נציבת שב"ס קטי פרי נפרדה היום (שלישי) מהארגון בטקס ברמלה, שממנו נעדרו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומחליפה ניצב קובי יעקובי, שייכנס מחר לתפקיד. באירוע נכחו נציב כבאות והצלה אייל כספי, היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, סגל הפיקוד הבכיר בשב"ס וסוהרים בדרגות שונות.
3 צפייה בגלריה
טקס הפרידה מנציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי
טקס הפרידה מנציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי
פרי בטקס. בן גביר ויעקובי נעדרו
טקס הפרידה שנערך בנציבות שב"ס תוכנן להיות צנוע עקב היחסים העכורים בין פרי לבן גביר, שהראה לה את הדרך הביתה אחרי 36 שנים בארגון. בנוסף, האסון הכבד במרכז רצועת עזה שבו נפלו 21 לוחמי מילואים גרם לביטול האומן שהוזמן לאירוע. בכיר בשב"ס שהשתתף בטקס הפרידה אמר ל-ynet כי "הייתה אווירה מתוחה גם בשל האסון בעזה, וגם בגלל הנסיבות שבגינן מסיימת פרי את הקדנציה".
האתגר הגדול שעומד בפני יעקובי, שהיה מזכירו הביטחוני של בן גביר ושלפי מקורביו "נכון לעבוד מיד", הוא לעורר גאוות יחידה בקרב הסוהרים, וגם למתג את מעמדו של שב"ס כארגון ביטחוני שמצליח לגייס אליו את מיטב הצעירים שמשתחררים משירות צבאי. זאת על רקע ההתמודדות המאתגרת של שב"ס עם אסירי הנוחבה ואלפי אסירים נוספים מהרצועה ומיהודה ושומרון שנעצרו אחרי 7 באוקטובר. מחר כאמור ייכנס יעקובי לתפקיד הניצב, אך הוא יחל אותו כממלא מקום עד שתתכנס הוועדה למינוי בכירים לאשר את מועמדותו. לאחר מכן יובא המינוי לאישור הממשלה.
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"הושיב בכיסא את איש אמונו". בן גביר
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
קובי יעקובי
קובי יעקובי
"ייקח לו זמן ללמוד את הארגון". יעקובי
(צילום: דוברות המשטרה)
בכירים בשב"ס אומרים כי "ייקח ליעקובי זמן ללמוד את הארגון ואת מקצוע הסוהרות וה-DNA של שב"ס". בן גביר טוען כי מינה את יעקובי בשל כישוריו כמפקד במשטרה, שאף זכה בצל"ש על פעילות חילוץ והצלה של אזרחים משריפת חורש גדולה, תוך סיכון חייו. בכיר בשב"ס הסביר כי "השר הושיב בכיסא הנציב אדם שהוא איש אמונו, שיבצע אחד לאחד את הנחיותיו. לא נראה את מערכת היחסים העכורה שהייתה בין בן גביר לפרי. אנחנו מקווים שיעקובי יוכיח לנו שטעינו ויוביל את שב"ס להיות ארגון חזק".
הקדנציה בת שלוש השנים של פרי כנציבת שב"ס תיזכר בין היתר עקב האירוע הקשה של בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע בספטמבר 2021, לאחר שחפרו מנהרה במשך כשנה מהתא שבו שהו אל מחוץ לכותלי הכלא. בעקבות המחדל הוקמה ועדת בדיקה ממשלתית שהעירה לפרי על תפקודה, אך השאירה אותה בתפקיד. פרי אמרה בוועדה כי היא זו שתוביל לשינוי פני שב"ס, ותצעיד אותו להיות ארגון מתקדם וטכנולוגי.
בסיום הטקס שלחה פרי איגרת לכלל המשרתים בארגון, ומסרה: "בהתרגשות גדולה ובגאווה רבה אני ניצבת היום בפניכם. בהתרגשות - כי הזיכרונות ביום המיוחד הזה נושאים אותי, מִטבע הדברים, יותר מ-36 שנים אחורה, אל היום שבו התחלתי את דרכי, כסטודנטית בחצי משרה, בשוּרוֹת הארגון הנפלא והחשוב הזה. היום שבו התוודעתי לראשונה אל השליחות הביטחונית והחברתית המוטלת על כתפיכם, על כתפינו, נשות ואנשי שירות בתי הסוהר".