2 צפייה בגלריה
אפי אזולאי
אפי אזולאי
אפי אזולאי
לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה הוגש השבוע כתב תובענה בגין עבירות משמעת לחוק שירות המדינה בהיקף של עשרות אלפי שקלים נגד אפי אזולאי (36), לשעבר היועץ התפעולי של המעון הרשמי של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים.
לפי כתב התובענה, בזמן ביקורו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בישראל לפני ארבע שנים, עלה צורך לבצע עבודות שונות במעון בבלפור. בין היתר דובר על החלפת ריהוט ועבודת צביעה.
אזולאי פנה אז לגורמים המאשרים במשרד ראש הממשלה ואלו נתנו לו אישור עקרוני, אבל החשב של המשרד הדגיש כי יש לעשות מכרז היכן שנדרש בהתאם לתקנות.
אזולאי פנה לבית עיצוב מיוחד לריהוט לשיפוץ ריהוט קיים ורכישת ריהוט חדש בהתאם לתוכנית של מעצבת פנים. בהתאם לכך הגישה ראש אגף תקציבים ופרויקטים במשרד ראש הממשלה, דרורית שטיינמיץ, בקשה לכינוס ועדת המכרזים להוצאה בהיקף של כ-100 אלף שקלים.
2 צפייה בגלריה
טראמפ ורעייתו בביקור ב-2017 במעון ראש הממשלה לשעבר
טראמפ ורעייתו בביקור ב-2017 במעון ראש הממשלה לשעבר
טראמפ ורעייתו בביקור ב-2017 במעון ראש הממשלה לשעבר
( צילום: אבי אוחיון לע"מ)
ועדת המכרזים אישרה את ההתקשרות עם בית העיצוב בפטור ממכרז בכפוף לאישור ועדת הפטור של משרד האוצר. אבל, בדיון בפני היועץ המשפטי של משרד האוצר נקבע כי אין מקום לאשר פטור ממכרז.
לפי כתב התובענה, למרות ההחלטה אזולאי ביצע את ההזמנה מבית העיצוב ובכך הפר את הוראות התקנות ופעל בחוסר סמכות. לפי התקנות, כל הוצאה מעל 100 אלף שקלים נדרשת אישור של ועדת מכרזים.
אזולאי, כך נטען, הוא שאישר את הצעות המחיר ללא אישור הוועדה. חלק מהאביזרים הושארו במעון וחלק הוחזרו לאחר הביקור.
לאחר הביקור פנה אזולאי לחשב משרד ראש הממשלה לאשר בדיעבד את ההתקשרות עם בית העיצוב ואת התשלום שיש לשלם לבית העיצוב, תוך שהוא מוסר מידע כוזב על מספר פריטים ככאלו שסופקו למעון, אף על פי שהם לא סופקו בפועל. גובה החשבונית שבה דובר עמד על 118 אלף שקלים.
אזולאי אישר את החשבונית למרות שידע שחלק מהפריטים הכלולים בה לא סופקו כלל למעון ושחלק אחר הוחזרו. לאחר שהחשב גילה בעצמו שחלק מהפריטים לא סופקו, הוא אישר בסופו של דבר תשלום של 68 אלף שקלים בלבד רק עבור מה שסופק בפועל.
במקביל, בעניין צביעת המעון לקראת הביקור מואשם אזולאי כי עמד בקשר עם חברת שיפוץ שהיה אסור לה לעבוד במעון מבחינת תקנות המדינה הקשורות למגבלות העסקה מעל סכום של 100 אלף שקלים בשנה, עקב מיצוי מגבלת כספית להתקשרות מול אותה חברה.
אזולאי שיתף פעולה עם החברה כדי שתקבל את התשלום עבור העבודה שלה בכך שאישר חשבונית לתשלום של 50 אלף שקלים על שם חברה אחרת.
בשני המקרים מואשם אזולאי בעבירות משמעת של הטעיה ומסירת מידע כוזב וניסיון להעביר לבית העיצוב תשלום עבור פריטים שלא סופקו כלל. כמו כן, אזולאי מואשם בעבירות משמעת של הפרת הוראות ותקנות של חובת מכרזים, התנהגות שפגעה במשמעת שירות המדינה והתנהגות שאינה הולמת את תפקידו תוך פגיעה בתדמית שירות המדינה.
העונש שניתן להטיל במקרה כזה על אזולאי, אם ייקבע שביצע את עבירות המשמעת המיוחסות לו, הוא פסילה מעבודה בשירות המדינה. עם זאת יצוין כי מאז חילופי הממשלה, אזולאי אינו עובד כבר בשירות המדינה.
ביוני השנה פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי נתניהו החליט למנות את אזולאי לתפקיד משמעותי במפלגת הליכוד. בכירים בליכוד טענו אז שנתניהו ורעייתו החליטו "לשמור" על האיש הכי מקורב אליהם בבלפור ולכן מצאו לו תפקיד באגף הארגון והאירועים במנהלת הליכוד. גורם במפלגה אמר אז: "נתניהו מסדר למקורב של המשפחה עבודה על חשבון כספי תנועת הליכוד".