אבהרם אלמליח בן ה-20 עשה את דרכו בחזרה מתפילת מנחה בכותל המערבי, ובחר לקצר את הדרך דרך שער שכם כדי להספיק לסעודה השלישית. כשירד אל הכביש התנפל עליו המחבל מוחמד סלימה ודקר אותו. בשיחה שערך הערב (שבת) עם ynet ממיטתו בבית החולים סיפר אלמליח את השתלשלות האירועים.
"ירדתי אל הכביש ולא שמתי לב שפתאום רדף אחריי מחבל", סיפר אלמליח. הוא בא לרצוח אותי ונתן לי מכות בחזה, בגב, בראש, בהרבה מקומות. לפי הרופאים עוד סנטימטר אחד וזה היה פוגע בעורק הראשי. הייתי בהכרה מלאה עד עכשיו ובלי עין הרע, היה נס גדול ברוך השם. נס חנוכה פשוטו כמשמעו".
4 צפייה בגלריה
תיעוד של פיגוע הדקירה בשער שכם
תיעוד של פיגוע הדקירה בשער שכם
אברהם אלמליח ורגעי הפיגוע
(צילום: דוברות המשטרה, חיים גולדיטש )
אלמליח ניסה להיאבק במחבל, עד שלוחם מג"ב שהבחין בהם הפריד את המחבל מאברהם. "הייתי היהודי היחיד שעבר שם. ברגע שהגיעו החיילים הוא עזב אותי והלך אליהם. זה אומר שהוא חיפש רק יהודים", סיפר.
אלמליח ביקש למסור תודה ללוחמים ואמר כי אילולא הם - הוא לא היה בחיים. "הם הצילו אותי. בלעדיהם לא הייתי כאן היום", אמר. "חייל מכוחותינו קלט שאני נאבק בערבי באמצע הכביש. הוא בא להפריד ואז המחבל הרשע, הרוצח, ניסה לדקור. ואז הרגו אותו ברוך השם". אברהם, שאיבד דם רב כתוצאה מהדקירה, ציין כי עכשיו הוא מרגיש בסדר אך לא יחזור דרך שער שכם בעתיד. "אחרי טראומה כזאת, אין סיבה לחזור על זה שוב", אמר.
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: אלכס קולומויסקי )
נחמן, אחיו של אברהם, הוסיף: "בראש ובראשונה תודה לבורא עולם שהשאיר את אחי בחיים. היה פה נס מאוד מאוד גדול, זה לא ייאמן". הוא הודה ללוחמים ולצוותי הרפואה ותקף את העובדה שהמקרה נחקר במח"ש.
הפיגוע התרחש סמוך לשעה 16:30. לוחמי מג"ב שהבחינו במחבל ירו בו במקום - ובתיעוד שנראה מהמקום הוא נורה גם לאחר שהיה מוטל על הקרקע. כבכל אירוע שנגמר במוות ובו מעורבים שוטרים - הלוחמים נחקרו במחלקה לחקירות שוטרים, אך יצוין כי מדובר בנוהל סטנדרטי.
המחבל בן ה-25 מסלפית, היה שוהה בלתי חוקי שריצה בעבר עונש מאסר בגין הסתה - והיה מזוהה עם פתח. תושב המשולש החשוד שהסיע את המחבל לזירת הפיגוע, נעצר והובא לחקירה במשרדי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.
4 צפייה בגלריה
כוחות מג"ב בזירת הפיגוע
כוחות מג"ב בזירת הפיגוע
כוחות מג"ב בזירת הפיגוע
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
מוחמד סלימה, המחבל שביצע את הפיגוע בשער שכם
מוחמד סלימה, המחבל שביצע את הפיגוע בשער שכם
מוחמד סלימה, המחבל שביצע את הפיגוע בשער שכם
ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה ואמר כי הלוחמים פעלו כפי שמצופה מהם. "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי", אמר בנט שביקש "למסור להם את מלוא הגיבוי". הוא הוסיף כי "כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור", והנחה לנקוט את הפעולות הדרושות למניעת התלקחות.
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הוסיף כי "הסרטון מזירת הפיגוע הערב מציג 50 שניות שבהן חוצה מחבל מעבר חצייה, תוקף כמה פעמים חרדי, ממשיך ונע אל עבר שוטר מג"ב תוקף אותו עד הרגע שהשוטרים יורים עליו. שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה אם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ. כשיש ספק אין ספק".