפטית לממשלה בזה אחר זה, במשך שעות, במה שראשי האופוזיציה כינו "זובור אלים". אבל על אף אותו עליהום, והקריאות לפטרה - היועמ"שית גלי בהרב-מיארה לא מתכוונת להניח את המפתחות.
"אין לה שום כוונה להתפטר", אמרו גורמים משפטיים בכירים המקורבים ליועמ"שית. לדבריהם, על אף המתקפה הצליחה בהרב-מיארה לעמוד מול השרים "בגב זקוף". הם אמרו כי"המתקפות התמקדו בעיקר בה, השרים התחרו מי יתלהם יותר".


בקואליציה רוצים להעביר את ביטול עילת הסבירות - שאותה הם צפויים לאשר היום בקריאה ראשונה ועל פי התכנון לאשר סופית במהלך החודש - בין היתר לצרכיה הפוליטיים: מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר בממשלה והדחתה של בהרב-מיארה.
גורם בכיר בליכוד אמר כי הממשלה אינה מפטרת את היועמ"שית מאחר שבית המשפט העליון צפוי לפסול את ההחלטה בשל עילת הסבירות. לדבריו, לאחר העברת החוק בקריאה שנייה ושלישית הממשלה תפעל להדחת היועצת.
בפומבי, ראש הממשלה נתניהו מתנער ממהלך כזה ובליכוד בכלל חוששים שנתניהו לא מתכוון להשלים את החקיקה בקרוב. אולם שרים בליכוד לוחצים על ראש הממשלה להדיח את היועמ"שית מיד לאחר שהחוק יעבור בכנסת, "כי רק ככה נוכיח שאנחנו באמת שולטים".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בהרב-מיארה מגיעה לישיבת הממשלה, אתמול
(צילום: רויטרס/GIL COHEN-MAGEN/Pool )

בממשלה יש כבר כמה שרים שקוראים בקולם לפטר את בהרב-מיארה. רק אתמול, במהלך ישיבת הממשלה ומול פניה של היועמ"שית, קראו השרים דוד אמסלם, מירי רגב ומאי גולן לפטר אותה. בנוסף, גם השרים איתמר בן גביר, שלמה קרעי, גלית דיסטל אטבריאן, עמיחי אליהו, אורית סטרוק ואחרים תומכים בכך.
לאחר ישיבת הממשלה כתב ראש האופוזיציה יאיר לפיד כי "הממשלה עשתה ליועמ"שית זובור אלים. ההתנפלות המכוערת של השרים על גלי בהרב-מיארה, שומרת סף הגונה שרק עושה את עבודתה, היא הדגמה למה שהם מנסים לעשות לחברה הישראלית: ביריונות במקום שלטון החוק, אלימות ממשלתית כלפי אזרחים ופקידים, חיסול כוחני של הדמוקרטיה שלנו"
בריאיון אתמול בבוקר ל-ynet Live, עוד לפני הישיבה, אמר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ דברים דומים - והתייחס לחשיפה ב-ynet של מכתב השאלות המתריסות לבהרב-מיארה: "עושים ליועמ"שית זובור, שולחים לה מכתב עם השאלות, מוציאים את זה לתקשורת, מלחיצים אותה, מלחיצים את המערכת. אני בטוח שיש להם גב איתן לעמוד חזק על הדרישות שלהם. הדבר הבא יהיה פיטורי היועמ"שית".