2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ביקור בבית אבות בירושלים
נפתלי בנט ביקור בבית אבות בירושלים
"מכת מדינה שהוזנחה שנים רבות". בנט
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
ראש הממשלה נפתלי בנט והשר לביטחון פנים עמר בר-לב יציגו בשבוע הבא במסיבת עיתונאים את התכנית הלאומית לצמצום הפשיעה והאלימות בחברה הערבית ומתווה להגברת האכיפה. זאת במקביל לחוק לעונשי מינימום למחזיקי נשק בלי רישיון שעלה בממשלה בישיבה האחרונה ויעלה בכנסת בימים הקרובים.
בנט כינס אתמול דיון על המאבק באלימות בחברה הערבית - שאליו לא הוזמנו נציגים מהמגזר. בדיון השתתפו השר לביטחון פנים וצמרת המשרד, שר המשפטים, שרת הפנים, שר העבודה והרווחה, מפכ"ל המשטרה, מזכיר הממשלה וגורמי מקצוע נוספים. עם זאת, לפני שבועיים התקיימה ישיבה נפרדת של בנט ובר-לב עם מנסור עבאס וסיעת רע"מ.
2 צפייה בגלריה
עמר בר לב
עמר בר לב
עמר בר-לב
(צילום: שמיר אלבז)


בדיון אצל בנט דנו בפרטי התכנית הלאומית לצמצום הפשיעה והאלימות בחברה הערבית ובמתווה להגברת האכיפה. התכנית תוצג לציבור בהקדם ותונגש לאוכלוסייה הערבית בהתאם. ראש הממשלה ציין בדיון כי הוא רואה במאבק בפשיעה הערבית יעד לאומי שהוזנח לאורך שנים, וכי הוא מגבה את משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים בפעילותם החשובה בנושא.
"האלימות בחברה הערבית היא מכת מדינה שהוזנחה שנים רבות", אמר בנט. "מתחילת השנה נרצחו עשרות בני אדם במגזר הערבי. הפשיעה היא יומיומית והפחד שולט ברחובות. זו אחריות הממשלה להילחם ולטפל בתופעה וזו משימה לאומית. עלינו לטפל בנושא בכל הממדים: הפלילי, האזרחי, הכלכלי ועוד. הציבור הערבי עצמו זועק לעזרה, וזהו גם כמובן אינטרס לאומי".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "אנחנו מניעים צעד נוסף בתכנית שלנו למיגור האלימות ברחוב הערבי. צוות העבודה הינו חלק הכרחי ביישומה של תכנית מקיפה להגברת הביטחון האישי ואמון הציבור. ללא טיפול הוליסטי בבעיות השורשיות, בנוסף לחיזוק המשילות ושלטון החוק, לא נוכל להשפיע על הנושאים הללו. אני מודה לרה"מ, לשרים ולמפכ"ל שהביעו את מחויבות משרדיהם והגופים עליהם הם מופקדים, לקידום התוכנית הכוללת והמכילה שברצונו של המשרד לביטחון הפנים לקדם".