מתיחות שיא בירושלים לאחר יום של אלימות בפתח חול המועד, ובמקביל צה"ל חוזר לפעול באזור ג'נין, משם יצאו כמה מהמחבלים בפיגועים האחרונים: אחרי כמה ימים, צה"ל חזר לפעול באזור ג'נין. הבוקר (שני) נכנסו כוחות לכפר יאמון ובמקום החלו חילופי אש. שני פלסטינים נפצעו באורח קשה.
בהר הבית, שנפתח לכניסת יהודים גם הבוקר, רגוע בינתיים, אחרי היום המתוח שהיה אתמול בירושלים. ועדיין, האירועים האלימים בבירה נותנים את אותותיהם, ובברכת כהנים בכותל המערבי משתתפים הבוקר כמה אלפים בודדים, לעומת 15,000 מתפללים ביום רגיל. בתיעוד שהפיצה המשטרה הבוקר נראה המרדף הרגלי והמעצר של החשודים בתקיפת היהודים בטליתות, אתמול בבוקר.
ארבעה מתפללים יהודים עטופים בטליתות הותקפו אז בבעיטות ובאגרופים בעת שהיו בדרכם לכותל המערבי ברחוב הגיא בעיר העתיקה, במה שנראה כמו מארב מתוכנן. שני חשודים בתקיפה נעצרו. הקורבנות לא נזקקו לטיפול רפואי. "הם הפתיעו אותנו מכל הכיוונים וחבטו בנו באגרופים ובמכות", סיפר אחד מהם על התקרית שתועדה במצלמת אבטחה.

2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל נכנסו לכפר יאמון
כוחות צה"ל נכנסו לכפר יאמון
כוחות צה"ל בכפר יאמון
2 צפייה בגלריה
עימותים בירושלים
עימותים בירושלים
העימותים בירושלים, אתמול
(צילום: AP)

היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של שני החשודים בתקיפת המתפללים - בן 13 מהעיר העתיקה בירושלים ובן 17 מסילואן. כמו כן יובאו להארכת מעצר חמישה חשודים תושבי מזרח ירושלים שנעצרו לאחר שיידו אבנים לעבר אוטובוסים. הלילה נעצר חשוד חמישי ובהמשך צפויים מעצרים נוספים. המשטרה תביא להארכת מעצר גם שבעה חשודים שנעצרו לאחר שיידו אבנים וזיקוקים מגגות בתים בעיר העתיקה לעבר כוחות משטרה ועוברי אורח.
אתמול בבוקר גם נרגמו באבנים שלושה אוטובוסים של אגד ליד שער האריות בירושלים, באותו המקום שבו עבר אזרח ישראלי ניסיון לינץ' בחודש מאי האחרון. שבעה בני אדם נפצעו באורח קל, בהם בת 13, וטופלו בבית החולים שערי צדק. האוטובוסים המשיכו בנסיעתם ועצרו בהמשך הדרך במקום מבטחים, ליד שער האשפות, כשחלונותיהם ושמשותיהם מנופצים.
אמש עדכן מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, כי המשטרה עצרה נהג רכב, ערבי משכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים, שבלם את רכבו לפני האוטובוסים ו"זימן" לדברי תורג'מן את המתפרעים רעולי הפנים למקום. על רקע ביקורת שנשמעה על כך שהשוטרים לא היו שם, מפקד המחוז הדגיש כי השוטרים הגיעו לשם בתוך עשר דקות.



במקביל נרשמו עימותים בין עשרות מתפרעים למשטרה בשערי הר הבית. בין היתר, נורו זיקוקים לעבר השוטרים במתחם. בתיעוד נוסף מירושלים נראה שוטר מכה באלה אדם שלצידו ילד, מבלי שנראה שהשניים מפרים את הסדר. במשטרה סירבו להגיב לסרטון, שאותו שיתף בטוויטר חבר הכנסת אחמד טיבי.
במהלך העימותים אתמול בבוקר השתלטו מתפרעים על הרמקולים של המואזין במסגד וקראו למתפללים להגיע: "הם השתלטו על המסגד, אל-אקצא בסכנה". מתפרעים המשיכו לשלהב את ההמון כשקראו ברמקולים, בין היתר, ל"פיגועים ודקירות" למען אל-אקצא - וקרא גם להתערבות של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף.
פורסם לראשונה: 07:49, 18.04.22