מ"מ נציב שב"ס, ניצב קובי יעקובי, שנכנס הלילה לתפקידו במקום הנציבה לשעבר קטי פרי, הודיע הבוקר (רביעי) לחברי סגל הפיקוד הבכיר בארגון על "מהפכה" שהוא מתכנן, כלשונו. בראשה, לדבריו, כיעד מספר 1 של שב"ס - יעמוד הטיפול באסירים הביטחוניים והרעה בתנאי כליאתם.
2 צפייה בגלריה
 קובי יעקבי ו איתמר בן גביר
 קובי יעקבי ו איתמר בן גביר
ניצב קובי יעקובי והשר לביטחון לאומי בן גביר
(צילום: שב״ס, אלכס קולומויסקי)
יעקובי כתב לסגל הפיקוד הבכיר כי עיקרי הנושאים האסטרטגיים שלו, על פי מדיניות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הם גם קידום הקמת אגף ייעודי ובהמשך מתקן ייעודי ל"ארכי-מחבלים" וראשי ארגוני פשיעה. מלבד זאת, הוא אמר כי בכוונתו להקים "גוף מטה ייעודי לטיפול מקצועי באסירים הביטחוניים, ליישום מדיניות רוחבי בכלל האגפים ובתי הסוהר", וגם לקדם את החסימה הסלולרית בבתי הכלא.
יעקובי ציין כי בכוונתו לקדם תיקון שבמסגרתו קציני שב"ס הבכירים ובעלי התפקידים הרגישים יעברו בדיקות התאמה תעסוקתיות שכוללות פוליגרף, בין השאר בעקבות פרשת הסרסור בסוהרות. "שב"ס עבר טלטלות לא פשוטות בתקופה האחרונה. בריחת האסירים הביטחוניים מבית הסוהר גלבוע, פתיחתה המחודשת של פרשת הסוהרות, אירועים נוספים וקשים שהתגלו בבית הסוהר רמון ובמתקנים נוספים – כל אלה מחייבים אותנו לבחינה מעמיקה וחסרת פשרות", קבע יעקובי בדיון.
לדבריו, "אין בכוונתי לשרטט כאן תמונה שלילית ושחורה של הארגון, אבל אני לא מתכוון לעצום עיניים. זהו האתגר של כולנו. כאמור, אסור לנו לפטור את הפרשות האלה כבעיות מקומיות ורבים מהנושאים שעלו ואלו שעוד יעלו חלקם נגזרת מאירועי ולקחי העבר".
2 צפייה בגלריה
טקס הפרידה מנציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי
טקס הפרידה מנציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי
טקס הפרידה מהנציבה פרי
הנציבה פרי נפרדה שלשום מהארגון בטקס שהתקיים ברמלה, שממנו נעדרו השר בן גביר ומחליפה יעקובי. טקס הפרידה שנערך בנציבות שב"ס תוכנן להיות צנוע עקב היחסים העכורים בין פרי לבן גביר, שהראה לה את הדרך הביתה אחרי 36 שנים בארגון. בנוסף, האסון הכבד במרכז רצועת עזה שבו נפלו 21 לוחמי מילואים גרם לביטול האומן שהוזמן לאירוע. בכיר בשב"ס שהשתתף בטקס הפרידה אמר ל-ynet כי "הייתה אווירה מתוחה גם בשל האסון בעזה, וגם בגלל הנסיבות שבגינן מסיימת פרי את הקדנציה".
בכירים בשב"ס אומרים כי "ייקח ליעקובי זמן ללמוד את הארגון ואת מקצוע הסוהרות וה-DNA של שב"ס". בן גביר טוען כי מינה את יעקובי בשל כישוריו כמפקד במשטרה, שאף זכה בצל"ש על פעילות חילוץ והצלה של אזרחים משריפת חורש גדולה, תוך סיכון חייו. בכיר בשב"ס הסביר כי "השר הושיב בכיסא הנציב אדם שהוא איש אמונו, שיבצע אחד לאחד את הנחיותיו. לא נראה את מערכת היחסים העכורה שהייתה בין בן גביר לפרי. אנחנו מקווים שיעקובי יוכיח לנו שאנחנו טועים - ויוביל את שב"ס להיות ארגון חזק".