8 צפייה בגלריה
הארכת מעצר למאבטח שירה ב יורה לעבר המועדון בחיפה
הארכת מעצר למאבטח שירה ב יורה לעבר המועדון בחיפה
"הגנתי על עצמי". המאבטח בבית המשפט
(צילום: אסף מגל )
המאבטח שהציל חיים ועוכב לחקירה מדבר: "ברגע ששמעתי ירי לעבר המועדון, לעברי ולעבר המאבטחים האחרים, הגבתי באינסטינקט. עשיתי את מה שמוטל עליי ומבוקש ממני – הגנתי על עצמי ועל הסובבים אותי": כך אמר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות", בריאיון ראשון, המאבטח (46) אשר ביצע את הירי לעבר שני רוכבי הקטנוע ביום שישי בבוקר, לאחר שאלו פתחו באש לעבר מועדון "אדיסון" בחיפה.
המאבטח, שעוכב לחקירה זמן קצר לאחר התקרית, ביקש להדגיש כי חרף העובדה שאחד מהשניים נפצע אנושות מהירי - הוא בסך הכול פעל לפי ההוראות. "צר לי על פציעתו של הבחור", אמר המאבטח, "אני לא איש אלים ויש לי תחושה מאוד קשה על הפגיעה שלו. אני מרגיש רע עם עצמי בעניין הזה. אני מאחל לו החלמה מהירה ומתפלל לשלומו". מאז יום שישי, מאושפז הצעיר במחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי רמב"ם.
8 צפייה בגלריה
שחזור האירוע
שחזור האירוע
המאבטח משחזר את האירוע
(צילום: אלעד גרשגורן)
8 צפייה בגלריה
שחזור האירוע
שחזור האירוע
(צילום: אלעד גרשגורן)

אחרי שנחקר ושחזר את שאירע במועדון בשדרות ההסתדרות, הובא המאבטח לבית משפט השלום בעיר, שם ביקשה המשטרה להורות על שליחתו למעצר בית של עשרה ימים. סנגורו של המאבטח עו"ד רונן חליוה התנגד, והשופט משה גינות קבע כי הוא ישהה במעצר בית במשך יומיים.
"בסופו של אירוע", אמר עו"ד חליוה, "המאבטח המיומן והמקצועי הזה עשה את מה שאמורה משטרת ישראל לעשות - להבטיח שהילדים של כולנו יוכלו לצאת מביתם בשלום ולחזור בשלום. רק במדינת חלם עוצרים אדם כזה במקום להעניק לו צל"ש. בגופו ובתושייתו הציל אחרים".
בהחלטתו כתב השופט: "אני סבור כי יש מקום להורות על שחרורו המיידי של החשוד מן המעצר שבו הוא נתון, וזאת בשים לב שהחשוד אמנם הפעיל את נשקו - אולם הוא עשה זאת כדי להציל חיים".
8 צפייה בגלריה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
8 צפייה בגלריה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
8 צפייה בגלריה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
"רוב המאבטחים", אומר המאבטח, "אלה אנשים שיוצאים בלילות ושמים את עצמם בסכנה, עובדים בקור, בחום, נתקלים באנשים שהם תחת השפעת אלכוהול ואפילו סמים - וכל זה בשביל להביא קצת פרנסה הביתה. אצל כולם זו בכלל עבודה שנייה, השלמת הכנסה". גם עבורו, כך סיפר, מדובר בעבודה נוספת. "במהלך היום אני עובד בעבודה משרדית, ובסופי השבוע אני משמש כמפקח בחברת אבטחה שפועלת בצפון".
"כשאני בעבודת האבטחה, כל המבלים הם כמו המשפחה שלי ואני מגן עליהם תמיד. יום חמישי בלילה עמוס בבליינים שחוגגים את סוף השבוע - ובמקרה הזה גם את סוף השנה האזרחית. במועדון בילו באותו הזמן מאות צעירים, גם חיילים".

התקרית אירעה, כאמור, ביום שישי לפנות בוקר. שני רוכבי קטנוע פתחו באש לעבר המועדון, זאת לפי החשד משום שמוקדם יותר סורבו מלהיכנס למקום. השניים הצטיידו בנשק וחזרו, כך חושדת המשטרה, כדי לבצע את הירי.
"ברגע ששמעתי את הירי היה לי חשוב שאיש לידי לא ייפגע", ציין המאבטח. "באותו הרגע אתה עובד על אוטומט. אתה מגיב כמו שאתה מיומן לעשות ומצופה ממך. בשביל זה אתה מאבטח עם נשק, שתפקידו לדאוג שכל המבלים יחזרו הביתה בשלום ללא פגיעה".
"סיפרתי לשוטרים מה קרה. בפן האישי, כולם ציינו את המעשה שלי כמעשה גבורה ואמרו לי שפעלתי לפי ההוראות. גם בעל המועדון שיבח אותי. הופתעתי שאני צריך להיחקר תחת אזהרה על אף שפעלתי כדין".
8 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחיפה
זירת האירוע בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
8 צפייה בגלריה
 עו"ד אביעד חייט, רונן חליוה
 עו"ד אביעד חייט, רונן חליוה
עורכי הדין אביעד חייט ורונן חליוה
(צילום: אסף מגל )
המאבטח אמר כי לא יחזור לתחום האבטחה בקרוב. "יש בתוכי המון תחושות מבלבלות, כך שאני לא רוצה בשלב הראשון להכניס את עצמי שוב לסיטואציה. אולי בטווח הרחוק יותר אחליט כן לחזור".
אחיו של המאבטח אמר: "אנחנו מצטערים על הפציעה של הצעיר ומתפללים להחלמתו. אחי ביצע את תפקידו כמאבטח וביקש להגן על חייהם של המבלים. כמובן שלא הייתה לו מטרה לפגוע בצורה קשה באותו צעיר. בדרך כלל הוא עובד איתי בחברה שלי. פעם פעמיים בשבוע הוא עובד בחברת אבטחה ומסתובב בין האתרים המאובטחים. צר לכולנו על מה שקרה".
"המאבטח עשה עבודת קודש", ציין בעלי המועדון, "הוא היה צריך להגן על חיילות וחיילים. היו חבר'ה שניסו להיכנס למקום והם היו מאוד בעייתיים. אנחנו לא רוצים שאנשים כאלה יסתובבו ליד הילדים". לדבריו, "זה מאבטח שיגן על הילדות והילדים בגוף שלו, הוא לא ייתן לאף בליין להגיע ולצאת מפה בסכנה. השוטרים שהיו פה אמרו על מה שהמאבטח עשה 'כל הכבוד' ושהוא פעל ממש טוב".
החשוד השני, שהיה על הקטנוע שממנו בוצע הירי, נמלט לאחר פציעתו הקשה של חברו. הוא נעצר בערב שבת, כשהוא על כבש המטוס בנתב"ג לאחר שעבר את כל הבידוקים בדרכו לטורקיה. סנגורו, עו"ד אביעד חייט, ביקש "להתאזר בסבלנות בטרם חורצים את דינו של אדם". שופטת בית משפט השלום, אורית קנטור, האריכה אמש את מעצרו בארבעה ימים. המשטרה מייחסת לו חשד בעבירות של ניסיון לרצח, עבירות בנשק, קשירת קשר לביצוע פשע, והיזק לרכוש בזדון.