הישראלי שנהרג בהתהפכות הסירה אמש (ראשון) באגם מג'ורה שבאיטליה הוא גמלאי של כוחות הביטחון, בן 54, שזהותו ותמונתו לא יתפרסמו בשל עברו הביטחוני. ההרוג היה איש קהילת הביטחון, ונחשב לגאון בתחומו. חבריו ידעו מעט מאוד על הקריירה הביטחונית שלו. באסון ההתהפכות נהרגו עוד שלושה בני אדם, בהם שני סוכני ביון איטלקים. על רקע תפקידיהם של יושבי הסירה, כלי התקשורת באיטליה הדגישו כי לא מדובר בחבלה מכוונת.
5 צפייה בגלריה
חיפוש נעדרים באגם לאגו מג'ורה
חיפוש נעדרים באגם לאגו מג'ורה
החיפושים באגם מג'ורה
( צילום: AFP PHOTO / VIGILI DEL FUOCO PRESS OFFICE)
5 צפייה בגלריה
חיפוש נעדרים באגם לאגו מג'ורה
חיפוש נעדרים באגם לאגו מג'ורה
( צילום: EPA)
משרד החוץ מסר היום כי קונסול ישראל ברומא יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל פועלים להבאת ארונו של המנוח ארצה. אחד מחבריו הקרובים סיפר כי "בכל פעם שהיינו שואלים - הוא היה מחייך חיוך רחב ולא אומר כלום. האיש הכי דיסקרטי שהכרתי, מלח הארץ". ההרוג, כאמור, נחשב לגאון בתחומו והיה מוערך מאוד בעבודתו.
לאיטליה נסע יחד עם כמה קולגות ממערכת הביטחון. הם יצאו לשיט בילוי משותף באגם עם אנשים מהביון האיטלקי כדי לחגוג יום הולדת. שלושת ההרוגים הנותרים, כאמור, הם שני איטלקים שעבדו בשירותי המודיעין של המדינה, בן 62 ובת 53, ואשתו הרוסייה של רב החובל, בת 50. לא פורסם מה היה תפקידם של הסוכנים במודיעין האיטלקי. ב"קוריירה דלה סרה" האיטלקי דווח כי שני סוכני הביון הם קלאודיו אלונזי (62) וטיזיאנה ברונבי (53).
5 צפייה בגלריה
איטליה לאגו מג'ורה אסון סירת תיירים כיסאות צפים 4 הרוגים
איטליה לאגו מג'ורה אסון סירת תיירים כיסאות צפים 4 הרוגים
כיסאות עץ במים
הבוקר מצאו כוחות ההצלה את הנעדר האחרון ללא רוח חיים. באיטליה פורסמו דיווחים סותרים על זהות ההרוגים. תחילה דווח כי בין הנספים שני ישראלים, אחר כך נטען כי רק איטלקים, גרמנים ובריטים היו על הסירה, אך לבסוף התברר כי אחד ההרוגים הוא אכן ישראלי. על הסירה היו 23 תיירים ושני אנשי צוות, והיא התהפכה בעקבות סערה פתאומית. בין השאר דווח כי תוהו ובוהו נוצר על הסיפון - וחלק מהנוסעים קפצו אל המים או נפלו, בעוד שאחרים החלו לשחות אל החוף.
לפי הדיווחים, סירת התיירים התהפכה בשעת ערב בזמן ששטה בין העיירה ססטו קלנדה לעיירה ארונה. הניצולים העידו כי מזג האוויר השתנה באופן חד מאוד. "פתאום השמיים נהיו שחורים, התחיל לרדת גשם חזק מאוד ומהחוף אי אפשר היה לראות כמעט דבר", צוטט עד בעיתון "לה סטמפה".
5 צפייה בגלריה
חיפוש נעדרים באגם לאגו מג'ורה
חיפוש נעדרים באגם לאגו מג'ורה
( צילום: EPA)
מושל מחוז לומברדיה, אטיליו פונטנה, סיפר כי הסירה שהתהפכה היא סירה באורך 16 מטרים שנשכרה על-ידי התיירים לצורך חגיגת יום ההולדת. אחרי שהתהפכה נפלו כל הנוסעים אל המים, אבל רובם הצליחו לשחות אל החוף מרחק 150 מטרים או חולצו על-ידי צוותי הצלה שהגיעו בסירות. ארבעה נעלמו בין הגלים, וגופותיהם נמשו על ידי צוללנים איטלקים.
התובע הציבורי בוסטו ארזיסיו פתח בחקירה לבדיקת נסיבות הטביעה. בין השאר, ייבדק מדוע הקפטן לא החליט לחזור לחוף מבטחים מוקדם יותר למרות שהיו התרעות על סופה קרבה.
לאגו מג'ורה שוכן למרגלות הרי האלפים, מצדם הדרומי. הוא האגם השני בגודלו באיטליה ואחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר במדינה.