המתקפה המשולבת ששיגר חיזבאללה אתמול (רביעי) בצהריים על המתנ"ס בכפר ערב אל-עראמשה בגבול לבנון הותירה 18 פצועים - בהם גם לוחמים שנפצעו אנוש וקשה. אנשי מד"א שהוזעקו לאירוע מצאו עצמם, ולא בפעם הראשונה, מגיעים להציל חיים תחת אש בגבול הצפון. בשיחה עם ynet, סיפרו על השעה הארוכה - המפחידה בחייהם - שבה פעלו להצלת חיי החיילים שנפצעו, בזמן שחיזבאללה ניסה לפגוע במאמצים.

"זה היה אירוע חריג", תיאר שירן אלבז, מנהל אשכול תחנות נהריה ומעלות במד"א. "אירוע של נפילת טילים וכטב"מים, אבל ממש חריג בנוף. היו המון-המון טילים והרבה נפילות. התחושה הייתה ממש מפחידה. כשהיו האזעקות תוך כדי שכבנו על הרצפה. לא היה מיגון זמין אז שכבנו על הרצפה, זה היה ממש מזעזע".
דודו אלפסי, חובש בכיר בתחנת שלומי, סיפר: "זה לא משהו רגיל. אנחנו יודעים מלחמה, אנחנו יודעים אזעקות. שם זה לראות מלחמה. זה לראות חיילים שמכוונים נשקים על כטב"מים, לראות פצועים, לטפל תוך כדי בפצועים ועוד נפילה שקורית לך מול העיניים של כטב"ם. זה לא רגיל בכלל".
2 צפייה בגלריה
צוות מד"א שטיפל בפצועים מהנפילות בערב עראמשה
צוות מד"א שטיפל בפצועים מהנפילות בערב עראמשה
אלבז ואלפסי. "התחושה הייתה ממש מפחידה"
(צילום: אביהו שפירא )
במתנ"ס שנפגע שהו חיילים של חטיבה 6 במילואים, לצד חברי כיתת כוננות. תחילה פגע בו טיל נ"ט אחד, ואחר פגע ברכב; בזמן הזה רצו השוהים במתנ"ס אל המרחב המוגן, ואז התפוצץ הכטב"ם. בצה"ל מתחקרים מדוע חרף ההתרעה על כלי הטיס, הוא לא יורט - כשמסתמן שהמעוף הקצר מאוד, בטווח הקרוב מאוד, ייצר אתגר משמעותי ליירוט.
תושבים בכפר הביעו אתמול דאגה מירי נוסף של חיזבאללה - וקראו לפעול להגנה עליהם. "המצב מאוד מסוכן. אנחנו לא שוללים שיחזרו על אותו מעשה. לצערי אנחנו לא רואים התעניינות מהרשויות האחראיות בכפר, מבחינת פתרונות. אנחנו מרגישים חוסר אחריות", אמר צעיר מהכפר.
הכפר הבדואי ערב אל-עראמשה שסמוך לגבול עם לבנון
אישה אחרת שמתגוררת במקום סיפרה: "קרוב משפחה שלי נפצע היום באירוע, שכמעט גבה את חייהם של עשרות. עד עכשיו הוא לא מבין מה קרה לו ולאחרים. הוא החליט שלא לחזור הביתה. אנחנו גם בוחנים את האפשרות לעזוב את הכפר כדי להיות במקום בטוח".
הכפר הבדואי שבגליל המערבי נחשב לאחד היישובים המטווחים ביותר במלחמה. מאות מתושביו עדיין מפונים ונמצאים בבתי מלון בנצרת, אך אחרים החליטו לחזור לבתיהם לאחרונה - ויש גם כאלו שלא הסכימו להתפנות מלכתחילה. לכולם דבר משותף אחד: הם מרגישים שהופקרו על-ידי הגופים האחראים ושהם נמצאים במצב קשה.
נמאס לנו להישאר בבית מלון ורחוקים", סיפר אחד מתושבי הכפר לאחרונה. "לא מקבלים שם שירותים טובים וקשה להתמודד בחיים. אנחנו יודעים שזה מסוכן אבל מעדיפים להיות בבתינו ולא לחיות בצורה קשה".
פורסם לראשונה: 21:58, 17.04.24