יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, חבר תקווה חדשה, התייחס לתקנות יו"ש, שגרמו, בין היתר, למשבר בקואליציה שממנו לא הצליחה להתאושש. הוא אמר לאולפן ynet הבוקר (שלישי) כי "אני לא מבין את האופוזיציה. הרי היא השיגה את מטרתה – להפיל את הממשלה, וחלק מכך הייתה התנגדות לתקנות החירום ביו"ש". לדבריו, "היינו אמורים להפסיק להיות בני ערובה שלה, אבל זה ממשיך".
התקנות, המחילות את הדין הפלילי הישראלי בהתנחלויות יוארכו באופן אוטומטי לאחר פיזור הכנסת – אך בכנסת הבאה יצטרכו הח"כים לאשר אותן. לדברי אלחייני, "אם הכנסת לא תתפזר עד יום שישי, התקנות יפוגו, ונמצא עצמנו בכאוס. השגתם את המטרה? הכנסת מתפזרת? אז תצביעו היום על התקנות, כדי שיהיו לנו חמש שנים עד התקנות הבאות".
2 צפייה בגלריה
דוד אלחייני
דוד אלחייני
"חשבתי שלא צריך להיכנע לאופוזיציה". אלחייני
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
"יש לתקווה חדשה מנהיג אמין וישר". סער
(צילום: יואב דודקביץ)
אולי פספסתם משהו? "אני חושב שלא הסבירו לציבור ביהודה ושומרון על משמעות אי העברת התקנות. האופוזיציה אמרה: 'אל תדאגו, ברגע האמת נדאג שהתקנות יעברו'. כשהציבור רואה שאין אקדח שמכוון לרקה, הדברים לא מתקיימים. אני, בניגוד לדעת אחרים, חשבתי שלא צריך להיכנע לאופוזיציה. צריך להראות לציבור ביהודה ושומרון שאלה שהצביעו עבורם לא באמת חושבים עליהם, ולא באמת אכפת להם איך חיי הבוחרים יתנהלו אחרי יום שישי. זה לא קרה, הכנסת מתפזרת, ולא העמדנו למבחן את מה שעלול היה לקרות אם התקנות לא היו נכנסות לתוקפן".
אתה עדיין עם גדעון סער? "כן, אני עדיין תומך בתקווה חדשה. זו המפלגה היחידה שהבטיחה לבוחרים שלה ועמדה בכך, ויש לה מנהיג אמין וישר".
ואם בנט יתמודד, זה לא יהיה כפל מבצעים? "אם הוא יפרוש מהפוליטיקה וישאיר את ימינה בהנהגה אחרת, היא תצטרף לממשלת ימין-ימין עם 61 מנדטים, והוא לא ישיג את מטרתו. אני משער שהוא יישאר במפלגה, יביא קולות, ויעמוד מאחורי האמירה שלו שממשלת ימין-ימין עם קצוות לא טובה למדינה".