2 צפייה בגלריה
חסן רמיחי
חסן רמיחי
נורה למוות על רקע סכסוך קרקעות. הנרצח חסן רמיחי
חסן רמיחי (56) הוא הגבר שנרצח הלילה (בין שישי לשבת) ביריות ביישוב הבדואי אבטין שבעמק זבולון. גם אחותו סובחיה רמיחי (60) מצאה את מותה בתקרית. בתחילה חשדו החוקרים שהוזעקו לזירה כי הוכתה למוות, אך כעת נבדק גם חשד שהיא לקתה בליבה בזירה ונפלה.
מחקירה ראשונית של התקרית עולה כי היעד של הרוצחים היה חסן רמיחי - והרקע לירי הוא חיסול חשבונות על רקע סכסוך על קרקע. המשטרה פתחה בסריקות, בין היתר באמצעות מסוק, אך טרם נעצרו חשודים.
עם זאת, קרוב משפחה שלו טען כי הוא מעולם לא היה מעורב בסכסוך קרקעות. "הוא היה אדם מכובד ולא הסתכסך עם אף אחד. לצערי הוא נפל קורבן לאלימות", ציין קרוב המשפחה. קרוב המשפחה ציין כי הוא סבור שהיעד לא היה רחימי, אלא קרוב משפחה אחר.
גופתה של אחותו תישלח לנתיחה באבו כביר כדי לבדוק את סיבת המוות. בתקרית נורתה גם קרובת משפחתם של האחים, אישה בת 44. היא נפצעה באורח בינוני בזמן שניסתה להתרחק מהזירה.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
אמבולנסים בזירת הרצח באבטין
הדיווח על התקרית התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל בשעה 01:17. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו במקום את מותו של הגבר ופינו את אחותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם בחיפה - שם נקבע מותה. גם האישה הנוספת שנפצעה פונתה לרמב"ם.
באבטין נורה למוות באפריל האחרון עז א-דין עמאריה בכניסה לביתו. שני אחיו, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, נורו גם הם ונפצעו באורח בינוני וקל.
בתוך כך, בכפר עראבה שבגליל התחתון נורה הבוקר גבר בשנות ה-30 לחייו ונפצע באורח קשה. הוא פונה עלי ידי אמבולנס חיאן למרכז הרפואי לגליל בנהריה. המשטרה פתחה בחקירת המקרה.
מוקדם יותר הלילה שני צעירים נפצעו קשה ובינוני בקטטה בחניית חוף נאות שבקריית חיים. צוות מד"א פינה את השניים, צעיר בן 22 במצב קשה ולא יציב וצעיר בן 25 במצב בינוני, לבית החולים רמב"ם בחיפה. שניהם סובלים מפציעות חודרות.
מתחילת השנה נרצחו 60 בני אדם בחברה הערבית, וסכסוכים על קרקעות הם בין הגורמים העיקריים לאירועי הרצח הללו.
בישיבת הממשלה לפני כשבועיים התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לאלימות בחברה הערבית בעקבות הרצח המשולש של משפחת ג'רושי והבטיח לגבש תוכנית לאומית למאבק באלימות במגזר. "האלימות הזו היא מכת מדינה שהוזנחה במשך שנים רבות ועל כתפנו מוטלת האחריות להילחם בזה", אמר בנט. "סיכמתי עם השר לביטחון פנים על גיבוש תוכנית לאומית למאבק בפשיעה במגזר הערבי, ובהקדם האפשרי".