אחרי שאנשי מועדון אדיסון בחיפה סירבו להכניס את עלאא חאסקיה (27) מעכו, גמלה בליבו ההחלטה לירות לעבר המאבטחים ולגרום למותם. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (ה') נגד חאסקיה בגין ניסיון רצח. מאבטח של המועדון השיב בירי שממנו נהרג חברו של הנאשם, מוסא עבד אלאדי (21) מעכו.
מכתב האישום, שהגיש עו"ד ענאן גאנם מפרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר, עולה כי חאסקיה וחבריו ניסו להיכנס למועדון בסוף דצמבר. המאבטחים, שקיבלו הוראה מהמנהל לא לאפשר לנאשם להיכנס למועדון בשל אירוע קודם שבו הוא היה מעורב שבוע לפני כן, מנעו את כניסתו והבהירו לנאשם כי הוא לא מורשה לכך.
ח'אסקיה, שלא השלים עם הוראת המאבטחים, ניסה להיכנס למועדון בכוח - והוצא בכוח על ידי המאבטחים. בשלב זה איים הנאשם על המאבטחים ועזב את המקום. הוא נסע בהמשך לכיוון עכו העתיקה, שם נטל אופנוע, הצטייד באקדח ומחסנית תואמת, ואסף את חברו עבד אלאדי.
3 צפייה בגלריה
עלאא ח'אסקיה
עלאא ח'אסקיה
הנאשם עלאא חאסקיה
(צילום: עידו ארז)
3 צפייה בגלריה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון בחיפה אחרי הירי
(צילום: אלעד גרשגורן)

השניים נסעו מעכו לכיוון המועדון, כשהנאשם נוהג באופנוע וחברו מורכב מאחור. לפי כתב האישום, בהגיעם לקרבת המועדון, עצר חאסקיה את האופנוע בכביש ממול - וירה לכל הפחות תשעה כדורים ממרחק של כ-17 עד 20 מטרים לעבר המאבטחים והסלקטורית.
אחד המאבטחים, שעמד בכביש השירות עם מאבטח נוסף, הבחין בנאשם שפתח באש, שלף את אקדחו וירו לעבר האופנוע תשעה כדורים. אחד הקליעים פגע בראשו של עבד אלאדי, שנפל מהאופנוע ונותר שרוע על הקרקע. הצעיר פונה לבית חולים ולאחר שבוע נקבע מותו.
3 צפייה בגלריה
שחזור האירוע
שחזור האירוע
המאבטח שירה למוות בחברו של הנאשם
(צילום: אלעד גרשגורן)
הנאשם המשיך במנוסה מהזירה על האופנוע, ובהמשך החביא את כלי הרכב הדו-גלגלי בתוך שיחים ליד כפר חסידים. לאחר שנודע לנאשם כי חברו מאושפז במצב קשה בבית חולים, הוא רכש כרטיס טיסה לחו"ל אך נעצר בשדה התעופה בן גוריון בביקורת דרכונים.
כתב האישום מייחס לחאסקיה ניסיון רצח, נשיאה והובלת נשק ושיבוש מהלכי משפט. בבקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, ציינה התביעה כי יש בידיה ראיות להוכחת הסעיפים המיוחסים לו: סרטונים מהמועדון שתיעדו את הגעתו למועדון וניסיונו להיכנס בכוח וכן גרסאות המאבטחים שכלפיהם השמיע את איומיו. החקירה התנהלה ביחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב אשר.
אביעד חייטעו"ד אביעד חייט
עורך דין רונן חליוהעו"ד רונן חליוה
עו"ד אביעד חייט, סנגורו של הנאשם בניסיון הרצח, אמר: "קראתי את כתב האישום, מדובר בתיק נסיבתי. מרשי כופר במיוחס לו ולא ביצע ירי לעבר המועדון. הוא כלל לא היה שם".
עו"ד רונן חליוה, פרקליטו של המאבטח שירה למוות בחברו של הנאשם ושוחרר כעבור כמה שעות לאחר מעצרו, אמר: "מפחיד לחשוב מה היו תוצאות האירוע ללא תושייתו ומקצועיותו של המאבטח אשר הגן בגופו על הנוכחים והמקום. העובדה כי המשטרה טרם סגרה את תיק החקירה נגדו קודם ו/או במקביל להגשת כתב האישום היום מקוממת. יש לקוות שהפרקליטות תחיש צעדיה ותעשה כך לאלתר".