1 צפייה בגלריה
המשגר
המשגר
משגר שאותר לפני חודש באזור ג'נין
שב"כ חוקר איתור של רקטה בשטח פתוח במזרח ירושלים, במסגרת פרשה ביטחונית חמורה שהותרה הערב (ראשון) לפרסום. כך נודע ל-ynet. הרקטה, שבסיסה נראה ישן, אותרה בשטח על ידי כוחות צבא בזמן "מצעד הדגלים" ביום ירושלים - ונבדק אם הייתה כוונה לבצע ירי.
במסגרת חקירה של שב"כ וימ"ר ש"י נעצר חשוד פלסטיני, עבד אלחכים מחמד מוחמד בואטנה, תושב הכפר עג'ול שבבנימין, שהודה שאכן הייתה לו כוונה לייצר רקטה מתוך רצון לשגרה. בואטנה פעל לבדו.
עם השנים צבר בואטנה ידע על ייצור חומרי נפץ ורקטות מהאינטרנט ומהטלגרם. נוכח כשלים בתהליך ייצור הרקטות ואיכותן הירודה, לא צלח שיגורן. הרקטה שהובילה למעצרו אותרה בשכונת בית חנינא, מעבר לגדר ההפרדה, ובסיסה אותר ללא חומר נפץ.

לפני חודש איתר צה"ל באזור הכפר הפלסטיני נזלת זיד שבאזור ג'נין משגר רקטות דמה, שהועבר לטיפול כוחות הביטחון. לאיתור המשגר קדם תיעוד שפרסמו הפלסטינים, ובו נטען כי מדובר במשגר רקטת קסאם שלכאורה כוונה לכיוון ההתנחלות שקד. בתיעוד נראה פיצוץ, אך בבדיקה של צה"ל עלה כי מדובר באמצעי פירוטכני, ולא ברקטה אמיתית.
גורם ביטחוני אמר כי מדובר בדמוי רקטה. הוא היה עשוי מצינור ברזל עם ראש מקרטון, שהכיל כמות חומר פירוטכני עודף - מעין חומר נפץ - שלא יכול להספיק למעוף של יותר מכמה מטרים. בפועל, דמוי הרקטה התפוצץ בגובה של שלושה מטרים - ולא היווה סיכון לתושבים בשום מצב.
התיעוד פורסם בקבוצת טלגרם של עיתונאית המזוהה עם חמאס, ופרסומו שם העלה תהיות - לאור העובדה שהזרוע הצבאית של אחד הארגונים - גם חמאס - לא פרסמה אותו. על הדף שהוצמד לרקטה נכתב "חטיבת עיאש", ארגון לא מוכר בג'נין או ברשתות, ובג'נין טענו שייתכן שמדובר גם בסרטון מזויף שהגיע מישראל. "ההתנגדות בג'נין לא קשורה לווידאו וכנראה הכיבוש הוא זה שהפיץ אותו על מנת לעשות מבצע צבאי ענק על העיר והמחנה", נטען בין השאר.