עדכונים אחרונים על חג תחת אש:
בהתאם להערכות המצב הוחלט הבוקר (שישי) בצה"ל על תגבור כוחות סדירים לוחמים של חיל רגלים וארטילריה - הן בפיקוד הצפון והן בפיקוד הדרום. לאחר התקיפות בלבנון ובעזה נמסר מצה"ל כי הותקפו שלוש מטרות של חמאס באזור שממנו שוגרו אתמול הרקטות, ובעזה הותקפו 11 מטרות בהן אתר ייצור אמל"ח של חמאס, מרכזי מחקר ופיתוח משמעותיים בג'באליה ומנהרות שהתקרבו לגדר הגבול. לפחות 44 רקטות נורו הלילה מהרצועה.


6 צפייה בגלריה
התקיפה בלבנון
התקיפה בלבנון
סימני התקיפות בלבנון, בבוקר שאחרי
(צילום: AP )
6 צפייה בגלריה
 התקיפה בלבנון
 התקיפה בלבנון
נזקי התקיפה בלבנון
(צילום: רויטרס )
6 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
(צילום: EPA )
6 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
שיגורים מהרצועה לעבר ישראל
(צילום: EPA )
צה"ל מיקד את האחריות בחמאס, ולא תקף בלבנון מטרות של חיזבאללה, אך הדגיש עם זאת כי "אנו רואים במדינת לבנון אחראית לכל הירי שבוצע משטחה". לא נמסר שם על נפגעים, אך נגרם נזק.
"התמקדנו הלילה בלבנון בתקיפה של שלוש מטרות של חמאס דרומית לראשדייה מהאזור שממנו בוצע הירי כלפינו. אין הגבלות לתושבי הצפון ולא היה ירי מלבנון. אנחנו בקשר עם ראשי הרשויות ונפגשים איתם ואם יהיה שינוי בהערכת המצב נעדכן", אמרו בצה"ל. לגבי הירי אמש למטולה, לפי צה"ל היו אלו שתי רקטות ולא פצצות מרגמה.
לעומת זאת, בגזרה הדרומית המשיך הירי גם הבוקר. מתוך 44 הרקטות שנורו עד סביבות 6:30 (לאחר מכן נרשם ירי נוסף), 12 נפלו בים, שמונה ורטו על ידי כיפת ברזל ו-14 התפוצצו בשטחים פתוחים. בית אחד נפגע בשדרות ולא היו נפגעים בגוף לפי מה שבצה"ל מגדירים התנהגות אחראית של האזרחים. לפחות עד 8:00 תושבים התבקשו לשהות בסמוך למרחבים מוגנים בעוטף עזה.
אחרי העדכון על התקיפות הליליות, בבוקר נמסר עדכון נוסף: "בעקבות המשך הירי מרצועת עזה, טנק וכלי טיס של צה"ל תקפו עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס לאורך גבול הרצועה".
כרוניקה של הסלמה
6 צפייה בגלריה
תקיפת אוגדה 91 בלבנון
תקיפת אוגדה 91 בלבנון
חמ"ל אוגדה 91 בזמן התקיפות הלילה בלבנון
(צילום: דובר צה"ל)
6 צפייה בגלריה
תיעוד היירוטים של כיפת ברזל בשמי עוטף עזה
תיעוד היירוטים של כיפת ברזל בשמי עוטף עזה
יירוטים של כיפת ברזל הלילה - צילום מאשקלון
(רויטרס)
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, עדכן על תגבור הכוחות בשתי הגזרות "לחיזוק ההגנה לתרחישים אפשריים. הכוחות במוכנות גבוהה, גם בצפון, גם בדרום וגם באיו״ש בהגנה על הצירים והתושבים ביישובים כדי לתת מענה לאירועים מתפרצים ונסיונות פגיעה בתושבים".
הוא הוסיף כי "צה"ל כשיר, מוכן וערוך לממש את המשימות שלו - הפעילות התקפית שביצענו הלילה ביותר מזירה אחת, היא אינדיקציה ברורה לכך. תושבי ישראל, בצפון ובדרום, מגלים בימים האחרונים אחריות ומהווים עורף אזרחי איתן. אנחנו אמונים על ההגנה עליהם והאורך רוח שהם מפגינים מאפשר לנו להמשיך ולמלא את משימותינו".