לוחם צה"ל נפצע אנושות וארבעה נוספים נפצעו באורח קשה בפיצוץ במתנ"ס בערב אל-עראמשה, שבו נפגעו בסך הכול 18 בני אדם. כך התיר אחר הצהריים (יום רביעי) דובר צה"ל לפרסום. יתר הנפגעים, בהם גם חברי כיתת הכוננות של היישוב, במצב בינוני וקל. אחרי הירי לעבר ערב אל-עראמשה, דווח בלבנון כי צה"ל תקף בעומק המדינה - בעיירה איעאת שבאזור בעלבכ. לפי הדיווחים שני בני אדם נפצעו בתקיפה - שלפי צה"ל כוונה לתשתית של מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה.


3 צפייה בגלריה
דיווח ערבי על תקיפה אווירית בעיירה איעאת בלבנון
דיווח ערבי על תקיפה אווירית בעיירה איעאת בלבנון
התקיפה בעומק לבנון
במתנ"ס שנפגע שהו חיילים של חטיבה 6 במילואים, לצד חברי כיתת כוננות. תחילה פגע בו טיל נ"ט אחד, ואחר פגע ברכב; בזמן הזה רצו השוהים במתנ"ס אל המרחב מוגן, ואז התפוצץ הכטב"ם. בצה"ל מתחקרים מדוע חרף ההתרעה על כלי הטיס, הוא לא יורט - כשמסתמן שהמעוף הקצר מאוד, בטווח הקרוב מאוד, ייצר אתגר משמעותי ליירוט.
לאחר הפגיעה במתנ"ס תקף צה"ל את מקורות הירי, וגם מבנה שבו שהו מחבלים. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים ותשתית טרור של חיזבאללה במרחבים א-נאקורה ויארין שבדרום לבנון.
כל הנפגעים פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, ממנו נמסר כי "אחד הפצועים מוגדר במצב אנוש והועבר לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. ארבעה פצועים נוספים מוגדרים במצב קשה, שלושה מתוכם הוכנסו לחדר ניתוח והפצוע הנוסף מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. שאר הפצועים מוגדרים במצב בינוני וקל ועוברים בדיקות בחדר המיון".
סגן מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר צבי שלג, אמר כי "עם קבלת ההודעה על הגעתם הצפויה של הפצועים, נערך המרכז הרפואי בהתאם במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה) ובחדר ההלם, עם צוותים רפואיים וסיעודיים רבים. עם קליטת הפצועים הרבים, הוכרז נוהל אר"ן (אירוע רב נפגעים) שלב א'. כמה מהפצועים יזדקקו ככל הנראה לכמה ניתוחים ואנו נערכים להמשך טיפול ואשפוז".
3 צפייה בגלריה
המרכז הקהילתי ההרוס בערב אל עראמשה
המרכז הקהילתי ההרוס בערב אל עראמשה
הנזק במתנ"ס
(צילום: גיל נחושתן )
3 צפייה בגלריה
פצוע פצועים חדר הלם במרכז הרפואי לגליל
פצוע פצועים חדר הלם במרכז הרפואי לגליל
ההיערכות במרכז הרפואי לגליל בנהריה
(צילום: רוני אלברט )

ככל הנראה, התקיפה בוצעה בתגובה לשני החיסולים המשמעותיים אתמול של בכירי חיזבאללה. ארגון הטרור הלבנוני ניסה לייצר מתווה תגובה, וככל הנראה כך ביצע אותו - לצד ירי למירון, שלא גרם לנזק או לנפגעים. חיזבאללה עצמו טען שירה "טילי נ"ט וכטב"מי תקיפה". מקור בחיזבאללה מסר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד": "הפעולות שלנו יכאיבו יותר לאויב אם הוא ימשיך בהסלמה - אם זה מבחינת נשק מתקדם או מבחינת המטרות".
בינתיים, בצה"ל אומרים כי האירוע אתמול שבו נפצעו לוחמי צה"ל בשטח לבנון קרה מפיצוץ נפל שהיה במרחב, ולא ממטען חבלה שהטמין חיזבאללה. במקביל, צה"ל הודיע כי אוגדה 91 השלימה תרגיל רחב בזירה הצפונית, שבמסגרתו תורגלו תרחישי הגנה והתקפה. בתרגיל השתתף גם חיל האוויר. כלל הכוחות בגזרה, בהם רבש"צים וחברי כיתות הכוננות ביישובים השונים, כוחות המשטרה וההצלה, כוחות שריון, הנדסה וחטיבות האוגדה השתתפו, לפי צה"ל, "על מנת לשמר מוכנות מלאה להגנה חזקה על הגליל העליון והתקפה בשטח לבנון".
אמש, נזכיר, הודיע צה"ל כי חיסל שני בכירים של חיזבאללה. אחד מהם הוא מפקד גזרת החוף של חיזבאללה איסמאעיל יוסף באז, גורם ותיק בזרוע הצבאית של חיזבאללה - שדרגתו מקבילה למפקד חטיבה. "במסגרת תפקידו עסק באז בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ"ט לעבר מדינת ישראל מאזור החוף בלבנון, ובזמן המלחמה הוא ארגן ותכנן מתווי טרור שונים לעבר ישראל", אמרו בצה"ל.
כמעט במקביל, חיסל צה"ל בכיר נוסף - ביחידת הרקטות והטילים בכוח רדואן. הבכיר שחוסל הוא מוחמד חוסיין מוסטפא שחורי, מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית בכוח רדואן של חיזבאללה. לפי דובר צה"ל, הוא היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי, ועסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילים לעבר ישראל מאזור הגזרות המרכזית והמערבית בלבנון. בתקיפה חוסל גם מחמוד איברהים פדלאללה, פעיל ביחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור.