הטרור הגיע אתמול (שני) בצהריים למרכז הארץ. ביום ה-101 של המלחמה ביצעו שני מחבלים מאזור חברון פיגוע משולב ברעננה. הם דקרו ודרסו, רצחו את עדנה בלושטיין (79) ופצעו 18 נוספים.
"זה שואב השראה מדברים בעזה", אמר אמש הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי - לאחר שגורם בכיר במשטרה אמר כי כך גם עלה מחקירתו הראשונית של אחד המחבלים. כך שני שוהים בלתי חוקיים ביצעו את הפיגוע שבו מספר הנפגעים היה הגדול ביותר מפתיחת המלחמה.


מסלול הפיגוע המשולב ברעננה
מחמוד זידאת (44) וקרוב משפחתו אחמד זידאת (25), שניהם מהעיירה בני נעים שליד חברון, חצו ככל הנראה את הגדר דרך אחת הפרצות. השניים, שוהים בלתי חוקיים שנעצרו בעבר, הגיעו לרעננה - ומחמוד החל לעבוד במכון לשטיפת רכבים בעיר. על פי החשד, הם שכרו יחידת דיור בסמוך. ברשותו של אחד מהם אותרה אף תעודת זהות מזויפת.
בסביבות השעה 13:30 השניים גונבים שני כלי רכב ממכון השטיפה ברחוב היצירה, באזור התעשייה ברעננה.
אחד מהם מגיע כעבור דקות ספורות לרחוב החרושת. הוא נוטש את רכבו, משתלט על רכב אחר תוך שהוא דוקר את הנהגת, משליך אותה מרכבה ומתחיל בנסיעה מהירה. הוא דורס שלושה בני אדם ברחוב, מאבד שליטה על הרכב ונמלט. לאחר מכן הוא חוזר למכון השטיפה, ושם נעצר.


3 צפייה בגלריה
עדנה בלושטיין
עדנה בלושטיין
עדנה שנרצחה, ותחנת האוטובוס
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע ברעננה
זירת הפיגוע ברעננה
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע ברעננה
זירת הפיגוע ברעננה
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
בינתיים, המחבל השני מגיע לרחוב אחוזה, הרחוב הראשי של רעננה. הוא דורס שם כ-15 הולכי רגל, בהם בני נוער שסיימו את הלימודים וחיכו בתחנת אוטובוס, ורוצח את עדנה בלושטיין, בת 79 מרעננה. בתום מצוד קצר, גם הוא נלכד. לפני כן עוד הספיק לכתוב בטלגרם: "אללה אכבר, נקמתי. אללה אכבר".
סלמון בולג (16), שנפצע בפיגוע, סיפר על הרגע שבו אותו מחבל פגע בו ובחבריו בתחנת האוטובוס: "ראיתי אוטו לבן נוסע במהירות של 60 קמ"ש. הוא נסע ממש מהר לכיוון שלי. ראיתי אותו, וקפצתי לצד. אחרי שקפצתי לשיחים, האוטו עלה על הרגל שלי ושבר אותה. ראיתי המון אנשים על הרצפה, דם, האוטו היה הרוס. אחר כך המשטרה הגיעה, היה שם ממש בלגן".
בפיגוע נפצעו חמישה תלמידי קריית החינוך אמית כפר בתיה, שהיו בדרכם הביתה אחרי סיום יום הלימודים. ארבעה מהם נפצע באורח קל ואחד, בן 16, נפצע קשה. מלבדו נפצעו קשה בפיגוע עוד שלושה בני אדם.
הרב יוני ברלין, מנהל קריית החינוך, אמר: "רק אתמול ליוותה קהילת בית הספר למנוחות את הבוגר דן ווידנבאום, שנפל השבת בעזה וכעת אנחנו עומדים מול אירוע לא פשוט כאן בבית. המטרה הראשונה היא חיזוק הרוח של התלמידים ושל כל קהילת בית הספר, כדי לייצר חוסן בשעה קשה".
פורסם לראשונה: 23:21, 15.01.24