ניר ויינטראוב, פעיל "אחים לנשק" שהתפרץ הבוקר (שישי) בצעקות לעבר שר הביטחון יואב גלנט - והרמטכ"ל הרצי הלוי ניגש להרגיע אותו, סיפר בשיחה עם ynet כי מחאתו לא הייתה מתוכננת מראש. "שמעתי את הכרוז מזמין את גלנט, אז הגעתי בעדינות אל מתחת לבמה לבד והעברתי לו את המסר. לא באתי לתקוף אותו, רציתי לתפוס את תשומת הלב שלו - שהוא יבין שאנחנו בכל מקום והוא שומר עלינו".

4 צפייה בגלריה
הרטמכ"ל מרגיע מפגין במירוץ הנצחת הבנים הדרוזים
הרטמכ"ל מרגיע מפגין במירוץ הנצחת הבנים הדרוזים
"היה מקסים". הרטמכ"ל מרגיע את ויינטראוב אחרי שהתפרץ לעבר גלנט
( צילום: ישראל מושקוביץ)
לדבריו "הרמטכ"ל היה מקסים. הוא בא להרגיע, לחבק, הוא אמר לי 'בוא, העברת את המסר, תרגיע'. לא רציתי לעשות יותר מדי מהומה. הוא היה חמוד מאוד, זה היה מפתיע פתאום לראותו אותו מולי, לא ציפיתי. בכלל ציפיתי למאבטחים, אבל הוא הגיע בעצמו. זה היה אירוע אנושי מאוד".
על גלנט הוסיף ויינטראוב כי הוא צריך לדעת מה התפקיד שלו ושאנחנו סומכים עליו, ושאנחנו כאן ושהוא צריך להתבייש על זה שהוא חובר לממשלה הקיצונית הזאת". לדבריו, זו הייתה הפעם הראשונה שבה הוא משתתף במרוץ "בשביל הבנים הדרוזים": "השנה החלטתי שזה מאוד חשוב בגלל המצב המדינה וכל מה שקורה עם הגזענות הפושעת, סמוטריץ' ובן גביר בממשלה, זה הזמן לחבק את אחים שלנו הדרוזים. אז החלטתי להיות שם, לכבודם וגם לכבוד עם ישראל".
כ-12 אלף רצים ורצות הגיעו הבוקר לגליל התחתון כדי להשתתף במרוץ "בשביל הבנים הדרוזים" השנתי. הרמטכ"ל הזניק בשעה 6:21 את המרוץ והצטרף לרצים. עם סיום הריצה ולפני נאומו של שר גלנט, ויינטראוב התפרץ בצעקות "בושה" לעבר השר - והלוי, שבדיוק סיים את מקצה 10 הקילומטרים, ניגש והרגיע אותו בחמימות.

4 צפייה בגלריה
שר הביטחון במירוץ הבנים הדרוזים
שר הביטחון במירוץ הבנים הדרוזים
"בושה, חובר לכהניסטים". שר הביטחון במרוץ "בשביל הבנים הדרוזים"
(צילום: Sportphotography, כפיים)
4 צפייה בגלריה
הרטמכ"ל ושר הביטחון במירוץ הבנים הדרוזים
הרטמכ"ל ושר הביטחון במירוץ הבנים הדרוזים
הלוי וגלנט בסיום הריצה
( צילום: אביהו שפירא)
4 צפייה בגלריה
הרטמכ"ל  במירוץ הנצחת הבנים הדרוזים
הרטמכ"ל  במירוץ הנצחת הבנים הדרוזים
( צילום: אביהו שפירא)
ויינטראוב צעק לעבר גלנט: "לא לשכוח את חוק הלאום, בוא תצא נגדו מול כולם מול האחים האמיתיים - הדרוזים - ולא המשיחיים הכהניסטים שאתה חובר אליהם. בושה, בושה". הוא הפסיק לצעוק לאחר שהלוי ניגש אליו, אך בכל זאת הורחק לאחר מכן מהמקום על ידי שוטרים.
"יש שותפות נהדרת בין העדה הדרוזית לבין צה"ל", אמר הרמטכ"ל הלוי בתחילת האירוע. "אני מאוד גאה להיות כאן היום ולרוץ, גם לזכר בני העדה שנפלו איתנו בברית הזו, וגם למען שיתוף פעולה טוב יותר לביטחון המדינה ובשביל המדינה היקרה שלנו".
"חבר'ה, זה לא זמן לנאומים", אמר גלנט על הבמה עם סיום המרוץ - וזכה בתחילה לתשואות. "אני רק רוצה להגיד לכם דבר אחד - מערכת הביטחון בשביל כל משרתיה, דרוזים, יהודים וכל שאר העדות, היא מקום אחד, יש לו בסיס אחד, אנחנו שותפים במשימות, אנחנו שותפים בדרך, ולצערנו הרב אנחנו גם שותפים כאשר יש מחירים כבדים ויש חללים. היום אנחנו מכבדים את אחינו וחברינו הלוחמים הדרוזים שמסרו את נפשם על הגנת המדינה. אנחנו מצדיעים להם, אנחנו מחבקים את המשפחות, אנחנו אוהבים את הציבור הדרוזי, את הקהילה הדרוזית".
מפגינים נשמעו צועקים לגלנט לקראת סיום דבריו "ומה עם חוק הלאום? ומה עם חוק הלאום? ואת הדמוקרטיה?", והוא המשיך: "ובעיקר מעריכים ומכבדים את הלוחמים הדרוזים, כל הכבוד לכם חבר'ה, בהצלחה".