המשטרה החלה לחקור הבוקר (שישי) חשד לפשע שנאה בעיר כפר קאסם בשרון בעקבות הצתת כלי רכב וריסוס הכתובת "תג מחיר מנהלי" על קיר. "התעוררנו בשעות הלילה בעקבות שריפת רכבים, ואז גילינו בהמשך שמדובר בתג מחיר", אמרו תושבים בעיר.
3 צפייה בגלריה
שריפת רכבים וריסוס כתובות תג מחיר בכפר קאסם
שריפת רכבים וריסוס כתובות תג מחיר בכפר קאסם
הצתת כלי רכב בכפר קאסם
מהמרכז לנפגעי גזענות מייסודו של המרכז הרפורמי לדת ומדינה נמסר בתגובה: "העובדה שפעולות הטרור היהודי המכונות 'תג מחיר' ממשיכות להתבצע באופן חוזר ונשנה בכפר קאסם ועד כה אף אחד לא הועמד לדין בגינן, מעידה כאלף עדים על אוזלת היד המוחלטת שמפגינה מערכת אכיפת החוק.
"המרכז לנפגעי גזענות קורא למשטרת ישראל לפעול בהתאם לחובתה ולהגיב באופן מיידי תקיף ונחרץ לאירוע החמור ובכלל זה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה לאיתור מהיר של חשודים והעמדתם לדין תוך מיצוי מלוא חומרת הדין עימם, להקצות באופן מיידי משאבים ראויים להתמודדות עם תופעת תגי המחיר ולהעלות את הנושא לראש סדר העדיפות של המשטרה".
3 צפייה בגלריה
שריפת רכבים וריסוס כתובות תג מחיר בכפר קאסם
שריפת רכבים וריסוס כתובות תג מחיר בכפר קאסם
כתובת "תג מחיר מנהלי" רוססה על קיר
ההסלמה באזור, שבמהלכה נורו במהלך החג לשטח ישראל רקטות מרצועת עזה ומלבנון בעקבות מהומות במסגד אל אקצא בהר הבית, הובילה גם להתפרעויות ביישובים ערביים במדינה. אמש פרצו עימותים בין כוחות משטרה לתושבים באום אל פחם. עשרות מתפרעים הבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו זיקוקים לעבר השוטרים. במקביל נעצרו 12 חשודים בהתפרעויות בנצרת, כפר מנדא וסכנין.
עיריית אום אל פחם פנתה לתושביה הצעירים וקראה להם לחזור לבתיהם. "כל אלה שנמצאים בכניסה לעיר ליד הכיכר המרכזית, אל תישארו כדי להשחית, להרוס ולשרוף רכוש ציבורי". בעירייה גם הגיבו להתפרעויות שפרצו שלשום בעיר אחרי מחאה על הנעשה במסגד אל-אקצא: "ההפגנה על הנעשה במסגד המבורך התקיימה בשלום, אבל לצערנו היה ונדליזם בשכונת אלאנדלוס ופגיעה באוטובוסים של חברת קווים שמשרתת את האזרחים".
הפרות סדר נרשמו גם במזרח ירושלים, כשמתפרעים ירו זיקוקים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים בשכונת א-טור. כוח מג"ב שהיה במארב באותה עת באזור פגע באחד החשודים באמצעות רוגר, וכוחות נוספים של מג"ב והמשטרה הגיעו למקום וסרקו אחר חשודים נוספים שנמלטו מהמקום.